Myhre Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Er inne er det mange som har greie på mye forskjellig, så det er sikkert noen som har greie på dette også. Jeg har behov for å fikse litt på ett gjerde av sauenetting. Hva slags tang trenger jeg for å klippe de bærende trådene i dette? Holder det med ei kraftig avbitertang, eller finnes det noe spesialredskap som er å anbefale? Dersom det bare er snakk om en litt "bøs" avbiter. Er det noe spesielt som er å anbefale? Siter
Myhre Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Skrevet 17. juni 2013 Takk skal dere ha. Da får jeg ta meg en handlerunde. Den vesle avbiteren som egner seg til lettere hobby-elektrikerarbeid kom sørgelig til kort. I hvert fall i det litt slappe kontoristgrepet mitt Siter
JCP Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Gammeldags hovtang eller anna knipetang med tverr kjeft og lange skaft. Siter
Vidar S Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 eller anna knipetang med tverr kjeft og lange skaft. Jernbindertang kalles det, Jørgen men noen mener det også om det annet kjønn Siter
krokansjefen Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Jeg anbefaler noe tilsvarende som denne.... http://katalog.haug.no/sortrondelag/trondheim/ehaug/produktkatalog.nsf/ppict/rekvisita~annet~wiretang?OpenDocument&Image=16634750.jpg Denne varianten fås i flere størrelser, og kutter wire som om det skulle være snørr... Omgripende kjefter er genialt... Siter
JokerS30 Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Trenge du en wiretang for å kutte sauenetting, da anbefaler jeg en tur på det lokale treningsstudioet. Siter
lafterolf Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Å? Har de tynnere netting der? Forøvrig er kroppsbyggere rare folk. Store armer og brystmuskler, mens fingrene likegodt kunne stått på en nykomfirmant. Skikkelige arbeidsfolk der ja.. Skle tråden ut igjen? Siter
Myhre Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Skrevet 17. juni 2013 Jeg har fått svar jeg så her er det bare å skli i vei Siter
RonnyS Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Jeg bruker mye en Knipex kraftavbiter. Den har litt utveksling, og jeg kan klippe mange skruer med den uten å bli sliten i lanken. Ronny S Siter
JokerS30 Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Å? Har de tynnere netting der? Neida, men de har mange gode tips for å bygge opp handledd og armer så man slipper å investere i skjærebrenner for å kappe noen ståltråder. En helt vanlig avbitertang fra biltema duger brillefint til sauenetting. Eller gjerdetang om noen veit hva det er som selger jernvarer heretter da... Siter
Myhre Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Skrevet 17. juni 2013 Jeg skulle gjerne hatt dette unnagjort ganske fort, så jeg tror jeg satser på litt kraftigere redskap, framfor å bruke 10-12 måneder på å trene innendørs Siter
krokansjefen Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Selve hønsenettingen tar vel enkelte med tenna, men som jeg forsto det så var det snakk om bærende gjerdetråd... Den er noe kraftigere, og følgelig ikke feil med wiretang... Siter
Myhre Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Skrevet 17. juni 2013 Stemmer det. Jeg har behov for å "trimme" den bærende tråden. Ble noen meter med bare bærende tråd etter at jeg dro av resten med Discoen. Gjerdet hadde grodd ned i bakken og i forsøk på å få det opp igjen spente jeg for bilen. Gjerdet kom opp det, men jeg dro løs all hønsenettingen, som du kaller det, på en del av det i samme slengen. Siter
krokansjefen Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Hehe, høns, sau, oter, ugle..... hekleverk av stålståd type galvanisert... Siter
JCP Skrevet 17. juni 2013 Skrevet 17. juni 2013 Ikke at det er noe veldig forskjell, men hønsenetting kan klippes med mors kjøkkensaks (ikke si det til mor) mens sauenetting er av hesjestrengtype... Siter
Myhre Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Skrevet 24. juni 2013 Det ble ei 25cm jernbindertang fra Knipex. Det gjør i hvert fall jobben. Innbiller meg også at det er en type tang som kan være kjekk å ha på lur til andre ting. Valgte derfor bort ymse varianter med utveksling o.l. da jeg ser for meg at de har smalere bruksområde. Siter
valvolainen Skrevet 27. juni 2013 Skrevet 27. juni 2013 Er det ikke lettere å løfte sauene over gjerdet? Siter
Myhre Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Skrevet 28. juni 2013 (endret) Det er ingen sauer, bare ett gjerde Endret 28. juni 2013 av Myhre Siter
pickup Skrevet 28. juni 2013 Skrevet 28. juni 2013 Sau skal hoppe over gjerde, ryddig og greit til man sovner... Siter
lafterolf Skrevet 28. juni 2013 Skrevet 28. juni 2013 Tanga kan også brukes til å klippe sauene med. To i ett Siter
Myhre Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Skrevet 28. juni 2013 Det tror jeg bare funker på sorte får. De med stålull. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.