Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Vært stille ei stund her i tråden. Det betyr ikke at det ikke har skjedd noe. Discovery’n ble sveiset. Har funnet ut at den ska starte fint den ene dagen, så noen dager der den ikke vil starte. Har ikke hatt tid til å se på dette. Har gravd ut og støpt plate for montering av vinterhage på huset i Rennebu. Har gravd og lagt om bekk, lagt ned rør og gravd over masse slik at æ nå kommer ut og inn av kjelleren i garasjen der S1’en står. Har vært 5 uker i Finnmark i sommer, fikk bl.a være med å dra opp ei stor kveite. Er tilbake i Finnmark, da æ kom sørover etter sommerens tur fikk æ telefon fra en megler og dermed ble æ eier av ny underavdeling til Henry’s Garage 1. september. Vært her 2 uker no og blir til rundt 20. oktober. Huset ligger i Lillefjord på vei ut mot Havøysund, på 70,69 breddegrad. Sist uke hadde æ besøk av sønn og kjæreste og hund fra Østfold. Det ble en tur og se på reinsamling og det som skjer når reinen samles for merking og slakting, en tur te Nordkapp med flott utsikt, det ble nordlys og det ble både nydelig vær og dårlig vær med vindkast på 32 m/s. Forrige lørdag kveld henta vi også LW fra Storsandnes sør for Alta, fra Alta kl 23 og snøstorm med glatt vei over Sennalandet. De unge som kjørte bak i «vanligbilen» va vel mere urolig for vær og føre enn gamlingen i eldre LR på sommer-veidekka. Orka ikke legge om til seipa M+S dekk med fjellsymbol på lørdagskvelden før vi kjørte nordover. I går va LW’n og henta båthenger me båt som æ har kjøpt, etterpå henta vi tilhenger med alu-kapell æ kjøpte i går. Noen bilder, flere kommer etterhvert. Bilder fra sommerens tur og denne turen. Bobla så æ i Sverige da æ kjørte sørover i sommer. Bildene av fuggel og solnedgang tok nabo Hjalmar med feriested over bukta her for en uke siden. Ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂 som nå ska en tur på fjellet
  3. Hei. Skriver status her også .Det var ikke helt lik kontakt på bryteren jeg fikk av KES. Det var en liten forskjell på sporet i kontakten slik at bryteren ikke passet. Jeg filte slik at den passet i kontakten, da virket kun vinduet ned. Jeg åpnet min brente bryter å loddet på nye kontaktflater, så brukte jeg styrepinnen i plast fra ny bryter og erstattet de som var smeltet på min gamle. Ble en litt større jobb, men nå fungerer det både opp og ned. Så fikk bruk for deler fra bryteren. Vet ikke hvor lenge dette holder, så hvis det er mulig å få rette bryter setter jeg pris på det.
  4. Det er forskjell på foran og bak. Du ser det på kontakta.
  5. Yesterday
  6. Herlig! Da skal jeg nappe ut denne i mårra og sjekke 👍🏼
  7. Ja, jeg har nok en til, men ikke hørt fra @safaripaul om den han fikk fungerte som tiltenkt ennå, var ikke klar over at det er flere forskjellige typer.
  8. Jeg har et par til forsetene. Godt brukt, men absolutt brukbare. Send pm hvis det er av interesse.
  9. Har liggende jeg å. Spørs hvilke type du ska ha? Er 2 forskjellige.
  10. Vurderer salg av min Land Rover series 2a, SWB fra 1963. Bilen er restaurert og lakket i original deep bronze green. For henv. ved interesse kontakt Jacob Lund, 46360004
  11. @le

    Vadsø

    Bremsemaster byttet. Ikke luftet ennå. Fikk skrudd sammen og satt så på frihjulsnavene jeg hadde kjøpt. Fint med nymalte deler Før (guffent inni her, har nok vært vann) Etter Og på andre siden, uten å ta av hjul Mye verktøy å vaske etter flere forskjellige jobber samtidig
  12. Hva er sjansen, det samme skjedde meg i forrige uke, på min Defender 2006. Er det en slags utløpsdato på disse nå? Jaja, hvis noen har enda en bryter liggende, send meg en melding 😂 @kes Har du en til på delebilen din?
  13. Ser ut som jeg har fått napp på Nanocom-kjøp. Det er sjelden smart å selge diagonsutstyr - det betyr bare at man kjøper bilen den passer til rett etterpå…
  14. Hei. Kanskje det kunne vært interessant. Er I Bergen.
  15. God arbeidsliste du har krysser ut der! Godt å ha grombilen på veien igjen 👌
  16. Har samme, god jekk men svintung. Egner seg ikke på grus.
  17. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/hoytloftende-jekk-002532/ Denne har jeg, stabil og god jekk.
  18. Etter å ha byttet bremsesko så skjønner man at det er viktig at kablene og armene festet til skoene beveger seg fritt, ellers låser alt seg
  19. Bakerst før jeg hjulet forresten akkurat fra bakken med 370mm-jekken. Foran ikke. Så jeg tror det er ikke myyye løftehøyde som mangler.
  20. Jeg har en Freelander 2 som står på 18". Garasjejekken som jeg har fra før (se bilde) rekker med sine 370 mm løftehøyde ikke langt nok opp til dekkskift på Freelanderen😅 Hva er det dere bruker? Har kikket bl.a. på disse her: https://www.skruvat.no/Jekk-2.5-Ton-P1149976.aspx https://www.skruvat.no/Jekk-3-Ton-P1149970.aspx https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/jekk-2500-kg-2000048564
  21. Har en Freelander 2 årsmodell 2007 med en PDC som ikke har lyst til å virke. Bilen piper lenge når jeg starter den og når jeg trykker på PDC-knappen så blinker den 6 ganger og så slår seg av igjen. Med OBD2-donglen og carscanner-appen (carscanner.info) så får jeg dessverre ikke noe spesifikk feilmelding som hjelpe videre. Jeg trodde det var parkeringssensorene bakerst, så jeg skiftet alle 4 i går. Det hjalp dessverre ikke. Noen tips?
  22. Noen som har lastebøyler/takstativ til D2?
  23. Min erfaring er hvis brekket begynner og henge litt på et hjul, eller strammer hjulene ujevnt, i kombinasjon med hyling fra modulen når du skal av med brekket, er å stoppe å bruke det med engang. Hvis ikke risikerer du at modulen ikke greier å løse ut brekket å du må trekke i nødutløser og modulen er fastkjørt. Da er løsningen og ta ned resverehjul og fjerne brakketen til epb og vri den rundt og åpne og gi et kakk på den mekansimen og vri den tilbake med en flattrekker og koble sammen, har noen bilder av denne prossesen hvis du har behov. Du slipper den prossesen hvis den ikke er fastkjørt. Hvis problet ligger i justeringa, ville også antaglig åpnet skivene og kontrollert som foreslått ovenfor hvis det er lenge siden sist. Det er også veldig viktig etter du har strammet og gjøre "bedding in procedure" følg feks Bodsy’s Brake Bible, hvis ikke det gjøres risikerer du at det fungerer i noen måneder igjen og så begynner den å hyle igjen pga feilstramming. Den kan selvfølgelig være et problem i EPB modulen, men ville startet med tromlene/justering, da dette må være i orden for at modulen skal få gjort jobben sin uansett. Hvorfor det ikke finnes et ombyggingssett til et godt gammelt håndbrekk vet ikke jeg
  24. Hørtes ut som om du kunne lage en egen tråd på dette problemet. Litt bedre beskrivelse av hvilken bil er nok lurt ja.
  25. "On the road again" Blir stadig glad av å kjøre denne bilen. Ut av garasjen onsdag kveld. Kjørte med den til jobb onsdag som testtur og så var det rett til fjells. Dvs, måtte ta ut skiene av bilen siden sist tur vi brukte den faktisk var til fjells i påska 🤣 Det er mer igjen å fikse på bilen men fikk ihvertfall gjort det viktigste denne runda: □ Ny "knuckle" v.s. bak (lei av å bytte hjullager der) □ Ny bremsecallipper samme sted □ Fiks av ødelagt ledning EPB (fjernet to lamper i dashbord) □ Ny slitasjesensor h.b. (fjernet en lampe i dashbord) □ Ny mansjett på styringa v.s.f. □ Nytt forhjulslager v.s. □ Ny bremseskive v.s.f. (jepp, bytter i par, men den andre ble skifta rett før påske) □ Olje/filterskift på motor □ Luftfilter og pollenfilter skift I tillegg tok jeg en kjapp oppussing av de gamle sommerfelgene m/dekk. Kom fort på hvorfor disse ble lagt vekk for noen år siden. Støy og sporing, men ser bra ut på avstand. Noen som vil bytte til noen litt smalere? Disse er 275/45-20 😃
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...