Jump to content

lafterolf

LRF Society
  • Posts

    34,380
  • Joined

  • Last visited

About lafterolf

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

25,551 profile views

lafterolf's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Dobbeltleddet aksling må demonteres for å finne slark om det er senterlageret som er slitt.
  2. Understellet er fra exmoor det også. De er smale for å få tre like seter bak, samtidig som samme sete ble brukt som sett 6 og 7 i stasjonsvogn, da med annet understell.
  3. Ettermonterte bakseter fra Exmoor. Merkelig understell, ser veldig høyt ut.
  4. Det er elevbedrifter på vgs som kanskje tar jobben, eller Trondheim kretsfengsel?
  5. Alternator, eller vekselstrømsdynamo her på berget, hadde jeg, men den ble gitt bort til Nederlenderne som strandet på Inderøya. Har ikke flere desverre.
  6. Defenderen har ikke høy fartsindeks på sine dekk og kan lovlig kjøres på mye rart. Noen knastedekk, særlig fra mindre kjente fabrikker, kan være mindre gode å kjøre på. MT-dekk er ofte laget for terrengkjøring mer enn veikjøring.
  7. Lurt å sjekke vognkort for hvilken fart dekkene skal være godkjent for, mange helårsdekk oppfyller ikke bilfabrikantens krav til fart. Dette står ved dekkdimensjon i vognkortet og opplyses med en bokstav, feks T. Gjelder forøvrig til sommers bruk.
  8. Spam?
  9. Helårsdekk er ikke vinterdekk. Greit på salta veier, men på snøføre blir det for dårlig. De skyter fart når man bremser, og de slipper raskt i svinger. Gode dekk er den beste forsikring. Nå kjenner ikke jeg forholdene der du bor, men er det stort sett bart kan det brukes, men man skal vite hva man kjører på når snøen kommer og senke farten deretter.
  10. Nei, med hyppige oljeskift skal det ikke bære gugge inni motor.
  11. Gratulerer så uendelig mye. Som Terje sier, du vil bli sliten i smilemuskulatoren
  12. Maks trykk oppnår du på ca 1900 omdr og da åpner overtrykksventilen
  13. Det er tilstrekkelig jord i ramma.
  14. Tror du må løsne staget fra klokka mot wastegsteventilen og jukke mer på ventilen slik at du har full vandring. når det er gjort kan du korte inn staget gradvis til du er nærme 1,3. ved lite turbotrykk gir det lite diesel og den vil gå dårlig
  15. Målte du turbotrykket ved belastning i motbakke? Jeg har aldri kjørt en dieselmotor på så høyt turtall. Håper det bare var for testing. et rele som gir for svak strøm høres rart ut. Trodde det var enten eller.
×
×
  • Create New...