tigergutt Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Nå blir det verksted på gården og jeg er på jakt etter en brukt, men sikker to-søyler løftebukk. Skulle det være noen som har en de vil bli kvitt så er jeg særriøst (sic) interessert! Ring meg gjerne på 9nullnull25437 Siter
Håvard Guttormsen Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Har du noe biler som passer i 2 søyler du da? Siter
gautes Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Han skal slutte med LR :blink: :blink: Siter
Håvard Guttormsen Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Han har jo en spitfire og, den passer vel og dritt i en 2 søyler..... Siter
j_wold Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 ikke bry deg no den du. tosøyler funker fint det. bare du kjøper eller lager festebrakketter for å løfte i ramme :-). gummilabbene er ikke noe å stole på med en veloljet LRramme. Siter
gautes Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Og hva med vinglinga da,Wold,når man bruker litt wold på å stappe en girkasse på plass på millimeteren? Gautesomsvergertil3,5tonns4søylermedsolidebein Siter
tiopet Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Jeg har en 2.8 tonn 4 søyler liggende og slenge i hagen Den har luftjekk og forstillingskontroll i tillegg. Kansje jeg skal selge den Siter
Klusenhusen Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Skal du ha to søylet bukk, så sørg for at gulvet er kapabelt til å ta lastene. Siter
finnarne Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 Og hva med vinglinga da,Wold,når man bruker litt wold på å stappe en girkasse på plass på millimeteren? Gautesomsvergertil3,5tonns4søylermedsolidebein Hva var det egentlig Fosen "kjøpte" av deg i sommer Gaute ? Siter
Fosen Skrevet 15. september 2011 Skrevet 15. september 2011 (endret) Hva var det egentlig Fosen "kjøpte" av deg i sommer Gaute ? Jeg kjøpte den bukken som ble brukt i forbindelse med tectylering, ikke mekking av LR Den er fire meter høy, og dermed grei til Defender. Løfter 3,8 tonn og er solid som f... Tiltross for dette står det en firesøyler i verkstedet nå, og to-søyleren skal til en annen LR-mekker i nærområdet EDIT: Gaute var forresten veldig klar på at han foretrakk firesøyler da jeg var å plukket den ned Endret 15. september 2011 av Fosen Siter
gautes Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 Jeg kjøpte den bukken som ble brukt i forbindelse med tectylering, ikke mekking av LR Trodde du hatet tektyl,jeg To-søylere går an å bruke på mye men jeg er til tider brutal.Vingleri og biler som beveger seg på labbene gjør at jeg føler meg litt utsatt der jeg står under et par tonn. Fjærskift på seriebiler er definitivt ikke drømmejobben på to-søylere. En god kompis ,med to-søyler ,lurer på å lage to stålbjelker med føtter som festes ytterst på labbene.Bjelkene skal da ved løfting butte i akslene for og bak og løfte bilen der. Litt knot å bruke da man må under bilen med bjelkene først,evt en rampeløsning for kjøring over labbene, men ideen høres god ut. Siter
Håvard Guttormsen Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 Jeg tenkte og og ta 2 stålbjlker i 2 søylerern min. Jeg kan jo ikke løfte noe omtrent i den da det er en sånn fransk skråstilt sak. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.