-
Posts
3,559 -
Joined
-
Last visited
Contact Methods
-
Website URL
http://home.online.no/~tiopet/
-
ICQ
tiopet
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Ringebu
-
Interests
Bil mekking, GPS jakt, Off-roading, restaurering av gamle hus og Märklin modelljernbane entusiast.
Previous Fields
-
Location / Bosted
Brugata 8, 2630 Ringebu
Recent Profile Visitors
4,765 profile views
tiopet's Achievements

ENTUSIAST (7/7)
-
Bilen er solgt. Takk for alles interesse, den forsvant bare noen dager etter annonsering. Datahavari gjorde at noen ikke fikk svar på spørsmål. 😊
-
Tusen takk 😊 Fant kvittering for HD differ. Er fra Ashcroft Transmission og har 4.12 utveksling. Den har også HD styrestag fra SumoBars. Forrige eier har eid bilen siden 2010, han er ikke lenger med oss. Han gikk bort i 2023 og bilen sto på låve til oppgjør ble gjort. Jeg overtok bilen og skiftet bremser og tok den på EU kontroll. Jeg har brukt den daglig og den går pent og stille i forhold til min forrige Disco 2 som bråkte mye. Tydelig stor forskjell på HSE og S 😂
-
Min 99 modell 110 har originale glass lamper. Reflektorene ser fine ut, men glassene er hakkete av steinsprut. Likevel så lyser de meget bra med Philips LED H4 pærer, spesiallaget for reflektor lamper. Lys mønsteret er identisk med glødepærer på garasje veggen. Får en Cool Blue farge som moderne biler. Prøvde først vanlige LED H4 pærer, men det var skuffende og de blendet møtende biler mye. Lys mønsteret var over alt på garasje veggen.
-
tiopet started following 2003 Discovery 2 HSE Selges
-
2003 Land Discovery 2 HSE 2,5 Td5. 7 seter stasjonsvogn. HBO. 40.000,- Ekspedisjonsrigget. Hevet 2" med Arnott luftbelger, Heavy Duty frem og bak differensial, Godkjent ARB vinsjfanger med vinsj, ekstralys og ledbar forran, led arbeidslys/ryggelys bak, heldekkende takgrind, Alu beskyttelsesplater på panser og sidene. Har matchende stigbrett i rustfritt stål, som ikke er blitt satt på enda. De kan følge med. Bilen er gått langt, men motor er gjenoppbygd med forsterket topplokk og ny kam. Fått skiftet alle oljer. (motor, girkasse, transfer, aksler og bremsevæske) Nye bremser og nytt batteri. Sitter Hurricane tuningbox fra Twisted Performance i motoren. Godkjent for 3500kg henger og 150kg taklast. Eu godkjent 11.09.24 Bilen står i 2630 Ringebu. Bilder 😊
-
Da er det gjort, 7.3 liter Ford V8 diesel i Land Rover
tiopet replied to tiopet's topic in Land Rover generelt
Råtøft er helt sikkert, bare elsker skikkelig diesel-lokomotiv-lyd, som jeg har i de to andre bilene mine. Dog med turbo i dem (Ford F-250 og Ford E-350) Mulig jeg er små-skadet etter 20 år som maskinoffiser i utenriksfart -
Her er bilder fra en som har satt inn en Ford 7.3 idi diesel V8 i en disco 2 som tidligere hadde bensin V8. Synd han har lakkert motor gul, folk tror det er en Caterpillar motor. Dette har jeg tenkt var umulig, siden blokka er så stor og tung. Har selv alltid drømt om å få en 7.3 inn i min Defender og få en motor som altid går
-
Ja, det har jeg. Følger med ekstra duk og en stang som liksom skal kunne brukes når bilen er kjørt fra, men jeg skjønner ikke hvordan det skal henges på Instruksjonsbok sier ikke noe om det.
-
Har 2 stk. Brukte og testede disco 2 pumper liggende for salg
-
Ikke i dag, men på lørdag. Tur med biltralle over Sognefjellet. Som heldigvis var åpent den ene dagen jeg skulle over og hente en bil. Kjettinger og ekstra diesel + diverse var med i tilfelle man måtte overnatte i fjellet. Slitet jeg hadde opp bakken fra Fortun til toppen, er en annen historie. Da sto Defenderen på hengeren, mens beistet jeg hentet skulle dra dette hjem på sommerdekk
-
Får ikke skiftet lager i reimstrammer, reimhjulet er to-delt og klinket med lager i midten. Så strammer er fabrikkny hver gang.
-
Bytta kulelager i reim løpehjulene på Td5. De nye jeg satte på for en uke siden vinglet og var så dårlige, så nå får dem SKF kvalitets lager. Allmakes var vist dårlige greier.
-
Rolf slo til og gjettet riktig på kjøretøy David Brown 880 selecta-matic traktor. David Brown er jo eier av Aston Martin og derfor bilene hans begynner med DB Glemte å nevne at fremhjul er sandblåst,grunnet og lakkert hvite med nye slanger og dekk. Bildet er tatt når den kom hjem fra verksted som skiftet bremser i september.
-
Guttungens Aston Martin DB880 prosjekt selges for kr. 15000 eller bud. Den har fått ny motorolje og oljefilter, rengjort drivstofftank og nytt drivstoff, nye drivstoffiltre. Nytt batteri, tenningslås og nytt eksosanlegg. Verksted har skifta bremser og simringer i bakaksel. Den vil ikke starte uansett hva vi gjør, så nå får den gå videre til noen andre. Husker ikke årsmodell, men kan være fra 1960-1970 en gang.
-
Hm. får ikke varmeren til å gå mer enn et minutt. Dette easystart T tidsuret skjønner jeg ikke noe av, er så mange innstillinger og dårlig bruksanvisning fra Eberspacher med kryptisk forklaring. Kupevifta startet heller ikke, mulig tidsuret må programmeres til det og Tror jeg vil gå tilbake til den gamle bryteren på dash med "on" eller "off" Det funket fint på den gamle, var det kaldt når jeg kjørte, så bare trykke "on" og det ble varmt. Var motor av, så gikk kupevifte på lav hastighet. Dette tidsuret må jeg trykke tre ganger på før den starter Ikke lett å gjøre under kjøring.
-
Har montert inn den nye Eberspacher D4W i går og stusser litt over vannslange tilkoblingene. Den er jo koblet til slik den gamle var, bare at den nye utgaven er større og ikke passer nedi braketten. Så nå sitter den med patentbånd i den gamle braketten. Tror jeg koblet den riktig vei på slangene, husker ikke lenger da jeg har kjørt noen år uten med slangene bare koblet sammen. Dieselvarmeren har innebygget vannpumpe og dieselpumpe, så slipper den ekstra oppkoblingen. Så til koblingen jeg gjorde i går. Varmeren suger fra et T-stykke som sitter mellom radiator og vannpumpe. Varmeren leverer til dieselkjøler, den lille stussen som peker nedover på dieselkjøler. Er det riktig å kjøre vannet den veien? Da kommer jo varmtvannet inn motsatt vei til ekspansjonstank og varmeapparat. Hvordan funker det når man kjører dieselvarmer mens motor går? Trodde varmeren burde levere direkte inn på varmeapparatets innløp??? Kan noen voksne komme på banen og forklare meg kjølevannets retninger? PS. Merket meget stor forskjell på å lufte kjølevannet med å uten dieselvarmer. Uten dieselvarmer så går det fort å få ut all luft av kjølevannet. Med dieselvarmer tok det flere timer å få ut lufta, samt flere kjøreturer i bratte oppover, nedover og skrå bakker før lufta endelig kom ut. Skulle tro dieselvarmeren har en tilbakeslags ventil inne i pumpa.