Jump to content

gautes

LRF Society
  • Posts

    28,717
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spydeberg
  • Interests
    I SEE NO GOOD REASON TO ACT MY AGE.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Recent Profile Visitors

21,626 profile views

gautes's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Her er det vel greit å opplyse om det er 13 pin eller 7 pin-anlegg eller en kombo av disse.
  2. Nå har du PM.
  3. Jeg er redd du har lekket litt på draget, Harald. Hvordan skal vi klare oss uten deg? Men vi får høre hva årets arrangører kommer opp med for sikkerhets skyld.
  4. Korrosjon i nødblinkbryter er ikke ukjent. Men andre kilder er også mulig.
  5. Jeg har gått fra 2 gassere til en enkel på et par motorer. Ofte fordi 2 småslitne gassere er vonde å få max utav. Bedre drag på alle måter og mindre forbruk har det blitt. Minuset jeg har slitt litt med er motorstopp ved ekstreme hellinger i terreng.
  6. Stopp for bensintilførsel og test med startgass. Får du den til å gå litt bedre og lenger da bør du gå over forgasser igjen. For øvrig er ny(sikkert miljøvennlig) startgass dårligere enn før. Jeg har gått helt over til å bruke bremserens på egen pumpekanne.
  7. Burde vært noe der med kontroll av kmstand. Jeg har sett biler til salgs hvor bilen må ha rygget mangfoldige titusener av kilometer mellom et par kontroller. Og det er selvfølgelig ingen merknad i vognkort om speedometerbytte.
  8. Prøver en sjekk i morgen.
  9. Jeg måtte betale en mindre avgift, full teknisk sjekk på trafikkstasjonen og utstyret skulle stemme med datidens krav. Søk på forumet og du vil finne en tråd på hva jeg måtte gjøre.
  10. Det er en fin bok.
  11. Jeg har noen aksler liggende som sikkert kan ha en brukbar donorbit.
  12. Blir spennende å få høre hvordan det går.
  13. gautes

    2 dørsen

    Er du glad i slike nipler har jeg flere i skrotkassa.
  14. Skal du sveise inn nytt, bruk ca tilsvarende tykkelse på stålet. Har det forrige stålet holdt i over 50 år med vekslende/manglende vedlikehold trenger man ikke pansre bilen der. Reprodeler er billige og holder stort sett til vanlig bruk av bilene selv om de er litt anderledes i gods og utforming. Og trenger litt mer vedlikehold om de skal holde 50+ år til. Svært mange sveiser inn deler mm. og gjør ingenting eller harelabber over antirustbehandlinga inn og utvendig.
  15. Jeg har gjort som Lafterolf på flere biler. Best er å ta mål til ønsket avstand, ta av rattet og fest indre del av armen i skrustikke.
×
×
  • Create New...