Jump to content

gautes

LRF Society
  • Posts

    28,443
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spydeberg
  • Interests
    I SEE NO GOOD REASON TO ACT MY AGE.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Recent Profile Visitors

15,124 profile views

gautes's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Målt på coil + og til gods ved varabelt turtall på motor. Noen typer coil hadde ekstra kondensator montert. Uviss på hvilke det var.
  2. gautes

    Bolter starter TD5

    En fordel om mutteren er med 15 mm hode.
  3. Nå vet vi at sommeren blir skikkelig kokvarm og svett. Slik er det jo alltid når man stiller uforberedt. Med Varme Hilsner fra ensomikkelikerACvær
  4. Opphold innimellom og da fikk man ordnet med mye. Takk til Motom og LANDreas for et støvfritt treff med flott tur og morsomme oppgaver for store og små. Selv om helvete og høyvann bryter løs på neste treff stiller vi igjen.
  5. gautes

    NLRK brødfjel

    Klubben fikk laget noen brødfjeler med NLRKlogo og tekst med klubbshopen på tur. Ønsker oss en slik. Har du en som støver ned? Ta kontakt på PM eller her.
  6. Mye koseligere å sitte ute og høre regnet tromme mot markisetaket.😲 Men sikkert ikke så Kos med en 4 åring med høyere aktivitetsnivå enn oss. 😉 Hilsen naboen
  7. Ser bra ut med den fargekomboen.
  8. Vi skal nok under tvil klare oss uten uten nett i år, Tore. Velkommen skal du være. PS Ikke parker midt i glaninga vår, da..
  9. Dashlampene o.l. slukker når de ikke får nok strøm. Sjekk batteriets tilstand og polsko. Så kan du gå videre og måle hovedkursen, fortrinnsvis ved belastning.
  10. Det finnes mange varianter av sperrer og produsenter. Jeg er glad i ARB manuelle sperrer men andre igjen foretrekker automatiske diffbremser. Og så har du alt imellom....
  11. "mens noen kjører drivverket" Om du gjorde dette og lyden ble borte kan dekk være grunnen. Blir spennende å høre fasitsvaret. PS Glemte å tilføye varierende gasspådrag og ditto bremsing i feilsøketipset.
  12. Blir det tørrfòr og tørrshampo neste treff? Veslesmeden har forresten en utedass på hjul hvis du angrer.
  13. Slutt å tulle med å bytte deler på mistanke. Det blir dyrt. Og lager ball hvis du får en defekt del eller mekanikeren ......... Sett bilen på 4 bukker og lytt fra undersiden med skrutrekker eller stetoskop mens noen kjører drivverket. Vær varsom med bevegelser nær roterende drivverk.
  14. Sperre bak først! Sjelden man bruker sperren foran ved vanlig offroading. Jeg har ARB-sperre fra Ashcroft bak på en Salisbury med åtter foran. Serie 1 107kjent som Snehvit. Standard stikkaksler og har røket en tre-fire av dem gjennom årenes løp. Det har vært ved meget frisk belastning for å si det slik. Den gangen jeg tok begge hadde jeg kjetting på, stoore hjul og snø opp mot hovedlyktene. Fordelen med svake stikkaksler bak er at de er enkle å bytte og rimelige i innkjøp. Vi hadde alltid med oss et sett til bakakselen på tur. Forsterkede stikkaksler bak flytter svakeste punkt inn til girkassene. De er hverken enkle å bytte i felt og slett ikke lommebokvennlige.
×
×
  • Create New...