Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp hatt bilen på service hos Motorpool. Det var første og definitivt siste gang. Arbeidet ble ikke utført i forhold til bestilling, prisen på oljen hinsides og en vanvittig timepris.

Hvilke erfaringer har andre med MP?

Skrevet

Hei

Jeg har ikke prøvd Motorpool, tar turen til verksted kun i ytterste nødstilfeller. Blir forundret over at service/ verkstedpriser skal komme som en sur overraskelse. Avtal rammen av prisen på forhånd inkl moms, det burde gå helt greit. ihvertfall på service. Det blir jo umulig å klage på prisen hvis det ikke er gjort noen avtale på forhånd. Timepris kan vell være alt fra 600-1200kr++ på ett verksted i dag.

Så man må spørre seg selv, hvis jeg står 5-6 timer selv i garasjen så sparer jeg kanskje 5 store høvdinger, noen ganger er det verdt det, andre ganger ikke.

Hva kom forresten servicen på totalt. Og hvilken service var det? Nysgjerrig...

Mvh brage

Skrevet

Bilia tar 1690,-/time for å skru Discoverey 3 for å sette ting i et visst perspektiv.

Har ellers ikke ferske erfaringer med Motorpool, var kunde der i gamle dager. Men når Bilia stenger, så er det vel dit jeg må for å finne verksted med software.

Ellers er det veldig lurt å avtale pris på forhånd, og ha klare regler for når de skal ringe og be om budsjettoverskridelse.

Skrevet

Så lenge du kan, styr unna de gutta. Det er like før de tar inngangspenger eller betalt om du ringer dem.

De har sett sin nisje hos folk som kan ta regningene gjennom arbeidsgiver, og så lenge de har nok å gjøre ser de ingen grunn til å endre på det.

Jeg ser ikke hvor du bor, men på Liertoppen finner du denne gjengen som kan engelsk bil.

Ellers har du også Roy Sandmo i Drammen! Ikke langt unna toget.

Skrevet

Jeg avtalte pris for servicen i seg selv på forhånd. Det var ikke noen overraskelse. Overraskelsen var kvaliteten på arbeidet og prisen på oljen.

Jeg har brukt Techno Classic både til RangeRover og Jaguar, men til servicene ville jeg prøve et verksted litt nærmere der jeg bor og med mindre kø inn til byen om morgenen.

Jeg er tilbake som kunde hos Techno Classic nå. Skiftet belgene i går.

Jeg bruker verksted på service av flere grunner: Komplett servicehefte er verdt en del ved salg. Jeg har ikke tid. Jeg må låne garasjeplass.

Skrevet
Mye med Disco 3 krever vel diagnoseverktøy/software oppdateringer?

Har disse kara her ordentlig slikt utstyr?

TechnoClassic har ihvertfall fullt diagnoseutstyr..

Ellers vil en jo ganske kjapt tjene inn sitt eget diagnoseutstyr hvis en skal betale 1690kr/timen for å kjøre diagnose....

Skrevet

Hva koster egentlig diagnoseutstyr til en Disco 3? Antar at vi snakker kun avlesning, ikke parameterstyring?

Har forøvrig trykket den der "hemmelige" koden på skjermen, da får jeg opp en del tettpakka skjermbilder med status på forskjellige parametre. Ser jo fancy ut om ikke annet.

Skrevet
Hva koster egentlig diagnoseutstyr til en Disco 3? Antar at vi snakker kun avlesning, ikke parameterstyring?

Har forøvrig trykket den der "hemmelige" koden på skjermen, da får jeg opp en del tettpakka skjermbilder med status på forskjellige parametre. Ser jo fancy ut om ikke annet.

Har fullt diagnoseutstyr til min L322, med parameterstyring og mulighet for å monitorere, overvåke og test kjøre det meste. koster litt i underkant av 10 000,-

se linken her for å se hva du kan monitorere og parameterstyre: link

Skrevet

OK, ikke avskrekkende dyrt.

Hvis noen er interessert, så er dette Åpne skjulte funksjoner på Disco 3 et topic på engelske disco3 forum. En fyr har funnet ut hvordan han kan hente frem en haug HSE funksjoner til en SE Disco, pluss funksjoner som har blitt lansert etter at hans bil ble produsert.

Off topic, ja ja.

Skrevet
TechnoClassic har ihvertfall fullt diagnoseutstyr..

Ellers vil en jo ganske kjapt tjene inn sitt eget diagnoseutstyr hvis en skal betale 1690kr/timen for å kjøre diagnose....

Spørsmålet er vel om de kan bruke utstyret, og om de skjønner noe av de meldingene de får når de bruker det.... Min erfaring med såvel MP som TC er at de er overbetalte idioter for å si det rett ut.

Beklager utbruddet, men fant ingen annen dekkende måte å si det på.. Hvis noen her jobber der, så håper jeg de tar det til etteretning, for maken til elendig kunnskapsnivå skal du lete lenge etter. Jeg har mange gode eksempler, men da kan de det dreier seg om kjenne seg igjen eller identifiseres på annen måte, så jeg avstår..

Hold dere så langt unna de store verkstedene, og helst også de "fancy" gutta.. Fint skal det være, men ofte er det desverre bare fasaden..

Skrevet
Spørsmålet er vel om de kan bruke utstyret, og om de skjønner noe av de meldingene de får når de bruker det.... Min erfaring med såvel MP som TC er at de er overbetalte idioter for å si det rett ut.

Beklager utbruddet, men fant ingen annen dekkende måte å si det på.. Hvis noen her jobber der, så håper jeg de tar det til etteretning, for maken til elendig kunnskapsnivå skal du lete lenge etter. Jeg har mange gode eksempler, men da kan de det dreier seg om kjenne seg igjen eller identifiseres på annen måte, så jeg avstår..

Hold dere så langt unna de store verkstedene, og helst også de "fancy" gutta.. Fint skal det være, men ofte er det desverre bare fasaden..

Uff og uff... Dette ser ikke bra ut.. Er det virkelig så ille? Hvor skal vi dra hen nå da med bilene våre?

Hit?

Skrevet
Uff og uff... Dette ser ikke bra ut.. Er det virkelig så ille? Hvor skal vi dra hen nå da med bilene våre?

Hit?

Helst ikke.. Gautes og nå husker jeg ikke i farta hva han i Drammen heter, men de har jeg fått med meg at "brenner" litt mer etter å finne ut hva som feiler glisene våre.. Jeg har for mye å gjøre, og holder kun på med Range Rover P38. Disco osv har jeg ikke software til..

Regnet med at det ville komme noen som tok det som "reklame" men det er det absolutt ikke ment som. Jeg har investert i full software til P38 etter å ha gitt opp å betale regninger uten å få resultater..

Primært driver jeg lakkeringserksted/restaureringsverksted ved siden av jobb i nordsjøen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...