Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vurderer å kjøpe ny bruktbil og ser litt i retning av brukt Range Rover 2014 -2017. 

I prissjiktet jeg har tilgjengelig er jeg raskt oppe i + 100.000km.

Hva er igjen av en bil med så mange mil på veien (forutsetter god oppfølging og service underveis)?

Er vant til RRC og Defenderen min hvor en fixer tingene selv, men hær blir det vel noe annet?

Tenker også på service og vedlikeholdsutgifter som jeg forventer stiger proporsjonalt med kjørelengde?

Hører fra dere

Skrevet

Det er kanskje ikke så mange her på forumet som har den erfaringen du etterspør med akkurat disse bilene, det er jo ikke "hobbybiler" akkurat. Jeg har ikke peiling på Range Rover, men i mitt hode er en bil som har gått rundt 100 000km ikke gått spesielt langt, og bør ha svært mange mil igjen på veien. Noen kostnader skal du regne med, men det er vel mer knyttet til det generelle prisnivået på LR verksteder og deres tjenester.

Jeg vet ikke hva du tenker deg av motor, men mange har 3.0l TDV6'n som Discovery 4. De har veivaksler som knekker, og kan få andre problemer også. Dette har jeg inntrykk av ikke nødvendigvis er knyttet til hvor mange kilometer de er kjørt, men det er både kostbart og veldig tuklete å få fikset i Norge. Girkassene er vel zf 8 trinns som i disco, veldig pålitelige ting. Fjæringssystemet til LR er jo veldig seiglivet, holder svært mange kilometer med litt vedlikehold av kompressoren. Feil ved bilens elektroniske systemer ville jeg nesten regnet med, her e rdet nok penger å spare på å kunne ta diagnose og fikse enkle ting selv.

Jeg tror egentlig ikke antall kilometer er så veldig vesentlig, innen rimelige grenser. Det er kanskje viktigere at bilen har blitt ivaretatt og er pent brukt, med full service historie og gjerne oppbevart i garasje.

Mvh

Tron

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...