linge Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 (edited) Finn-annonse ses her. Pga. mer moderne behov for en bil nr. 2, selges en seriebil i særdeles god, nyrestaurert stand. "Den grønne" ble restaurert i perioden 2014-2018 først av TLT fra forumet her (min far), og siden av nåværende eier Vidar Heggem og undertegnede. Den har vært plukket helt ned til ramma og bygd opp igjen derfra med mange nye og/eller gode gamle deler. Ramma ble sandblåst, reparert og grundig behandlet, motor, girkasse og drivverket er gjennomgått og restaurert, karosseriet er nylakkert, bortsett fra innsiden av "bakkassa" som fortsatt har sin originale patina. Etter restaureringen har bilen kjørt maks. 1 000 km, og blitt lagret innendørs hele vinterhalvåret, langt fra saltede veier. Denne seriebilen hadde opprinnelig hardtop/fast tak, men er bygd opp igjen med soft-top/kalesje. Dette er gjort med forsterket bøyle forreste bøyle for feste av sikkerhetsbelter og veltebøylefunksjon. Kilometerstanden har stått stille på 15 276 km siden den var ferdig restaurert pga. problem med speedometerkabel (nevnt under feil/mangler). Det er sannsynlig at speedometertelleren har gått rundt minst ei gang, og at reell kjørelengde er mellom 100 og 200 000 km. Men bilen er som nevnt nyrestaurert og -overhalt, og nok nærmere ny nå enn den har vært noen gang siden 70-tallet. Bil og motor er nylig justert og gjennomgått av J.E. Røsstad Bilverksted, som har god kompetanse på engelske veteranbiler. Godkjent med "null hull" på EU-kontroll samme sted 29. mai 2020. Det medfølger puter til sidebenkene bak, samt nye sikkerhetsbelter til disse, som vil muliggjøre omregistrering til personbil med 7 sitteplasser. Bilen eies og selges av Vidar Heggem, men legges av praktiske årsaker ut for salg av undertegnede, som har vært delaktig i restaureringsprosessen. Henvendelser kan rettes oss begge. Vidars telefonnummer er 986 33 221, og mitt er 901 77 679. Feil/mangler speedometerkabel må fikses (gammel speedo-kabel-ende må fjernes fra girkasse-enden) løs lakk innersiden av felg V. foran (pga. tidl. bremsevæskelekkasje) mangler en krok for festing av soft-top foran på hver side (men sitter greit foreløpig allikevel) tankmåler måler for lavt (pga. voltregulator, det er ny giver i den nye tanken) eneste rusthull på bilen er nederst i øvre ramme på førerdør (ikke sveiset men rustbehandlet og lakkert) Helt nytt seter bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder bremsesylindere og -bånd rundt om tank eksosanlegg sump-pakning, oljefilter, motorolje mv. 2019 girolje 2018 alle dør-/vinduslister Pris 150 000 kr. Med sommerlig hilsen, Fredrik Linge Edited July 22, 2020 by linge Lagt til pris. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.