Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må bytte dempere på bilen, har på noen regulerbare fra Koni,  som snart har gjort sitt.

Ser at mange anbefaler terrafirma tf176 og 177. Disse er 2» lengre enn normalen. Må man da bytte belgene til lengre utgave eller kan man bare justere dette via diagnoseverktøyet? 
Bilen har til nå hatt et «normalt utseende», men er i ferd med å endre det til et mer offroad-utrykk.

Posted

Terrafirma+2 inch dempere vil rive av luftbelgene ved akseldrop, selv med arnott gen 3 belger er det en viss risiko for dette. Vil kun anbefale disse demperne om du tenker å gå "all in" med tanke på offroad modifikasjoner. Leser du prosjekt tråden min vil du finne en nødvendig modifikasjon for å kunne bruke disse demperne foran og bak.

Nokså enkelt men absolutt nødvendig.

Mvh Brage 

Posted

Takk for raskt svar.

Hvilke dempere anbefales dersom jeg ikke velger denne løsningen? Noen gode forslag. Koni sine har fungert bra, men synes de er dyre.

Posted

Std dempere, da var jeg  fornøyd med Bilstein HD .

Du får vanlige  Terrafirma, men de er uten justering, mener jeg.

Mvh Brage 

• 4 weeks later...
Posted
17 timer siden, Discozilla skrev:

Har noen mer eller mindre nye terrafirma justerbare dempere for salg. Send melding om du er intr

Jeg er interessert.

Send meg pris i Pm, så gjør jeg en vurdering om kjøp.

Mvh Brage