dolomite Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 ...og DER ble jeg ny eier av -85 modell Heinel. ØverstKommanderende Hjemme (ØKH) og jeg skulle på Landstreff på Evje, men det er jo avlyst.. Uansett, dette er en staslig doning som jeg vil prøve å innrede som 'overnattingsbil' til treff og annet. Jeg gleder meg. Helge 91598276 Quote
AreM Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 Gratulerer. 85-modell må vel være en av de siste årgangene Heinel bygde om. Quote
dolomite Posted May 4, 2020 Author Posted May 4, 2020 12 minutter siden, AreM skrev: Gratulerer. 85-modell må vel være en av de siste årgangene Heinel bygde om. Takketakk, men Trykkfeildjevelen har vært ute å gått igjen.. 1975 modell, ikke -85.. Quote
AreM Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 He he, sånt skjer. Den nyeste Heinel jeg kan huske var en 1983-modell. Quote
dolomite Posted May 4, 2020 Author Posted May 4, 2020 26 minutter siden, jermundpr skrev: Den har jeg eid, gratulerer Takker så meget :-) Har du noe kjekt å fortelle om den? Det meste står vel kanskje i fotum tråden din.. Helge Quote
jermundpr Posted May 4, 2020 Posted May 4, 2020 Ble ikke gjort så voldsomt mye i mitt eie. Var neste eier som fikk mye gjort Quote
Erik Iversen Posted May 5, 2020 Posted May 5, 2020 Gratulerer Helge! Når blir det mulighet for inspeksjon? Quote
stovika Posted May 5, 2020 Posted May 5, 2020 (edited) Gratulerer Helge ! Jeg tenkte på Heinel´n når du søkte etter Range Rover. Det var en kompis av meg som kjøpte denne av Jermundpr. Jonnan som han heter har lappet glassfibertaket for 199 hull på en skikkelig måte. Mye skraping av russemaling. 2 fine SU gassere fra SD1, ny styresnekke med normal utveksling ink ny droparmkule. Nye forskjermer og blinklys. Vi skiftet et sete synes jeg å huske. Jeg har rettet, sveiset og lappet på venstre a-stolpe så den ble rett og fin og nå går døra som den skal. Jonnan har slipt og malt dørken. Litt sveising bak må vel til rundt hjulbuer etc. Tror jeg ga med en ekstra dynamo med mindre reimhjul, da den ikke lader på lav tomgang til tider. Fin bil. Lurer på om den kunne ha hatt godt av et ferskt gummioppheng for bakre mellomakslingen. Tror det er deler fra Volvo som ble brukt. Jeg tenkte alltid at luftfjæring fra Disco2 på bakakslingen hadde gjort susen, samt stabstag i og med at den er så høy. Lykke til ! Edited May 5, 2020 by stovika Quote
telindnor Posted May 6, 2020 Posted May 6, 2020 Artig at disse entusiastbilene blir værende i miljøet. Gratulerer med annerledesvogn Quote
dolomite Posted May 6, 2020 Author Posted May 6, 2020 Takketakker til alle gratulasjoner. Bilen opførte seg eksemplarisk på 40-mils turen hjem og var en fryd å kjøre. Det eneste som var litt uvant i begynnelsen var at girstangen hadde vandring omtrent som på bildet. Alt blir likevel en vane, men den slarkete girstanga gjorde at da jeg var på dårlig traktorvei i reduksjonsgir så hoppet hovedkassen ut av gir. Helge Quote
skrotsnokelaget Posted May 7, 2020 Posted May 7, 2020 Gratulerer. Hvis du vil vite hva som ble gjort i mitt eie kan du plinge meg på ni atten 66991. Det er ganske mye. Bjørn Ole. Mener jeg satte HD fjærer på den blant annet.Hadde nok satt luftbelger i tillegg bak om jeg hadde beholdt den. Quote
dolomite Posted May 26, 2020 Author Posted May 26, 2020 ..og DER ble den EU godkjent. Null hull EU-mannen var imponert over arbeid som har vært gjort med oppheng, karosseri og bremser. Lakkfinish ble ikke kommentert med annet enn et stort smil Helge Quote
dolomite Posted December 30, 2020 Author Posted December 30, 2020 Hei alle, Kan noen av dere fortelle meg historien bak motornummeret på Heinelen min..? Eksperter på området sier at originalnummeret er slipt vekk og ‘ett-eller-annet’ er slått inn. Hva var det originale nummeret og fra hvilken bil..? ..og ønske om et vesentilg bedre år enn 2020 til alle Forumister. Helge Quote
Bjørnung Posted January 1, 2021 Posted January 1, 2021 (edited) 24D kan være begynnelsen på 24DXXXX som var for Discovery EFI ca 1990. Det stemmer også overens med kompresjonen som står over 9,35:1. Om det er PH som står der så kan det være en motor refurbished av Peter Hobson Industries Hobson Industries Ltd Kjøpte selv en overhalt EFI motor derfra en gang i det forrige århundre. Bjørnung Edited January 1, 2021 by Bjørnung Quote
dolomite Posted January 1, 2021 Author Posted January 1, 2021 Takketakk Bjørnung. Høres fornuftig ut. Helge Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.