Jump to content

Black Beauty - D3, 4.4 V8, 2005

jon71

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fikk byttet den høyre bakre luftdemperen nå i helgen. Da er alle byttet preventivt. Alle høydesensorer er også byttet. Må si pluggene til sensorene er noe søppel. De er nesten umulig å få av uten å ødelegge, også er det nesten umulig å få dem på igjen. Har endt med å klemme dem ned så mye jeg kan, for så å sette dem fast med en strips. Det finnes så mange bedre og sterkere plugger. Fatter ikke at de bruker den dritten. En annen ting er ledningstykkelsen. De er ekstremt tynne. Hadde det samme på Allroad'en. Der gikk en ledning av, sånn uten videre. Burde i hvertfall brukt 1 kvadrat.

Fikk også byttet bremseslitesensor, så da ble det mørk i instrumentpanelet. :) Tok også den årlige serviceen med filtere og olje. Byttet fra "5W-dumbass", som Christian (LR TIME) sier, til 5W-40. Ikke det at V8'en har samme problem som TDV6, men den begynner å få noen kilometer nå. Sikkert mere romslig i alle lager osv, at litt mer viskositet kan sørge for godt oljetrykk. Nå gjenstår litt skining innvendig og utvendig, så er den klar for å kjøre sørover på treff og sommerferie.

Legger ved et lite bilde fra St. Hans tur med avd. Nord til Bodø:

084.jpg

• 4 months later...

Hadde bilen på EU-kontroll for et par uker siden. Fikk to anmerkninger. Slitt indre endeledd på høyre side og feil på tåkelysene. Tåkelysene hadde jeg fjernet, fordi reflektorene var ikke-eksisterende. Problemet var da at det fortsatt var lys i dashbordet. Tenkte ikke på det da jeg fjernet lysene. Tok derfor ut sikring, og da var det ikke lenger lys i dashbordet. Hadde etterkontroll i går, og nå er den godkjent for 2 nye år. :)

• 6 months later...

I år skal jeg ikke svette bort under St. Hans-treffet i nord. Kjøpte vakumpumpe til AC'en, og fikk testet at det var tett, etter noen o-ringbytter. Det virker tett, og gassen har holdt seg i systemet noen uker allerede. Er jo fortsatt litt kjølig i nord, så det er ikke så lett å teste at det virker. Men synes det blåste kaldt i dag. :)

85.jpg

Måtte også ha litt tyverisikring til frontlyktene. De koster en formue å kjøpe nye.

86.jpg