jon71 Posted June 14, 2023 Author Share Posted June 14, 2023 Ny er på vei.........men takk for tilbudet. Ny er på vei.........men takk for tilbudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 Fikk byttet den høyre bakre luftdemperen nå i helgen. Da er alle byttet preventivt. Alle høydesensorer er også byttet. Må si pluggene til sensorene er noe søppel. De er nesten umulig å få av uten å ødelegge, også er det nesten umulig å få dem på igjen. Har endt med å klemme dem ned så mye jeg kan, for så å sette dem fast med en strips. Det finnes så mange bedre og sterkere plugger. Fatter ikke at de bruker den dritten. En annen ting er ledningstykkelsen. De er ekstremt tynne. Hadde det samme på Allroad'en. Der gikk en ledning av, sånn uten videre. Burde i hvertfall brukt 1 kvadrat. Fikk også byttet bremseslitesensor, så da ble det mørk i instrumentpanelet. Tok også den årlige serviceen med filtere og olje. Byttet fra "5W-dumbass", som Christian (LR TIME) sier, til 5W-40. Ikke det at V8'en har samme problem som TDV6, men den begynner å få noen kilometer nå. Sikkert mere romslig i alle lager osv, at litt mer viskositet kan sørge for godt oljetrykk. Nå gjenstår litt skining innvendig og utvendig, så er den klar for å kjøre sørover på treff og sommerferie. Legger ved et lite bilde fra St. Hans tur med avd. Nord til Bodø: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 God tur sørover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted November 16, 2023 Author Share Posted November 16, 2023 Hadde bilen på EU-kontroll for et par uker siden. Fikk to anmerkninger. Slitt indre endeledd på høyre side og feil på tåkelysene. Tåkelysene hadde jeg fjernet, fordi reflektorene var ikke-eksisterende. Problemet var da at det fortsatt var lys i dashbordet. Tenkte ikke på det da jeg fjernet lysene. Tok derfor ut sikring, og da var det ikke lenger lys i dashbordet. Hadde etterkontroll i går, og nå er den godkjent for 2 nye år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 (edited) Sikring trikset har jeg også benyttet.. Jeg har byttet tåkelysene en gang. Ønsker meg noen gule (godkjente) så om noen kommer over det tar jeg i mot tips. Edited November 16, 2023 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted May 29 Author Share Posted May 29 I år skal jeg ikke svette bort under St. Hans-treffet i nord. Kjøpte vakumpumpe til AC'en, og fikk testet at det var tett, etter noen o-ringbytter. Det virker tett, og gassen har holdt seg i systemet noen uker allerede. Er jo fortsatt litt kjølig i nord, så det er ikke så lett å teste at det virker. Men synes det blåste kaldt i dag. Måtte også ha litt tyverisikring til frontlyktene. De koster en formue å kjøpe nye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 29 Share Posted May 29 Fyller du gass selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted May 30 Author Share Posted May 30 Har gjort det nå. Vi får se hvor bra det funker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 30 Share Posted May 30 Kan jeg spørre hvor du kjøpte utstyret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuscan Posted May 30 Share Posted May 30 Vevor er nok den fra. Har maken til Tuscan og AC’en blåser kaldt - iskaldt 🥶 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted June 7 Author Share Posted June 7 Jepp.....de var Vevor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YMK Posted June 7 Share Posted June 7 lafterolf skrev (På 30.5.2024 den 16.56): Kan jeg spørre hvor du kjøpte utstyret? Gass får du fra Gjøvik Battericentral https://electroshop.no/butikk/ac-produkter/produkter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts