robertsoevik Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 (edited) https://www.autoblog.com/2019/05/20/suzuki-jimny-mountain-offroad-review/?ncid=edlinkusauto00000021&yptr=yahoo&guccounter=1 Edited May 20, 2019 by robertsoevik jimny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Desverre blir den ikke solgt i norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovan Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Synd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 (edited) Endelig en Suzuki som jeg liker. Den beste siden Suzuki 413 - Samurai. Min bil på åttitallet var en slik en. Likevel jeg står fast på Defenderen . Edited May 21, 2019 by LandRover Feilskrevet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn H Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 For ikke lenge siden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Kan ikke skjønne annet en at dette blir en salgs suksess i utlandet. Suzuki Norge kommer sikkert til å forandre mening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myhre Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 20 timer siden, Stig skrev: For ikke lenge siden... Den så langt bedre ut som seg selv, enn som "ombygd til Defender". Jeg synes faktisk den ser mer ut som en Defender da også. For øvrig, er bilen fin den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JokerS30 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 3 timer siden, tele109 skrev: Kan ikke skjønne annet en at dette blir en salgs suksess i utlandet. Suzuki Norge kommer sikkert til å forandre mening Problemet er at avgiftene på bilen, gjør den usalgbar i noe volum som kan forsvare delelager, teknisk kursing mv. Motoren som sitter i, er dessverre ( og som vanlig ) ikke helt state-of-the-art uslippsmessig, og da straffes Suzuki ekstremt kraftig i det norske avgiftssystemet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Ifølge importøren har de ikke engang regnet på avgifter. Importør sa at markedet er fullt av SUV og at han tvilte på at det var et marked. Svenskene feilberegnet også, for der er det ventelister. De får ikke nok biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JokerS30 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 4 minutter siden, lafterolf skrev: Ifølge importøren har de ikke engang regnet på avgifter. Importør sa at markedet er fullt av SUV og at han tvilte på at det var et marked. Svenskene feilberegnet også, for der er det ventelister. De får ikke nok biler. Jeg så en beregning på Suzuki-sidene på Facebook, og den var ikke pen. Med mindre husken svikter, og det er ikke usannsynlig, var det snakk om rundt 460 ( ?? ) kroner for en bil på norske skilter. Det er selvsagt helt umulig å få solgt noe volum med den prisen. Suzuki har alltid hatt enkle, robuste biler for vanlige folk med vanlige lommeboker. Dessverre blir disse nå så hardt straffet avgiftsmessig, at de i praksis er nesten usalgbare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Om jeg hadde en Serie 3 bil veteranklasset så kunne jeg tenke meg en slik en. Den koster rundt 200 000.-, ca. 185 000.- NOK her i Sverige. Årsavgiften er bare en tredjedel av hva jeg betaler for Defenderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isak Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 3 timer siden, JokerS30 skrev: Jeg så en beregning på Suzuki-sidene på Facebook, og den var ikke pen. Med mindre husken svikter, og det er ikke usannsynlig, var det snakk om rundt 460 ( ?? ) kroner for en bil på norske skilter. Det er selvsagt helt umulig å få solgt noe volum med den prisen. Suzuki har alltid hatt enkle, robuste biler for vanlige folk med vanlige lommeboker. Dessverre blir disse nå så hardt straffet avgiftsmessig, at de i praksis er nesten usalgbare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adventure Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Det skulle også kun satses på swiften med samme motor som jimny’en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvehundre Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Stilig. Jeg likte den forrige Jimny’en også. H A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Kan ikke helt skjønne at den blir en avgiftsbombe, kan umulig veie så på mye. Og en 1,5 liter på 100 hester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Om den kom til Norge kunne den selges som varebil? Bilen veier: Tjänstevikt kg 1 170 (1 185) Maximal totalvikt kg 1 435 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fRRode Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Er helt sikkert for liten for norske varebilregler. Som personbil kommer den på rundt kr 400.000,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted May 25, 2019 Share Posted May 25, 2019 Jeg var ikke klar over at den var så bitte liten 3645 mm og det inklusiv reservehjul kasse. En MINI! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertsoevik Posted June 3, 2019 Author Share Posted June 3, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Mange gode lovord er sagt om denne bilen. ”Årets charmigaste bil”auto motor & sport (nr 12/2019) ”gjord för seriös terrängkörning”auto motor & sport (nr 12/2019) ”Lilla Jimny är uppenbarligen av Dakar-virke”Teknikens Värld (nr 12/2019) ”Jimny tar sig iland överallt”Teknikens Värld (nr 12/2019) ”en livsstilsbil, en äventyrsbil, en kultbil…”livsstilsbilar.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Denne burde vel være mulig å få importert til Norge og registrert som varebil? Jeg hadde noe lignende i 1987 en SJ413 tror jeg den hette. Undrer nå på om ikke J i navnet står for Jimny? Det tenkte jeg ikke på da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Den pickup'en kunne jeg virkelig tenkt meg! Er den i handel i ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 (edited) Det ser ut til å være rykter og spekulasjoner? Her kan du lese litt . . . . Edited August 28, 2019 by LandRover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tele109 Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Lest litt rundt på nettet om jimny'en. Suzuki er ikke i nærheten av å kunne levere nok biler. Bare i Storbritannia var det 10000 på venteliste, de fikk 600 biler første halvår i år. Samme i andre land. Suzuki var ikke vant til slik etterspørsel. De må i tilfelle bygge ny fabrikk for å kunne levere nok. Vær gang jeg ser bilde av bilen tenker at dette er bilen Land Rover skulle bygget. Ikke en D5 ála Kia Soul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.