Pederover Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Lysene ville ikke slå seg av, og etter mye om og men og leting, fant vi endelig lysreleet hengende i ei strømpe nede ved høytaleren i dashbordet! Det var en krympestrømpe rundt denne. skar opp og da viste det seg at det var 3 releer limt sammen av denne typen: Er dette originalt da..? Eller er det noe særnorsk ettermontering med tanke på kjørelys..? Etter et par kakk med skrujern virket det igjen som bare det! Quote
telindnor Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Høres originalt ut i alle fall ".....hengende i ei strømpe nede ved høyttaleren" Quote
Pederover Posted April 25, 2019 Author Posted April 25, 2019 Ja, det så litt ettermontert ut ja... Quote
finnarne Posted April 25, 2019 Posted April 25, 2019 Norsk ettermontert for å få det til å passe med lovgivningen i 2003. Mener det er en kontakt den ene eller den andre veien som du kan koble fra og forbi. Jeg har kuttet og loddet for å koble ut hos meg. Mulig den andre løsningen med kontakt er på Defender. Quote
Pederover Posted April 30, 2019 Author Posted April 30, 2019 Prøvde å kutte det jeg trodde var jordingsledningen (svart), men der gikk det 12 v gitt... Men jeg har lært meg å unngå problemet ved å slå på parklys før og etter start/stopp, da blir det mørkt. Quote
Pederover Posted May 8, 2019 Author Posted May 8, 2019 Litt jåleri: Nye, svarte hjulbolter mener jeg gjorde seg! Og så måtte jeg fjerne spacerne da det ikke var populært (iflg bunadsgeriljaen) med mud oppover alle dørsider i disse konfirmasjonstider... Det var greit å få de av også, det ruster fælt mellom skiver og spacere... Quote
Pederover Posted May 14, 2019 Author Posted May 14, 2019 Re-monterer inn klappsetene bak nå (9-seter) og det er altså tommegjenger vi snakker om på sitteputene..? M6 passer i alle fall ikke. Quote
Pederover Posted November 2, 2019 Author Posted November 2, 2019 Ikkje så mykje spennande så skjer på Landroverfronten her for tida, men eg har då fått monter takgrind (frå Lorden!), stige, og tree sliders. Ellers er det berre fryd & gammen å køyre Td5: Liten runde på Ytre Nordmøre i dag, Surnadal, Halsa/Heim og Aure. Quote
Pederover Posted November 3, 2019 Author Posted November 3, 2019 Kjøpte denne kløtsjassistent-fjæra fra LOF-clutches da She Who Must Be Obeyed mener kløtsjen er alt for tung, noe jeg faktisk er enig i! Stor forskjell fra Tdi, der fjæra er standard. Hvorfor den mangler på Td5 er ubegripelig. Men problemet er hvordan den i alle dager kan monteres uten skrekk og gru!? Jeg har sett video på Youtube, og lest flere tråder på engelske fora, men får det ikke til! Må jeg skru ut kløtspedalen? Iflg bruksanvisningen skal det la seg gjøre å montere fjæra med litt makt og vold ved hjelp av tenger og strips og kløtsjpedalen i bånn.... Tips mottas! Quote
telindnor Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 23 minutter siden, Pederover skrev: Kjøpte denne kløtsjassistent-fjæra fra LOF-clutches da She Who Must Be Obeyed mener kløtsjen er alt for tung, noe jeg faktisk er enig i! Stor forskjell fra Tdi, der fjæra er standard. Hvorfor den mangler på Td5 er ubegripelig. Men problemet er hvordan den i alle dager kan monteres uten skrekk og gru!? Jeg har sett video på Youtube, og lest flere tråder på engelske fora, men får det ikke til! Må jeg skru ut kløtspedalen? Iflg bruksanvisningen skal det la seg gjøre å montere fjæra med litt makt og vold ved hjelp av tenger og strips og kløtsjpedalen i bånn.... Tips mottas! Jeg fikk den fint på hos meg Peder. Husker ikke i farta, men du må snu og vende litt på den før det "gir seg"... Quote
Pederover Posted November 3, 2019 Author Posted November 3, 2019 Okei, det er altså bare hardt arbeid, prøver å unngå innleggelse på St. Olav.... Quote
gautes Posted November 3, 2019 Posted November 3, 2019 Den smokket rett og enkelt inn med litt tenking på min. Mener jeg hadde noen plastgreier som skulle på også. Quote
Pederover Posted November 4, 2019 Author Posted November 4, 2019 (edited) Da må jeg nok investere i en langnebba visegrip tang. Edited November 4, 2019 by Pederover Quote
Jasswass Posted November 4, 2019 Posted November 4, 2019 Inn med to plastplugger på hver side, sett på en plastdings på fjæra og så brukte jeg ei lita nebbtang å smette fjæra inn med. Beskrivelse fra leverandør her Quote
Pederover Posted June 9, 2020 Author Posted June 9, 2020 Av og til hviner det i kløtsjen når jeg trykker pedalen inn, og det er vanskelig å få den i gir. Er det noen luftemuligheter på kløtsjen på Td5...? Quote
jermundpr Posted June 9, 2020 Posted June 9, 2020 Høres ut som lageret i svinghjulet. Vanlig på td5 virker det som. Har hatt det på alle td5 jeg har hatt. Litt jobb å bytte så det bør gjøres samtidig med kløtsj ihvertfall Quote
lafterolf Posted June 9, 2020 Posted June 9, 2020 Men det burde ikke ha noe med giring å gjøre. Bytt olje på girboksen. Mtf94 heter rett olje. 3 liter trenger du. (2,8L) Quote
Pederover Posted June 9, 2020 Author Posted June 9, 2020 Forholdsvis ny kløtsj ca 4 år siden, og ny girolje i fjor... Får tappe ut og ha på mtf94 da! Quote
Recommended Posts