Andychap Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Nytt skogsbil-prosjekt. 1985 RRC V8 med Edelbrock forgasser. Mulig RPI blokk. «Smykke» på rotten ramme.... Quote
lafterolf Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Får du salgsmelding på den? Bilen er godt kjent her inne. Gratulerer også Quote
Andychap Posted April 18, 2019 Author Posted April 18, 2019 Hei, artig. Joda har salgsmelding på den. Grei nok rundt om og flott bruksstand inni, men helt forferdelig under.... Quote
Tom Rossing Posted April 18, 2019 Posted April 18, 2019 (edited) Denne bilen ble påkostet store summer for 8-10 år siden hos Ryen auto. Nærmere 200000,- Ny RPI motor, ny bensintank, taktrekk og masse annet. Interiøret er flyttet over fra en nyere bil. Denne bilen hadde opprinnelig stoffseter. Edited April 18, 2019 by Tom Rossing Quote
Andychap Posted April 19, 2019 Author Posted April 19, 2019 Oi, interessant. Rart at ramma da ser så fæl ut som den gjør. Fremre halvdel er for så vidt greit men bakre er ille. Kjeks og hull om en annen. Quote
gautes Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 På 18.4.2019 den 11.24, Tom Rossing skrev: Denne bilen ble påkostet store summer for 8-10 år siden hos Ryen auto. Nærmere 200000,- Ny RPI motor, ny bensintank, taktrekk og masse annet. Interiøret er flyttet over fra en nyere bil. Denne bilen hadde opprinnelig stoffseter. Det er nok nærmere 20 år siden om ikke lenger. Dessverre varer intet evig og spesielt ikke hvis vedlikeholdet er mangelfullt. Quote
Andychap Posted April 19, 2019 Author Posted April 19, 2019 3 timer siden, gautes skrev: Det er nok nærmere 20 år siden om ikke lenger. Dessverre varer intet evig og spesielt ikke hvis vedlikeholdet er mangelfullt. Akkurat ja. Ser av tråden at det må være samme bilen ja. Får kanskje ta en fot i bakken og se hva neste steg blir her. Takk for oppdatering. Veldig artig å høre at denne bilen har en historie før jeg og en kompis overtok den nå. Må vel nesten endre overskriften på denne tråden her nå, hehe. Quote
Tom Rossing Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Jeg kjøpte denne bilen i 2011. Da hadde motoren gått 49000, og ramma så bra ut. Bildet jeg postet lenger opp er også tatt i 2011. Da var dette en veldig pen og bra bil. Quote
Andychap Posted April 20, 2019 Author Posted April 20, 2019 7 timer siden, Tom Rossing skrev: Jeg kjøpte denne bilen i 2011. Da hadde motoren gått 49000, og ramma så bra ut. Bildet jeg postet lenger opp er også tatt i 2011. Da var dette en veldig pen og bra bil. Hei, artig. Ikke de beste bildene, men her er noen bilder av dagens situasjon. Quote
motom Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 Synd den ikke ble oljebehandlet! Høres ellers ut som en godt påkostet bil... Quote
Tom Rossing Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 Dette er nok dessverre resultatet av Tectyl lag på lag. Han som hadde den før meg var veldig glad i Tectyl. Den ble behandlet flere ganger på de 16 årene han hadde bilen. I tillegg har den nå stått parkert ute i flere år. Ome fjæringa som sitter på er nesten ubrukt. Quote
Brage Posted April 20, 2019 Posted April 20, 2019 Var en nydelig bil i 2011 og det er jo ikke så lenge siden. Værste som kan skje for rammen på slike biler er når de blir stående på jord/ gress grunn over lang tid. Ett par år med slik oppbevaring og rammen er garantert helt gåen. Skrap/ kutt og sveis. Så blir det bra igjen Interiøret så da meget pent ut. Mvh Brage Quote
Andychap Posted April 20, 2019 Author Posted April 20, 2019 3 minutter siden, Tom Rossing skrev: Dette er nok dessverre resultatet av Tectyl lag på lag. Han som hadde den før meg var veldig glad i Tectyl. Den ble behandlet flere ganger på de 16 årene han hadde bilen. I tillegg har den nå stått parkert ute i flere år. Ome fjæringa som sitter på er nesten ubrukt. Akkurat. Ja det synes godt at den har fått en del av den sorten. Nice to know. 3 minutter siden, Brage skrev: Var en nydelig bil i 2011 og det er jo ikke så lenge siden. Værste som kan skje for rammen på slike biler er når de blir stående på jord/ gress grunn over lang tid. Ett par år med slik oppbevaring og rammen er garantert helt gåen. Skrap/ kutt og sveis. Så blir det bra igjen Interiøret så da meget pent ut. Mvh Brage Nesten så en heller kunne vurdere rammebytte. Galvanisert ramme fra England. Innvendig ser rimelig strøkent ut ja. Tørr var den og... Quote
jon71 Posted April 22, 2019 Posted April 22, 2019 Det fine er at man får tak i veldig mye karosserideler, så det blir bil av denne igjen. Quote
Andychap Posted April 27, 2019 Author Posted April 27, 2019 Ganske bra med lyd fra utløserlager, og grøsser litt med tanke på å buksere ut og inn girkassene. Like grei å lempe ut motor og kasser i ett? Noen som har noen erfaringer? Quote
gautes Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 Noen tar ut motor og er fornøyde med det. Noen tar ut kassa i ett stykke og er førnøyde med det. Noen tar ut kassa i to deler og er fornøyde med det. Og noen tar ut begge og er fornøyde med det. Ville sjekket hvilken del som trengte mest stell og tatt ut den. Men tilgang på plass og utstyr ville jeg også ta med i vurderingen. Har prøvd alle løsningene på forskjellige RRc og vil ihvertfall ikke ta ut alt samlet med mindre jeg skulle skrote bilen. Det er min vurdering som jeg vet at ikke alle andre ikke er enig i. Quote
Andychap Posted April 27, 2019 Author Posted April 27, 2019 5 timer siden, gautes skrev: Noen tar ut motor og er fornøyde med det. Noen tar ut kassa i ett stykke og er førnøyde med det. Noen tar ut kassa i to deler og er fornøyde med det. Og noen tar ut begge og er fornøyde med det. Ville sjekket hvilken del som trengte mest stell og tatt ut den. Men tilgang på plass og utstyr ville jeg også ta med i vurderingen. Har prøvd alle løsningene på forskjellige RRc og vil ihvertfall ikke ta ut alt samlet med mindre jeg skulle skrote bilen. Det er min vurdering som jeg vet at ikke alle andre ikke er enig i. Hehe, takker. Akkurat ja. Tenker i første omgang at det blir ut med motoren da. Har ikke løftebukk, men har elefant og motorbukk. Pluss lekker rundt bunnpanna og oljepumpe/filter. Blir nok enklere å ta det med motoren ute ja. Quote
gautes Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 Med det verktøyet hadde også min vurdering blitt slik. Bytt komplett clutch i samme slengen inkl svinghjulslager. Lykke til. Quote
Andychap Posted April 30, 2019 Author Posted April 30, 2019 Da har denne bilen kjørt sin siste sving, og går til høggern her oppe. Om noen er interessert i noen deler kan de sende meg en PM. Motor med innsug og forgasser er solgt allerede. Står i en 5-trinns manuell kasse som veksler fint, og transferkasse med locker som kobler inn og ut som den skal. Interiøret med elektriske skinnseter ser fortsatt veldig bra ut. Quote
Tom Rossing Posted May 1, 2019 Posted May 1, 2019 Trist. Fra nesten strøken bil til vrak på noen år. Quote
Andychap Posted May 1, 2019 Author Posted May 1, 2019 18 minutter siden, Tom Rossing skrev: Trist. Fra nesten strøken bil til vrak på noen år. Ja det kan du si. Sånn går det vel av og til. Var ikke bare ramma som var dårlig heller... Men ser ut til at flere deler blir til god nytte for andre prosjekter. Quote
Recommended Posts