thommes Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 (edited) Hei! Jeg må bytte pærer i venstre baklys nokså ofte (alle par måneder). Ble gjort oppmerksom på dette sist på motorveien i Belgia, der flere blinket bakfra. Stoppet og satt inn reservepære. Er dette noe flere har opplevd eller kan det være en overspenning/kortslutning et sted? I så fall hvor (om noen har en idé/et forslag)? Hilsen Thommes Edited January 8, 2019 by thommes Quote
finnarne Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Blir tråden brent, eller er det kontaktene som blir irret ? Quote
thommes Posted January 8, 2019 Author Posted January 8, 2019 Kontaktene er fine og rene. Det er kun tråden som blir brent. Quote
trondshj Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Har du byttet ut med samme merke pære hver gang? Kan jo være at det er en produsent med litt dårlig kvalitet og/eller en dårlig produksjonsbatch. Eventuelt kan det være en eller annen for for mekanisk påkjenning der som gjør at pæra går ofte? Eller veldig høy spenning. Men det er jo rart at det skal materialisere seg på bare ei pære da. Har du forsøkt å bytte ut pærene med passende LED-pærer da? Jeg gjorde dette til slutt på skiltlysene på Discoen. De gikk jo nesten raskere enn jeg rakk å bytte. Quote
thommes Posted January 8, 2019 Author Posted January 8, 2019 Jeg kunne godt tenke meg LED. Passer disse her? https://www.ebay.co.uk/i/181874124756?chn=ps (jeg bor i UK) Quote
gautes Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Positive ground = positiv jord . Da tolker jeg det dithen at de ikke passer til din bil. Moderne biler har minus til jord. Negative ground. Quote
thommes Posted January 9, 2019 Author Posted January 9, 2019 6 timer siden, gautes skrev: Positive ground = positiv jord . Da tolker jeg det dithen at de ikke passer til din bil. Moderne biler har minus til jord. Negative ground. Takk for advarselen. Skal sjekke hva jeg kan finne. Quote
Recommended Posts