Ronny Jacobsen Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 De siste tre gangene jeg har kjørt Krigærn har jeg fått problemer. Starter og kjører avgårde, så enten stopper motoren eller så starter den ikke igjen. De to første gangene endte med at jeg gjetta på batteriet. Hadde ett gammelt optima som stadig måtte lades. Første gangen det skjedde hadde jeg nok strøm. Prøvde å starte til jeg etterhvert hadde flatt batteri. Med starthjelp via startkabler fikk vi liv i den igjen og jeg kjørte problemfritt hjem. Gikk som ei kule! Så når jeg etterhvert sto der med flatt batteri den andre gangen var jeg i gangavstand til biltema så kjøpte nytt batteri og monterte på stedet. Startet da ned en gang og problemet var løst. Trodde jeg.... I dag fylte jeg opp planet for å kjøre på fyllinga. Måtte ha litt starthjelp da den hadde stått ubrukt i 3-4 uker. Så med litt ekstra strømtilførsel startet den med en gang. I køen på fyllinga begynner motoren å miste lysta. Holder liv i den med gasspedalen til jeg kommer meg ut av køen. Da stopper den med en gang. Starter drar rundt uten problemer, men ingen tegn til tenning. Sjekker alt som kan sjekkes uten at det hjelper. Etter mange forsøk er det fortsatt bra liv i batteriet. Etter å ha etterlyst hjelp kommer en kjenning med D2 til unnsetning. Vi blir enige om å taue. Etter ett stykke setter jeg kassa i gir og bilen starter med en gang. Vi stopper i ei busslomme og fjerner stroppen. Jeg kjører deretter problemfritt hjem. Akkurat som ved første motorstopp nevnt over. Merkelige greier.... Noen som har forslag? Quote
Ronny Jacobsen Posted January 5, 2019 Author Posted January 5, 2019 1 minutt siden, Vidar S skrev: Byttet du begge batteriene? Bygget om til 12v så kun ett batteri. Symptomene i dag var at den mister helt "gnisten" men kan altså holdes i live ved å bruke gasspedalen aktivt. Slipper man gassen dør den. Ved kjøring og "bånn gass" går den som normalt. Quote
Land Rover for alle penga Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 Coil kutter kanskje når den blir varm. Prøv og bytt coil. Høres for meg ut ikke som forgasser problem Quote
lafterolf Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 Tror du har to problem. Dårlig lading kanskje? Coil er mitt valg også. Quote
Ronny Jacobsen Posted January 5, 2019 Author Posted January 5, 2019 Vi vurderte coilen på åstedet. Ikke varm. Bytter den uansett så kan jeg ihvertfall utelukke den. Vet at ladelampa virker, slukker som den skal. Skal få målt ladinga også. Takker for innspill. Quote
knikeren Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 Sving innom biltema og napp med deg en coil og prøv med den har altid en biltema coil liggende i exmil'en som en backup Quote
Ronny Jacobsen Posted January 5, 2019 Author Posted January 5, 2019 Kjøpte coil i stad. Bytter i morra Quote
Ronny Jacobsen Posted January 6, 2019 Author Posted January 6, 2019 Ny coil på plass. Målt lading til 13,1 på tomgang og 14,2 ved rusing. Startet forsåvidt lett, men har blitt litt skeptisk grunnet dårlig erfaring på de tre siste turene. Motorstopp hver gang liksom Har uansett ikke anledning til noe mer utredning i dag. Quote
knikeren Posted January 6, 2019 Posted January 6, 2019 36 minutter siden, Ronny Jacobsen skrev: Ny coil på plass. Målt lading til 13,1 på tomgang og 14,2 ved rusing. Startet forsåvidt lett, men har blitt litt skeptisk grunnet dårlig erfaring på de tre siste turene. Motorstopp hver gang liksom Har uansett ikke anledning til noe mer utredning i dag. Krysser fingrene for att du har jaget bort lucas nå Quote
Ronny Jacobsen Posted January 8, 2019 Author Posted January 8, 2019 Har ikke prøvekjørt ennå, men foretok en oppstart i går kveld og en nå i kveld. Bilen starter mye lettere nå! Garantert at den har bedre gnist. Ser lyst på fremtiden Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.