Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hatt problemer med motortemperatur når det er minusgrader. Har bestilt time på verksted for bytting av termostat, men ble litt usikker på om dieselvarmeren stopper for tidlig og at den ikke starter opp igjen ved lav driftstemperatur når jeg kjører. Bilen blir fort varm på sommerstid og da står pilen rett opp, men jo kaldere det blir, jo kaldere er motoren (og varmeapparatet). Belaster jeg den med eksempelvis en tilhenger, så går den opp til normal temperatur opp bakker etc. Dieselvarmeren starter når jeg starter bilen og det er kaldt ute. Finnes det flere sensoren ifbm dieselvarmeren?

Skal man kunne bruke "Auxiliary Ventilation" og timer sammen med dieselvarmeren? Jeg har ikke fjernkontroll på dieselvarmer.

  • 2 weeks later...
Posted

Mulig dette forslaget er helt teit, men har du sjekket at det ikke er luft i kjølevæsken? Vil ikke det kunne medføre lav effekt fra varmeapparat? Mener år huske at det er tre forskjellige lufteskruer...

 

Er vel forøvrig tre forskjellige termostater på M57. Og synderen kan være EGR-termostat, men det er kanskje verkstedet kjent med. 

 

Bør sjekke pris på del dra BMW og LR. Det er vel ikle samme pris?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...