RuneLien Posted October 29, 2018 Posted October 29, 2018 Hei... lenge siden eg har vert her inne nå, men fremdeles lykkelig D2 eier/fører.. men har i det siste ukene, fått noen mistenksomme lyder ifra motor/drivverk.. Når eg setter girvelger i D, så kommer det en markert lyd ifra kassa, nesten som et klikk, i det man merker at den går i inngrep.. hvis man setter den i R, ifra N, eller P, så foregår det helt normalt. Som sagt, kun Når man setter girvelger i D, denne "klakk" kommer... ( litt for kraftig og høy lyd, til at eg liker det) man merker at det slår litt hardt, når inngrepet skjer.. Men eg har merket, at hvis eg har gitt litt gass, slik at turtall har øket bittelitt, så skifter kassa helt fint.. Det er ca 70.000km siden eg skiftet olje på kassa sist, eg bør kanskje gjøre det asap. ? Det er ingen lekkasje på kasseroller systemet her.. noen forslag ? Eg har også fått en litt syngend/hvine lyd i turtall området 2000 rpm, dette gir seg over 2500 rpm, men tyder på at noe med et eller annet lager,sliter litt. Har bare ikke greid å lokalisere det ennå.. motoren er gått snart 200.000... Håper noen har forslag, eller synspunkter Mvh Rune Quote
sealt Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 hadde tilsvarende problem på min,og det viste seg og være løs håndbrekk trommel Quote
Oskarsaelid Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 Håndbrekktrommelen kan skrangle noe jævlig ved forskjellig turtall. Da jeg fikk klakkelyd i girskifte fra R-N-D var det bare snakk om minutter seinere så røk krysset i drivakselen. Hvordan er det med flushing i kassa? Quote
leiohel Posted October 30, 2018 Posted October 30, 2018 Syngende eller piping rundt 2000 kan være eksosmanifoil som har vridd seg og lekker. Se om du mangler bolter. Eller så kan det være senter lager på fremre mellomaksling. Vel verdt å bytte da den kan ødelegge mye hvis den ryker i fart. skramling rundt 2200 er ofte bremsesko som slår mot trommel. Hjelper å stramme skoene. leif ove Quote
RuneLien Posted November 25, 2018 Author Posted November 25, 2018 (edited) Kryssa på den dobbel kardangen på fremre mellomaksel var i elendig stand, nå har vi skiftet alle 3 kryss + det sentrerings lageret på mellomakslingen. Alle lyder og vibrasjoner borte, og skifter mykt og fint i fra N til D igjen Edited November 25, 2018 by RuneLien Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.