Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beholder patina-preget på bilen, så da må noen nye deler patineres. Gjorde et forsøk med en messing hengelås fra Biltema, en plastboks, ammoniakk og salt. 

Hengelås.jpg

L1020620.jpg

Posted (edited)

Flott prosjekt ! Moro med patinering som står til bilens utseende, flere bilder fra interiør, førerhus og kasse bak ?

Edited by Jetinge
Posted

Skal forsøke å ta noen flere bilder, men det er litt trangt i garasjen. Håper å få opp et nytt hus til bilen før neste vinter.

Exmoor Trim ville ikke lage seter i Harris Tweed, så da må jeg finne en salmaker / møbeltapetserer her som kan gjøre jobben.

Posted

Kan det ha noe med stoffets egenskaper å gjøre?

Trakk om et par mc langsaler en gang i tiden med uegnet stoff.

Så skikkelig flott ut først men etter noe bruk var det bare sorgen.

Posted

Jeg vet ikke. Snakket med dem for en tid tilbake om å lage seter til Defender i Harris Tweed, men da ville de ikke bruke stoff som ikke var i eget sortiment. Nå har de imidlertid begynt å bruke tweed. Kvalitet på 500-800 gram er beregnet for møbler, så det burde gå bra.

ebec8532-e407-4955-b805-21f20cdf1352.png

Posted

Jeg kjørte forbi en møbeltapetserer på Eiksmarka i dag. Holdt på å stoppe for å spørre om reprasjon av egne seter. Mulig jeg stopper der til uken. Evt er det en annen god en på Stabekk. 

Screenshot_20190116_225613_com.android.chrome.jpg

Posted

Kult :)     Ikke rart du vil ha lås på tanklokket,

når det er  whisky på tanken ;)

Posted
21 timer siden, Land Rover for alle penga skrev:

Det gjør godt og se det er noen som gjør det denne veien. Ikke blankets mulig men patinert. Vakkert :lol:

Patina kan bli bra, men det er vanskelig å finne grensen for når det bare ser ut som et vrak. Har en VW T2 som det skal byttes gulv på, men tenker å beholde lakken og sette på noen Porsche-inspirerte felger. Første forsøk jeg gjør på denne form for restaurering, så det blir spennende.

L1020535.jpg

Posted (edited)

Landrover er som en arbeidskar i møkkete kjæledress. Arbeidsevnen er synlig, flekkene er som medaljer.:)

Andre biler med rustflekker blir som en konfirmant med hullete findress. 

Edited by lafterolf
Posted

Ha ha! :lol:
Poenget var at det er forskjell på sjarmerende patinert bil og rustent skrot, men akkurat hvor grensen går er vanskelig.
Kjøpte denne og fikk med en stor tomt på kjøpet, men her har patineringen kommet litt langt. cool

L1020459.jpg

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)
9 timer siden, SEM skrev:

Fin bil, arbeid og bilder :)

Tusen takk! Blir mest innendørsaktiviteter inntil våren kommer.

L1020636.jpg

Edited by Diaboli
  • 4 weeks later...