Ahok Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Oohh, det har jeg siklet på også. Harris tweed er bare lekkert Quote
Klusenhusen Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Naijs, Harris er lækkert, sikkert også på seter. Quote
Diaboli Posted January 13, 2019 Author Posted January 13, 2019 Beholder patina-preget på bilen, så da må noen nye deler patineres. Gjorde et forsøk med en messing hengelås fra Biltema, en plastboks, ammoniakk og salt. Quote
Jetinge Posted January 13, 2019 Posted January 13, 2019 (edited) Flott prosjekt ! Moro med patinering som står til bilens utseende, flere bilder fra interiør, førerhus og kasse bak ? Edited January 13, 2019 by Jetinge Quote
Diaboli Posted January 15, 2019 Author Posted January 15, 2019 Skal forsøke å ta noen flere bilder, men det er litt trangt i garasjen. Håper å få opp et nytt hus til bilen før neste vinter. Exmoor Trim ville ikke lage seter i Harris Tweed, så da må jeg finne en salmaker / møbeltapetserer her som kan gjøre jobben. Quote
gautes Posted January 15, 2019 Posted January 15, 2019 Kan det ha noe med stoffets egenskaper å gjøre? Trakk om et par mc langsaler en gang i tiden med uegnet stoff. Så skikkelig flott ut først men etter noe bruk var det bare sorgen. Quote
Diaboli Posted January 16, 2019 Author Posted January 16, 2019 Jeg vet ikke. Snakket med dem for en tid tilbake om å lage seter til Defender i Harris Tweed, men da ville de ikke bruke stoff som ikke var i eget sortiment. Nå har de imidlertid begynt å bruke tweed. Kvalitet på 500-800 gram er beregnet for møbler, så det burde gå bra. Quote
pesto_trader Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Jeg kjørte forbi en møbeltapetserer på Eiksmarka i dag. Holdt på å stoppe for å spørre om reprasjon av egne seter. Mulig jeg stopper der til uken. Evt er det en annen god en på Stabekk. Quote
Diaboli Posted January 18, 2019 Author Posted January 18, 2019 Dagens innsats. Ikke rart at det tar tid. The devil is in the details! Quote
Land Rover for alle penga Posted January 18, 2019 Posted January 18, 2019 Det gjør godt og se det er noen som gjør det denne veien. Ikke blankets mulig men patinert. Vakkert Quote
sondre b Posted January 18, 2019 Posted January 18, 2019 Kult Ikke rart du vil ha lås på tanklokket, når det er whisky på tanken Quote
Diaboli Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 21 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Det gjør godt og se det er noen som gjør det denne veien. Ikke blankets mulig men patinert. Vakkert Patina kan bli bra, men det er vanskelig å finne grensen for når det bare ser ut som et vrak. Har en VW T2 som det skal byttes gulv på, men tenker å beholde lakken og sette på noen Porsche-inspirerte felger. Første forsøk jeg gjør på denne form for restaurering, så det blir spennende. Quote
lafterolf Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 (edited) Landrover er som en arbeidskar i møkkete kjæledress. Arbeidsevnen er synlig, flekkene er som medaljer. Andre biler med rustflekker blir som en konfirmant med hullete findress. Edited January 19, 2019 by lafterolf Quote
Diaboli Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 Ha ha! Poenget var at det er forskjell på sjarmerende patinert bil og rustent skrot, men akkurat hvor grensen går er vanskelig. Kjøpte denne og fikk med en stor tomt på kjøpet, men her har patineringen kommet litt langt. Quote
Diaboli Posted January 30, 2019 Author Posted January 30, 2019 Tidsriktig verktøy er halve jobben. Quote
Diaboli Posted February 19, 2019 Author Posted February 19, 2019 Nye seter og to meter Harris Tweed. Blir spennende å se resultatet. Quote
Diaboli Posted February 20, 2019 Author Posted February 20, 2019 (edited) 9 timer siden, SEM skrev: Fin bil, arbeid og bilder Tusen takk! Blir mest innendørsaktiviteter inntil våren kommer. Edited February 20, 2019 by Diaboli Quote
rang Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 Ser virkelig flott ut Benytte sjansen til å få sydd dress samtidig Quote
telindnor Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 Blir spennede å se dette ferdig. Ser jo aldeles knallfint ut! Quote
Recommended Posts