MariusMorch Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 Da dro en kompis og jeg og sikret en RRC her om dagen. Har sett etter en ei lita stund, men denne blir nok hans. Jeg har egentlig nok prosjekter å styre med og bør selge unna et par biler først. Men gøy å fikle med. Bilen er generelt veldig fin, men setene tuller. Særlig betjeningen til førersete er i elektrisk ulage. Er dette en vanlig feil og er det noen gode måter å angripe det? Quote
lafterolf Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 Spay litt inn i bryteren. Det hjalp på min. Sikkert irr på kontakter. Quote
MariusMorch Posted October 6, 2018 Author Posted October 6, 2018 34 minutter siden, lafterolf skrev: Spay litt inn i bryteren. Det hjalp på min. Sikkert irr på kontakter. Kontaktspray? Quote
lafterolf Posted October 6, 2018 Posted October 6, 2018 Ja. Eller spray med smøreegenskaper. Beveg på bryterne samtidig så smøring kommer til alle steder. Beveg bryterne en stund så irr slites bort. Quote
MariusMorch Posted October 7, 2018 Author Posted October 7, 2018 Fikk ikke gjort noe med det idag, ble polering og litt ordning med Tdv8en. Sjekker i morgen. Vet noen om noen som selger lyktegitter til RRC btw? Quote
MariusMorch Posted October 7, 2018 Author Posted October 7, 2018 6 minutter siden, Vidar S skrev: Jeg har et sett med ny gitter liggende Foran eller bak? Hva vil du ha? Quote
Vidar S Posted October 7, 2018 Posted October 7, 2018 (edited) Jeg mener det er et helt sett tror jeg. Må ut å sjekke i morgen. Pris? Må se om det både foran og bak. Foran er det i alle fall. Vi blir nok enig. Edited October 7, 2018 by Vidar S Quote
telindnor Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 13 timer siden, MariusMorch skrev: Fikk ikke gjort noe med det idag, ble polering og litt ordning med Tdv8en. Sjekker i morgen. Vet noen om noen som selger lyktegitter til RRC btw? "Helt grei mekkegarasje" Grattis med fin bil. Quote
MariusMorch Posted October 8, 2018 Author Posted October 8, 2018 Takk takk! Anmerker at det antagelig blir min venn som beholder den. Så kjøper jeg han ut hvis han ombestemmer seg (han bytter bil relativt ofte). Men vi skrur det meste sammen, og har fri tilgang på bilen så anser dette som en grei tråd å ha satt opp 2 timer siden, telindnor skrev: "Helt grei mekkegarasje" Grattis med fin bil. Greit å ha litt boltreplass! Quote
MariusMorch Posted October 8, 2018 Author Posted October 8, 2018 Kontaktspray hjalp lite. Ser ut som styreenheten til setet er dødt. Så om noen har en er jeg interessert. Også på jakt etter bra blinklys foran og hele lykteglass bak! Quote
telindnor Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 3 minutter siden, MariusMorch skrev: Kontaktspray hjalp lite. Ser ut som styreenheten til setet er dødt. Så om noen har en er jeg interessert. Også på jakt etter bra blinklys foran og hele lykteglass bak! Tror jeg har div blinklys deler. Skal sjekke asap. Quote
telindnor Posted October 10, 2018 Posted October 10, 2018 På 8.10.2018 den 22.34, telindnor skrev: Tror jeg har div blinklys deler. Skal sjekke asap. Var ikke så sprekt at det gjorde noe. Lykta foran har en bitteliten sprekk. Bak er det nytt glass i midten, resten er litt såder.. Quote
dolomite Posted October 10, 2018 Posted October 10, 2018 På 08.10.2018 den 22.30, MariusMorch skrev: Kontaktspray hjalp lite. Ser ut som styreenheten til setet er dødt. Så om noen har en er jeg interessert. Også på jakt etter bra blinklys foran og hele lykteglass bak! Send bilde av styre enheten, så skal jeg sjekke. har hugget en med 'batteriseter' Quote
Montecristo30 Posted October 16, 2018 Posted October 16, 2018 Hallo, entusiaster. Det er jeg som eier denne flotte bilen, og jeg tenkte derfor det var på tide at jeg opprettet en profil her. Ang setene, så har jeg konkludert med at det ikke er styreenheten, siden setene fungerer etter å ha peiset på med en god dose kontaktspray. Den dårlige nmyheten er at en av "pinnene" som kobler til knappen knakk, så da får jeg vurdere litt hva jeg skal gjøre. Kanskje noen har noen tips til et bra sted å handle nye mekanismer. jeg har hørt at det er samme type del som på Mercedes-Benz W126. Stemmer dette? Her er noen flere bilder av denne herlige bilen. Quote
robertsoevik Posted October 16, 2018 Posted October 16, 2018 Velkommen skal du være! Ta gjerne turen opp på Grefsenkollen neste tirsdag med herligheten! (23), ca kl 1800. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/88393-uformelt-kaffetreff-p%C3%A5-grefsenkollen/&page=5&tab=comments#comment-977069 Quote
telindnor Posted October 16, 2018 Posted October 16, 2018 På 8.10.2018 den 22.30, MariusMorch skrev: Også på jakt etter bra blinklys foran og hele lykteglass bak! Var de glassene etc jeg fant frem og la ut bilde av her interessante..eller kanskje ikke. Fikk ingen respons av noe slag?! Quote
Montecristo30 Posted October 17, 2018 Posted October 17, 2018 23 timer siden, telindnor skrev: Var de glassene etc jeg fant frem og la ut bilde av her interessante..eller kanskje ikke. Fikk ingen respons av noe slag?! Jeg har svart på PM Jeg behøver forresten et brukbart ratt til bilen. Det som sitter på nå har dessverre hull i skinnet. Noen som har et RR-ratt? Quote
superpedro Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 Jeg har ratt. Kommer du en tur til Nittedal kan du se selv om det er OK. Vennlig hilsen Terje Pederen. Quote
Montecristo30 Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 3 timer siden, superpedro skrev: Jeg har ratt. Kommer du en tur til Nittedal kan du se selv om det er OK. Vennlig hilsen Terje Pederen. Det er helt supert! Når passer det? Quote
superpedro Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 I morgen før kl.12 eller etter kl.16 Søndag før kl.12 Askveien70 1482 Nittedal.tlf 95360915 Quote
Montecristo30 Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 4 timer siden, superpedro skrev: I morgen før kl.12 eller etter kl.16 Søndag før kl.12 Askveien70 1482 Nittedal.tlf 95360915 Helt supert. Svinger innom etter 16 ikke morgen! Quote
SiggenRRC Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 Angående sete kan det være smart å måle strømmen inn til bryter, evt. bytte passasjerside med førerside bryter. Da eliminerer du at det er bryter. Lurer på om setene også har en liten ECU som kan ha noen dårlige loddepunkter som vinduene sin ECU har. Kul og fin bil forøvrig Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.