Erlend Våge Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Klarte selvfølgelig å ødelegge denne ved demontering. Den på radiatoren er ok, men det beste hadde vært å skifte begge to til messing. Noen som har dette liggende i Osloområdet slik at jeg får gjort det i helga? Uten bil er det litt tricky å komme seg til EWS (på mandag) også. Tror jeg har klart å få ut det meste av "plastrestene". Bilen har kokt litt, men tror det har kommet av luft i systemet. Skifter termostat i samme slengen så får vi se. Quote
smedenDY Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Mener det er vanlige rørgjenger der. 1/2" eller 3/8". Du bør kunne finne en plugg som passer på biltema eller lignende Quote
Erlend Våge Posted September 8, 2018 Author Posted September 8, 2018 Jeg har lett og lett, men kan ikke finne på biltema.no eller jula.no. Quote
lafterolf Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Skal finnes i de fleste byggvarer også. Jeg kjøpte på biltema. Har du kjørt med defekt plugg vil ikke bare luft komme inn, kjølesystemet vil heller ikke bygge opp trykk og det vil stå mye luft i kjølekanaler høyt oppe som igjen fører til voldsom varme der luften står. Dette skjer selv om motortemperaturen tilsynelatende viser rett. Resultatet blir sprekk i topp. Quote
tnj Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Har da en liggende, faktisk i Deffen tror jeg. Men den er selvsagt i messing siden jeg har dratt i filler noen sånne plastikkgreier Quote
Erlend Våge Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 Takk for alle tilbudene. Løsningen blei en fra Biltema (midlertidig siden toppen var litt liten). Legger ved et bilde. Men lekkasjen er påviselig på baksiden av termostathuset (eller kanskje litt lengre nede). Får skru av greiene og skifte pakninger til å begynne med. Etter at forkjølelsen har gitt seg. Quote
Erlend Våge Posted September 24, 2018 Author Posted September 24, 2018 Ny pakning til termostathus mottatt fra EWS og den passa jo fint. Knakk den ene lange bolten (i veivhuset) som går igjennom festet til vannpumpa og videre igjennom P-pakningen. Får håpe det holder seg tett likevel. Men en liten advarsel: "Stop end" fra Biltema fungerer virkelig ikke til dette formålet. Er noen små riller i gjengene som slipper vannet forbi. Quote
Recommended Posts