Fjellvåken Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 Hei LR entusiaster, Vil gjerne dele mitt prosjekt med dere. Denne bilen har tidligere vært i eie av medlem Mikkel, som også har noen bilder av denne på sin profil. Overhalt topp med nye ventiler tetninger osv. Sveiset nye bæredeler under så ingen rust nå. Starter og går, men ryker hvit...Før overhaling av topp røyk den svart. Overtrykk i motor (luft) nettopp oppdaget så regner med at rengjøring av utlufting bør gjøre susen. Overtatt av meg siden 2016.Begynte med tetting av lekkasjer og totalt oversyn med tanke på registrering. Mye og gjøre, men det er en hobby som er morsom og spennende. Bytte av frontrute(har) ta av tak trekke om og tette skal også gjøres. Usikker på om det skal gjøres før registrering. Må montere sikkerhetsseler. Litt usikker på hvor de kan festes før reg. Noen tips? Alle bremsedeler måtte byttes. var kun bremse på et bakhjul(1 bånd) Stikk aksler tettes. Bytte av olje i hele drivlinjen. Veldig rimelige deler til denne. Sko, sylindere, slanger og rør rundt baut 2000,- Ingen fritids problemer her Noe psykisk støtte mottas med takk Skal følge opp tråd ettersom prosjektet trår videre. Kom gjerne med tips og kommentarer. Fikk ikke lastet opp MOV video, må filene konverteres? Serie 109.MOV Quote
Land Rover for alle penga Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 Gratulerer med seriebil. Ser ut som et veldig godt utgangspunkt. Denne ska vel orginalt ha setebelter. Paddocks selger komplette setebelter. Finner du ikke bilder av montasje kan jeg ta bilder på en av mine. Lykke til Quote
jon71 Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 Gratulerer med fint prosjekt. Blir spennende å følge tråden. Quote
Klusenhusen Posted July 17, 2018 Posted July 17, 2018 Ser ut som et godt utgangspunkt, lykke til. Deler til seriebilene er rimelig, men ikke velg de billigste, det hender at kvaliteten er i samsvar med prisen. Original LR deler eller OEM deler er normalt trygt å handle. Quote
Recommended Posts