AtleGotsch Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Selger brukt innvendig veltebur til 110 5 dør. Lik link: http://www.safetydevices.com/expedition/products/roll-cage/Land+Rover+Defender+110+300Tdi-1994-1997-5-door-Station+Wagon/230/1805/ Det medfølger et spesialbygget gitter som sikrer deg mot gjenstander flygende fra bagasjerommet. Tror det er mulig å overleve en rundvelt i en Defender med denne bøylen. Vet ikke om løsningen er godkjent av SVV men jeg har vist bilen for både ordinær PKK og hos om og oppbyggingsgruppen på Risløkka uten kommentar. Selges kr 5000.- Må hentes i Oslo. Atle 908 33 528 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosen Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Vil dette kunne passe TD5? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtleGotsch Posted April 13, 2018 Author Share Posted April 13, 2018 Kan ikke forstå hvorfor denne ikke skal passe td5. Er det noen karoseriendringer ift 300 tdi? Ingen som vil sikre seg selv eller passasjerer? AtleG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosen Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Hvis jeg søker på delenummeret får jeg opp denne: http://www.safetydevices.com/expedition/products/roll-cage/Land+Rover+Defender+110+-1983-present-4-door-Station+Wagon/230/1089/ Det tyder vel på at akkurat dette buret passer alle DEFENDER 110 STW, inkludert one-ten? Har du noe å gå på i forhold til pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discovoy Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Jeg har det buret. Løp og kjøp sier nå jeg!! Føles 1000x tryggere med gutten sittende bak der. Sjansen for å gå rundt er nå en annen historie... tror jeg betalte noe tilsvarende for buret mitt her på forumet. Rart det ikke er solgt allerede:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Byr 3000,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Joa, må måle litt først.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtleGotsch Posted April 17, 2018 Author Share Posted April 17, 2018 Solgt til Fosen her på forumet. Atle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtleGotsch Posted April 17, 2018 Author Share Posted April 17, 2018 Sett i ly av vinterens støy om luringer på forumet. Fosen stoler tydeligvis fremdeles på forumets medlemmer. Han har overført penger for roll cagen på forhånd. Jeg ønsker han velkommen til henting når det måtte passe han! Atle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 Er det nå vi skal dra igang noen rykter og mumle litt i krokene ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosen Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 10 års erfaring med handling her på forumet er positiv. Men hvis dette går galt er det alltid en første gang (Har kanskje et tilfelle der en ikke gjør opp for seg, men kommer antakelig tilbake til den saken). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discovoy Posted October 23 Share Posted October 23 Hei! fortsetter denne tråden ang innvendig halvbur. kjørt med dette i ca 10 år og ditto EU-kontroller og aldri fått noen kommentar ang dette (pluss kommentar om å ha redusert fra 9 seter til nå fire fullverdige seter..). Måtte dessverre ty til nærmeste bilverksted da jeg var litt sent ute mtp frist. Resultatet er at Bilia på Høvik ikke ville godta dette, 2-feil (+ 2-feil på seter..), så spørsmålet mitt er om noen vet hvordan man kan omgå/ få dette godkjent veltebur hos biltilsynet? Er det noe som har gjort dette eller har noen erfaring med det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted October 23 Share Posted October 23 Ettervis på annet verksted, vis til vognkort der rett sntall seter står. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discovoy Posted October 23 Share Posted October 23 Ang seter står det 9 seter i vognkortet.. har ikke brydd meg med å endre det, aldri blitt kommentert heller. Ang velteburet har jeg nok større problemer.. med mindre noen har fått dette godkjent og kan forklare hvordan😬 i værste fall må det ut, men det er en kronglete jobb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted October 23 Share Posted October 23 Uten TUV-dokumenter kan det bli vanskelig. har du prøvd om leverandør kan hjelpe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discovoy Posted October 23 Share Posted October 23 Må ringe LR importør i morgen ja, bare å krysse fingrene. Utrolig irriterende, og så etter så mange år da. Spurte Bilia om de «kjente til» gamle Defendere før jeg bestilte time, ja mente han på tlf, men mekaniker i dag sa det stikk motsatte. Så lærepengen er (som alltid) å holde seg til mekaniker/verksted som har kunnskapen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted October 23 Share Posted October 23 Kan du ikke dra til de du har brukt før? er buret orginalt? om ikke må du heller ta kontakt med produsent kanskje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discovoy Posted Wednesday at 06:10 PM Share Posted Wednesday at 06:10 PM Tok kontakt med verkstedet jeg har brukt siste årene, men forsto det slik at de dessverre ikke kunne gjøre noe med det når det først var notert som en "feil".. Bilen er ikke levert med buret nei, men fra Safety Devices som jeg forstår leverer alle mulige bur til Land Rover... Forsøkt å ringe importør 10-tall ganger uten svar. Fikk tips fra Motorpool om å sende en epost (info@jaguarlandrover.no), men heller ingen svar der.. Nå blir det vel å bruke noen timer på google og se om jeg kan finne noe informasjon/ papirer e.l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted Wednesday at 06:19 PM Share Posted Wednesday at 06:19 PM Du må henvende deg direkte til produsenten i england. De har hjemmeside hvor du finner kontaktinfo vil jeg tro. Verkstedet har full mulighet til å godkjenne om de vil, men det betyr at de må overse mangelen, så den skjønner jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle G Posted Wednesday at 08:34 PM Share Posted Wednesday at 08:34 PM Fant dette på nettet fra 2020, og historen stemmer vel med det Atle Arntzen skrev på forumet tilbake i 2013? Men igjen - kanskje Safety Devices kan hjelpe i år? During my 4,5 year restoration/rebuild of my 110 TD5 I fitted a Safety Device roll cage (L242) and Terrafirma 2 inch suspension kit (TF18 and TF19), but I have an extremely difficult time finding the TÜV certificates and I can’t pass the MOT without 😵💫 The roll cage is advertised as TÜV approved but as I found out when writing to Safety Device, I can only get it if buying from 4ward4x4 in Germany because it’s not used in UK 😵 4Ward4x4 need to see the vehicle in person and also charge a 1000 euros for it which I don’t have - every dime has already been spend on the defender 😓. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar S Posted Thursday at 01:02 PM Share Posted Thursday at 01:02 PM Tomb Raider har bur påmontert. Ble ikke 110 levert som Tomb Raider, også i Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted Thursday at 02:19 PM Share Posted Thursday at 02:19 PM Utvendig sier tilsynet lite om, innvendig blir de strengere. men om man finner innvendig bur i delekatalogen har man mere å slå i bordet med. jeg har samme innvendig bur liggende, det som Fosen kjøpte fra Atle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Iversen Posted Thursday at 02:28 PM Share Posted Thursday at 02:28 PM Evt prøve å finne en tråd til Camel Trophy bilene. De senere bilene har innvendig safety devices bur. (De tidlige bilene hadde ikke bur...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Croft Posted Friday at 09:23 AM Share Posted Friday at 09:23 AM 18 hours ago, lafterolf said: Utvendig sier tilsynet lite om, innvendig blir de strengere. men om man finner innvendig bur i delekatalogen har man mere å slå i bordet med. jeg har samme innvendig bur liggende, det som Fosen kjøpte fra Atle. Du får si ifra dersom du skulle velge å ikke lenger ha det liggende I tilfelle vil buret ha gjort en roadtrip da jeg bor ikke så langt ifra Atle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted Friday at 11:31 AM Share Posted Friday at 11:31 AM Buret bor i Trøndelag, men for all del, besøk gjerne Atle😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts