oggioffshore Posted March 20, 2018 Posted March 20, 2018 Får lage en tråd, mens eg motiverer meg for å fortsette. Har senere tid, registrert olje drypp under bilen foran. Så etter å fjernet alle bunn platene i , som var meget olje fuktig. Så Ser det ut som at det kommer fra nederste slangen, på olje kjøler. Får bare kutte slangen, og tre den inn på igjen. Og få fatt i ny slange etterhvert. Alltid noe med disse doningene våre... he he Quote
josda Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 Eg hadde problemer med lekkasje på øvre slange på oljekjøler tidligere, prøvde å kutte slange, prøvde også flere typer slangeklemmer, men ingen som holdt tett, til slutt prøvde eg med en klemme fra Biltema som faktisk har virket og holdt tett i flere måneder nå. Link til Biltemaklemme: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-1-orede-5-stk-2000035863/ Den eg kjøpte mener eg var rustfri, men ikke sikkert det har noen betydning? Quote
oggioffshore Posted March 21, 2018 Author Posted March 21, 2018 Lekker på nedre her . Vrien tilkomst Quote
josda Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 Klar over at det er nedre hos deg, men mulig du får samme utfordringer som eg hadde med å få det tett?? Er nok trangt der ja, tenker eg. Quote
hallvard Posted March 21, 2018 Posted March 21, 2018 1 time siden, josda skrev: Eg hadde problemer med lekkasje på øvre slange på oljekjøler tidligere, prøvde å kutte slange, prøvde også flere typer slangeklemmer, men ingen som holdt tett, til slutt prøvde eg med en klemme fra Biltema som faktisk har virket og holdt tett i flere måneder nå. Link til Biltemaklemme: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-1-orede-5-stk-2000035863/ Den eg kjøpte mener eg var rustfri, men ikke sikkert det har noen betydning? Er det samme på min D3/2007. Er det noe nivåføler i gearkassen som gir signal hvis nivået kommer under minimum? Tenkte litt på det, at hvis lekkasjen er stor nok eller får pågå over lang nok tid kan nivået bli kritisk lite? Mye olje i kassa, men...... Quote
oggioffshore Posted March 21, 2018 Author Posted March 21, 2018 Eg merker det på maten den girer på . Og at den går i nød modus . F i displayet . Girer hardt mellom 1 og 2. Spes når det er kaldt Quote
oggioffshore Posted March 21, 2018 Author Posted March 21, 2018 Tror eg tar ut vifte etc og tar det den veien . For å slippe tømme bilen for frost væske Quote
oggioffshore Posted March 21, 2018 Author Posted March 21, 2018 Da ser det tett ut . Etter en liten road test . Slange klemme var ganske løs . Kappet av 1cm for å utelukke sprekker på enden . Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Etter noen dager .så drypper det fortsatt olje . Skulle virkelig trodd det hjalp å stramme klemmen godt til . Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Noen som kan hjelpe med PN for de to slangene fra girkasse til olje kjøler? tror eg kanskje bare må bytte dem..... Quote
jorgenht Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 (edited) Er oljekjøleren støpt sammen med radiator på D3? Eller er det egen Oljekjøler? Edit: Så at det var egen kjøler. Rimmerbros oljeslanger Edited March 24, 2018 by jorgenht Link Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Utfra hva jeg kan se og forstå, er det en og samme enhet.... kombinert. Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Synd det ikke står PN i den workshop manualen eg har.... Quote
jorgenht Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Er det? Hva er den delen jeg har ringet rødt på delebildet fra AF? Quote
jorgenht Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Det jeg ville si var at: har vært borti på andre merker ved felles unit på dette så har det liksom reagert med hverandre. Med dertil dårlig stuss på Oljekjølerbiten, som jo kan lekke. Men ut fra delenummer på det siste bildet, så samsvarer vel det med delenummer fra Rimmerbros? Rett meg gjerne, da jeg er relativt ny i LR- gamet Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Vet ikke om den delen som er ringet inn, er kjøler til girkasse, På radiatoren, er tilkoblingene loddrett over hverandre.... Når eg søker på de delenr på tegningen, får egb are opp en pakning og en drain plugg.... Quote
jorgenht Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Altså, kun kjøler. Og kjøle/varme i forbindelse med radiator? Kikket nettopp på min egen og så de gikk inn på radiator på førerside. Da står jeg korrigert. Og kan nok ikke hjelpe så fryktelig mye mer. Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 (edited) 1 time siden, jorgenht skrev: FF slanger. Disse kanskje? No snakker vi.... eg vil tro det går, de kommer opp som D4 del på Famous 4 siden. Takkker for den Edited March 24, 2018 by oggioffshore Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Får man avvente svar fra FF.... bestilt radiator, pipe assemblyet og termostat. Tenker sistnevnte er noe som kan ta kvelden med passert 200 K på telleverket... Har latt bilen durt på tomgang i Revers m P brems på, nesten 30 min, vanskelig å se hvor det kan lekke. Men ser ut som det svetter mye ut fra radiatoren, og en del av gummi slangen, pluss der som slangen er presset inn på stålrøret... Orker ikke holde på å styre så mye med dette, bytter alt , så burde det bli bra Quote
oggioffshore Posted March 24, 2018 Author Posted March 24, 2018 Ikke verdens beste endoscope dette her... he he Quote
Recommended Posts