Jump to content

D3: Olje lekkasje fra slange,oljekjøler Girkasse


oggioffshore

Recommended Posts

Får lage en tråd, mens eg motiverer meg for å fortsette. 

 

Har senere tid, registrert olje drypp under bilen foran. 

Så etter å fjernet alle bunn platene i , som var meget olje fuktig. 

Så Ser det ut som at  det kommer fra nederste slangen, på olje kjøler. 

Får bare kutte slangen, og tre den inn på igjen. Og få fatt i ny slange etterhvert. 

 

Alltid noe med disse doningene våre... he he

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Eg hadde problemer med lekkasje på øvre slange på oljekjøler tidligere, prøvde å kutte slange, prøvde også flere typer slangeklemmer, men ingen som holdt tett, til slutt prøvde eg med en klemme fra Biltema som faktisk har virket og holdt tett i flere måneder nå.

 

Link til Biltemaklemme: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-1-orede-5-stk-2000035863/

 

Den eg kjøpte mener eg var rustfri, men ikke sikkert det har noen betydning?

Link to comment
Share on other sites

Lekker på nedre her . Vrien tilkomst 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, josda skrev:

Eg hadde problemer med lekkasje på øvre slange på oljekjøler tidligere, prøvde å kutte slange, prøvde også flere typer slangeklemmer, men ingen som holdt tett, til slutt prøvde eg med en klemme fra Biltema som faktisk har virket og holdt tett i flere måneder nå.

 

Link til Biltemaklemme: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-1-orede-5-stk-2000035863/

 

Den eg kjøpte mener eg var rustfri, men ikke sikkert det har noen betydning?

 

Er det samme på min D3/2007. Er det noe nivåføler i gearkassen som gir signal hvis nivået kommer under minimum? Tenkte litt på det, at hvis lekkasjen er stor nok eller får pågå over lang nok tid kan nivået bli kritisk lite? Mye olje i kassa, men...... :) 

Link to comment
Share on other sites

Eg merker det på maten den girer på .

Og at den går i nød modus . F i displayet . Girer hardt mellom 1 og 2. Spes når det er kaldt 

Link to comment
Share on other sites

Tror eg tar ut vifte etc og tar det den veien . For å slippe tømme bilen for frost væske 

Link to comment
Share on other sites

Da ser det tett ut . Etter en liten road test .

Slange klemme var ganske løs . Kappet av 1cm for å utelukke sprekker på enden .

 

 

Link to comment
Share on other sites

Etter noen dager .så drypper det fortsatt olje . 

Skulle virkelig trodd det hjalp å stramme klemmen godt til .

 

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan hjelpe med PN for de to slangene fra girkasse til olje kjøler? 

 

tror eg kanskje bare må bytte dem..... 

Link to comment
Share on other sites

Utfra hva jeg kan se og forstå, er det en og samme enhet.... kombinert. 

 

Link to comment
Share on other sites

Synd det ikke står PN i den workshop manualen eg har....

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ville si var at: har vært borti på andre merker ved felles unit på dette så har det liksom reagert med hverandre. Med dertil dårlig stuss på Oljekjølerbiten, som jo kan lekke. 

Men ut fra delenummer på det siste bildet, så samsvarer vel det med delenummer fra Rimmerbros? 

Rett meg gjerne, da jeg er relativt ny i LR- gamet :) 

Link to comment
Share on other sites

 

 

DSC_8784.JPG

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om den delen som er ringet inn, er kjøler til girkasse, 

På radiatoren, er tilkoblingene loddrett over hverandre.... 

Når eg søker på de delenr på tegningen, får egb are opp en pakning og en drain plugg....

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, jorgenht skrev:

FF slanger.

 

Disse kanskje? 

No snakker vi.... eg vil tro det går, de kommer opp som D4 del på Famous 4 siden. 

Takkker for den ^_^

Edited by oggioffshore
Link to comment
Share on other sites

Får man avvente svar  fra FF.... bestilt radiator, pipe assemblyet og termostat. Tenker sistnevnte er noe som kan ta kvelden med passert 200 K på telleverket...

 

Har latt bilen durt på tomgang i Revers m P brems på, nesten 30 min, vanskelig å se hvor det kan lekke. 

Men ser ut som det svetter mye ut fra radiatoren, og en del av gummi slangen, pluss der som slangen er presset inn på stålrøret...

Orker ikke holde på å styre så mye med dette, bytter alt , så burde det bli bra

Link to comment
Share on other sites

20180324_205329.jpg20180324_193310.jpg20180324_205349.jpg

Ikke verdens beste endoscope dette her... he he

Link to comment
Share on other sites

Deler på vei. 

 

B)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...