Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. 

Gleder meg til å delta på dette forumet jeg har hørt så mye fint om. Her er det sikkert masse kunnskap, og garantert noen som har eller holder på med det samme som meg for tiden.

Rettere sagt er det oss, Helge og meg selv som så behovet for en ekspedisjons og trekkbil for vårt skomerke. Vi deltar på et par historiske løp med min Alfa Romeo i løpet av året, og nå har vi en firmabil som matcher. Skomerket heter Dundas Footwear, og vi har butikk i Oslo. Sjekk det gjerne ut. 

 

Litt om bilen. 

Det er en 72 modell som vi hentet i Sverige for et par år siden. Forrige eier satte den bort i 1996, og vi er eier nr 20, noe som var tydelig når vi demonterte motoren. Skulle tro de 19 før oss bare ettefyllte olje. 

Bilen blir en herlig Masai rød med Sahara dust felger, som den ble levert i 72.

Skomerket er et norsk/skotsk brand, så interiøret vil bli en smakfull herringbone tweed.

Legger ved noen bilder, ikke kronologisk.

 

Spørsmål;

1. Vindusrammer, matt eller blank sort?

2. Har noen testet Dynamat lydisolering?

 

IMG_20180111_160115_697.jpg

IMG_20170109_210414_161.jpg

IMG_20170304_132756_298.jpg

IMG_20170322_143035.jpg

Posted (edited)

Lekkert! Fortsett med bilder. :-)

 

Svar (min personlig mening)

1. Matt svart. Det er kult når bilen er rød med svarte detaljer i samme blankhet. (eller matthet :-) )

2. Dynamat er glimrende. Jeg skal bytte ut alle de svarte mattene under teppene med dynamat når jeg kommer så langt.

 

Ser du prøver å få tak i litt spesielle ting i kjøpes. Anbefaler å tråle ebay for dette. Koster nok litt mer, men få store leverandører som har f.eks jekk og verktøy.

Edited by KennethA
kommafeil
Posted

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Er det noen som har lakkoden til interiøret? Den heter vel Palamino, eller er det kun dørtrekket?

 

Legger ved noen bilder fra før Jul, igjen i ikke-kronologisk rekkefølge. 

Sjekk ut løsningen for å mate ramme med karosseriet.

 

Og ikke minst innsiden av motoren.

IMG_20171115_202436.jpg

IMG_20171115_202423.jpg

IMG_20171122_145651.jpg

IMG_20180110_134936.jpg

IMG_20171108_154726.jpg

Posted

Det stemmer Tuscan. Kjøpte en 30 liters ultralydvasker for jobben, og alle motordeler ble vasket lenge og grundig. 

 

Legger ved noen bilder av nye dekk på Sahara dust felger. 

 

Veldig spent på hvordan motoren vil låte med rustfritt anlegg.

IMG_20180206_154252.jpg

IMG_20180206_154309.jpg

IMG_20180206_152741.jpg

Posted

Her er beste match på Palomino jeg har klart å finne i Grenland. Jeg var innom en stor leverandør av billakk som mente fargeprøven matcher like godt som det er mulig å få til med fargescanner.

 

Flott prosjekt. Stå på karer.

 

Et par Dundas boots skal alle ha! De står fint til en gammel Range Rover!

 

Fargegjengivelse er dårlig med mobilkamera. Jeg matchet med understell fra en av stolene.

20180110_125412.jpg

Posted

Har du kjøpt manifold, eller fått det laget spesielt til bilen?

I'm interested. 

Posted

Glimrende Yann. 

 

Vi kjøpte et komplett rustfritt eksosanlegg fra Famous Four. Var i utgangspunktet skeptisk til grenrør og passformen, men de gikk rett på. Er vel en ekstra 50 hk med grenrør, ehh.

Posted

Takk for tips Liam!

Jeg skal bestille fra Famous Four, slenger med et rustfritt anlegg. 

50 HK, minst!

Posted (edited)

Med vipp på stolen, og tastatur i fanget er det sånn jeg sitter når jeg skriver på PC. Journalskriving, the french way. 

 

En fysioterapeut, som nettopp var innom for å se på sittestilling, smilte med hele ansiktet sitt og sa "Jaså, så du varierer sittestilling. Bra"!

Edited by Yann
Posted
23 timer siden, Liam skrev:

Hei Erik. 

Vi syntes også de passer godt. 

 De heter Hankook RT01 Dynamic MT 205/80 R16

 

Liam

 

Aha - derfor jeg ikke har funnet dette før. :)

De er vel blitt erstattet med Hankook sine RT03 DynaPro MT?

 

Posted

2 veldig pene biler.

Ser ut som om du gjør en grundig jobb, så dette må bli bra til slutt.

 

Lykke til videre

Mvh Brage

 

  • 3 weeks later...
Posted

Hei folkens. 

Jeg håper å få noen gode tips rundt oljetrykk. Vi har overhalt motoren og satt den på plass, men sliter med å få oljetrykk. Vi har fyllt oljefilteret, og det er en stråle med olje når vi tar ut oljetrykk bryteren, med det kommer ikke opp til toppen. Vi veit at oljetrykksbryteren er defekt og ny er på vei. 

Og hvor mye olje skal på forgasserene?

Hva tror dere?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...