grenness Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 En kompis har en (batter-)død 2005 L322 4,4 bensin. Jeg har rådet ham til å begynne feilsøking/fiksing med å få ut det gamle batteriet og få satt inn det største (beste/kraftigste) som det er plass til. Vet noen hva det er? I min gamle D3 fikk jeg såvidt skvist inn et Odyssey PC2150S kjøpt fra en på forumet her, og det var imponerende hvordan det sprutet ut startstrøm selv i veldig kaldt vær, og også hvordan det beholdt god spenning selv når bilen stod ubrukt i rundt 2 måneder. Neste steg er å se hvorfor bilen virker å være helt strømløs, da skal vi blant annet se på dette "tekniske rommet" bak i venstre skjerm som er nevnt i en annen tråd, og se om det har gått noe fuktighet der. Men aller først, altså: hva er det aller, aller beste batteriet "money can buy" som går inn i en 2005 L322 bensin? Han har også en nokså bra Ctek-lader, så det blir kanskje en hurtigkobling til ham til jul så han enkelt kan toppe opp batteriet :-) Christopher Quote
MariusMorch Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Jeg har akkurat fått byttet batteri i min tdv8 i vår. Det batteriet er helt sjef. Skal sjekke kvittering i morgen. Quote
grenness Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 4 timer siden, MariusMorch skrev: Jeg har akkurat fått byttet batteri i min tdv8 i vår. Det batteriet er helt sjef. Skal sjekke kvittering i morgen. Supert! :-) Quote
grenness Posted December 14, 2017 Author Posted December 14, 2017 På 12/10/2017 den 18.11, MariusMorch skrev: Jeg har akkurat fått byttet batteri i min tdv8 i vår. Det batteriet er helt sjef. Skal sjekke kvittering i morgen. Hadde du noen detaljer på batteriet ditt, @MariusMorch ? Quote
MariusMorch Posted December 14, 2017 Posted December 14, 2017 8 minutter siden, grenness skrev: Hadde du noen detaljer på batteriet ditt, @MariusMorch ? https://www.autodeler.co.no/oen/lr077924 Quote
grenness Posted December 14, 2017 Author Posted December 14, 2017 Takk - og det passet rett inn? Quote
MariusMorch Posted December 14, 2017 Posted December 14, 2017 Helt perfekt. Av delenummer ser du at dette går med land Rover delenummer. Dimensjonert for å passe Quote
Recommended Posts