Jump to content

D3 på luftfjæring, tygd seg igjennom kompressor nr 2 på 4 mnd..

DISCODISPONENT

Recommended Posts

Da fikk jeg feil på luftfjæringen selv.

Kjøpte bilen i juni, før overtakelse ble komnpressor byttet pgs sensorfeil på kompresooren. Nå er det feilmelding oppe og går igjen. Når jeg prøvde å tvangsstarte kompressoren med matzker systemet, hørte det ut som kompresorren holdt på å dø, nesten som man kjører en gressklipper i høyt vått gress.  I tillegg så hører jeg en ny lyd i bilen, slags rumling bak. På bensinstasjonen ble jeg stoppet av noen som kjørte bak meg, de sa at det så ut som jeg hadde kast i bakhjulet (stilte speilet slik at jeg så hjulet, så ikke dette selv).

Er det noen i Elverum som kan hjelpe med å lese feilkoden? Har ikke diagnose verktøy til denne bilen.

Noen andre konstruktive forslag?

Technoclassic på Lierskogen om du gir opp feilsøket på egen hånd.

Vet andre har hatt ymse erfaringer med dem, men for vår del har de vært gulle gode når man ikke kom lenger på egen hånd. Og de ga seg ikke før ALLE lugubre ledninger var ute og fant også sensorfeilen på ny sensor... (takkefaen... som om ikke den feilsøken var forvirrende nok i forkant).

Men - begynn med å få noen andre til å kjøre bilen sånn at du får se hvordan det dekket(?) ser ut.

Videre - kompressoren går ikke for gøy, så enten sender bilen merkelige signaler (med rette), bilen/kompressoren klarer ikke å å oppnå ønskede verdier eller så er det noe som sender feilsignaler. (Antakelig enten sensor eller ledningsnett, vil jeg tro.)

Snakk med han Pål på Technoclassic, jeg har bruk de i 4 år nå på ting jeg ikke kan / tør å gjøre selv. Mot meg har de vært veldig åpne og rett fram. Fikk en liten liste over ting jeg må gjøre på bilen før Eu, Pål ringa ut de tinga jeg kunne gjøre selv, og det var stort sett det meste. Så nå gjenstår det at de bytter framre øvre bære bruer for her kommer jeg ikke til med verktøyet jeg har og bremseskjolld bak for meg. Så for meg har jeg bare gode erfaringer med TechnoClassic..

Mr.P

• 1 month later...

Ble en garantisak. Verkstedet som hadde byttet kompressoren hadde satt inn feil. Og i tillegg så hadde de kappet rør og slanger for å trikse inn den kompressoren som ikke passet. PS bilservice på Hamar fikk jobben, og fikset det. Byttet ventilblokk og tank i samme slengen, så nu funger det bra. Og diagnose verktøy ble levert i posten i går, så nå blir det enklere å feilsøke selv au.

• 3 weeks later...