Brage Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Jeg bruker Castrol magnatec 5w-40 syntetisk olje C3 ( mekonomen ) oljen ligger i anbefalings spektret til Landrover for alle temperaturer -30 til +40... Ville nok ikke anbefalt 20w-50 mineralsk til vinterbruk. Olje valget gjør noe med drivstoff forbruket. Men her er det nok mange meninger... mvh Brage 10 år med rover V8 Quote
JokerS30 Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 20-50W minner meg om den gamle, utslitte Opel Kadettmtotoren, som olja føyk tvers gjennom..... Med litt småkjøring, har du oljetrykk ca ennenhver uke, eller deromkring... Quote
Camorten Posted December 15, 2017 Author Posted December 15, 2017 Nettopp den oljen Brage nevner har jeg brukt på alle andre biler jeg har hatt i mange år. Både bensin og diesel. Hadde vært veldig fint om jeg kunne brukt samme på alle bilene her i gården. Takk igjen for svar! Quote
Brage Posted December 16, 2017 Posted December 16, 2017 11 timer siden, Camorten skrev: Nettopp den oljen Brage nevner har jeg brukt på alle andre biler jeg har hatt i mange år. Både bensin og diesel. Hadde vært veldig fint om jeg kunne brukt samme på alle bilene her i gården. Da kan du fortsette som før 5w-40 er en fin viskositet som dekker hele temperatur området som vi er utsatt for. Castrol er jo den foretrukne oljen for Land rover, og C3 ( som mange kanskje lurer på ) står for Catalyst comptiable . Noe som både du og jeg har i eksosen på våre V8`ere. Jeg gir ihvertfall tommel opp for denne oljen, som ofte er på tilbud i 4-5 liters dunk. Skifter hver 10.000km sånn ca. Quote
Recommended Posts