Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen i Stjørdalsområdet som har mulighet til å hjelpe med kalibrering av luftfjæring på D3? Har fått opp melding om at bilen er i extended mode, og at jeg må resette kjørehøyden når jeg har gått klar av hindringen. Det interessante er at bilen står parkert på asfalten utenfor huset hjemme. Mistenker høydesensorer som trenger litt hjelp.

Posted

Har noe av det samme når eg setter den i access mode, så går den opp i extended, skjer kun når bilen står stille. 

Om eg er i litt bevegelse går det greit. Kom etter at eg byttet alle 4 dempere/ belgene. 

Posted

feilkode c1130 kommer opp på icarsoft i930. Air supply. Suspension fault i display og gul lampe. Detter ned forran etter stans, men først når bilen låses. Kompressor?

Posted

Har du 4x4-info på bilen? I såfall, hvordan ser hjulstillingen ut på skjermen der i forhold til hvordan den er i virkeligheten?

Posted

Få bilen opp i normal høyde. Stopp motor skru av tenningen og napp sikring F26 i motorrommet.

Om bilen holder høyden, så er systemet lufttett. Ja du kan bruke bilen etter at du har tatt sikringen. La bilen stå et døgn eller tre. Mål høyde fra nav og opp til skjermbue med jevne mellomrom.

Om en sensor er på tur får du slike feil. Sensoren gir feil verdier, noe som gjør at det hele tiden pumpes luft ut og inn. Dette sliter ut kompressoren ganske så raskt.

Ta sikring F26 og se hva som skjer. Å gjennomført en skikkelig diagnose vil nok også gi svar.

Posted

Kompressor virker OK, snakket med Nardobil i dag, holdt en knapp på demper høyre forran de. Knappe 10000kr i deler og arbeid. Stor jobb å bytte selv?

Posted

Helt grei jobb å bytte selv. Husker ikke helt hva som måtte demonteres men selve demperne løsner man ved å skru løs tre stk muttere på toppen pluss luftslangen samt bolten i bærearmen. Du bør vel klare den jobben selv for godt under 5000kr med deler fra UK. Ville nok byttet på begge sider samtidig, sikkert moden der også...

Posted

10000 for å bytte en demper og belg? 

Bytta alle 4 på to kvelds stunder .

Toppen 2 timer pr demper . Ta tar du det rolig med kaffi pauser .

Posted

Det var grei skuring (skruing). Omtrent halvannen time. Berga uten lang 15mm fastnøkkel og. Hvordan et verksted kan forsvare 3500kr i arbeid er for meg uforståelig. Blir jo 2250 PR time.

• 3 years later...
Posted
På 2.8.2017 den 23.02, Norwegianwood skrev:

Hadde samme feilkode. Var lekkasje fra lokket på tørkeren til kompressoren. Sprut på såpevann så ser du bobler om det lekker. 

Hei! Har samme lekkasje på lokket av lufttørkeren på min 2010 D4 ☹️ Rundt slangen med blå ring pipler det bra med bobler etter litt såpevann.Fikk du til å tette det selv eller må alt byttes?

Posted
5 timer siden, Ruffykid skrev:

Hei! Har samme lekkasje på lokket av lufttørkeren på min 2010 D4 ☹️ Rundt slangen med blå ring pipler det bra med bobler etter litt såpevann.Fikk du til å tette det selv eller må alt byttes?

Måtte bytte lokket. Kan kjøpes på eBay