Steinar Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Jeg planlegger en etterlengtet oppgradering av forumet i nær fremtid, ikke sett kaffen i vrangstrupen om forumet plutselig er nede en av de nærmeste dagen. Om dette går smertefritt bør det ikke ta lang tid, men klok med skade er det sjelden det går helt etter boka... Be warned :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Da er endelig oppgraderingen gjennomført. Tok mye lengre tid en forventet, ble mye manuelt arbeid og problemer med programmer som henger. Uansett, nå er vi på lufta igjen. Meld i fra om det er noe som ikke fungerer som det skal, jeg velger å åpne forumet med en gang i stedet for å sitte å sjekke alt selv, regner med at abstinensene er merkbare for mange av dere Det er fortsatt mye som oppdateres i bakgrunnen, så regn med noe småbugs her og der... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidfare as Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Hei bilder er borte fra trådene etter oppdatering. Er dette noe som kommer tilbake etter hvert? skikkelig forum abstinenser så godt å ha det tilbake leif ove Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Regner med det, det er veldig mye som oppdateres i bakgrunnen nå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 finnes det en knapp som får fram nye innlegg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 15 minutes ago, lafterolf said: finnes det en knapp som får fram nye innlegg? Sjekk fanen Aktivitet helt øverst på siden Denne funksjonen er aldeles utmerket og gir massevis av valg for å gjøre det lettere å holde oversikt over det man er interessert i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Heh har satt forumet til norsk som standardspråk, om du ønsker engelsk i stedet, finner du språkvalg nederst på siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Fant det. Og endelig kom smilefjesene tilbake. De har vært borte i mange år. Takk for en storjobb med oppgradering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 En liten ting til. Når jeg går inn på uleste innlegg i en tråd kommer jeg til første innlegg. Tidligere åpnet det seg på første uleste innlegg, og man slapp å bla 22 sider for å finne innlegget. Er dette noe jeg må justere selv på innstillinger tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 1 minutt siden, lafterolf skrev: En liten ting til. Når jeg går inn på uleste innlegg i en tråd kommer jeg til første innlegg. Tidligere åpnet det seg på første uleste innlegg, og man slapp å bla 22 sider for å finne innlegget. Er dette noe jeg må justere selv på innstillinger tro? Om du klikker på tekstan kommer du til føste innlegg. Om du klikker på sirkel eller stjerne rett til venster (foran) tekst, kommer du til første uleste innlegg Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Aha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Land Rover for alle penga Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 På den gamle siden- på høyre side. Sto det de nyeste trådene. Hvor finner jeg de nå? Ps: Jeg må ha det inn med teskje når noe er nytt for meg, ble jo akkurat kjent med det forumet som var Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 Se en av de første innleggene Det er en ny fane på toppen som heter Aktivitet, i tillegg er det en liten link oppe til høyre du kan klikke på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Land Rover for alle penga Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Jeg forsker, men får bare opp hva folk kommenterte sist. Ikke siste tråd som har blitt opprettet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Les denne tråden så får du svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Rossing Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Jeg slet litt med å logge inn til jeg skjønte at jeg nå skal bytte ut tidligere brukernavn med visningsnavn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted May 31, 2017 Author Share Posted May 31, 2017 4 minutter siden, Tom Rossing skrev: Jeg slet litt med å logge inn til jeg skjønte at jeg nå skal bytte ut tidligere brukernavn med visningsnavn. Bra For å kunne logge inn på forumet må man nå altså bruke visningsnavn og ikke det gamle innloggingsnavnet. For mange sv dere er disse navnene forskjellig. 99% av alle henvendelser om innloggingsproblemer har vært relatert til dette - endelig er det skutt på den forvirringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Land Rover for alle penga Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Lest, men skjønner enda ikke hvordan man får opp nyeste tråd, og ikke nyeste innlegg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 I teksten, overskriften, er det enten en runding eller en stjerne. Står helt inntil første bokstav i trådens overskrift. Trykk på den, og du kommer til siste innlegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Land Rover for alle penga Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Du har misforstått spørsmålet mitt. Du bruker telefon, jeg pc, du hadde ikke den "funksjonen" på telefon. Jeg spør etter liste over de nyeste trådene som blir opprettet på LRF. For eks, vil jeg selge dekk, kommer den tråden øverst i listen over nyeste tråder. Når tråden blir gammel, står den ikke på lista, selvom den har mange nye innlegg. For da har mest sannsynligvis noen andre opprettet en ny tråd. Det er denne "listen" jeg savner, dvs ikke finner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peik Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 (edited) Signaturen har forsvunnet. Dukker den opp igjen? Profilbildene har blitt uskarpe. Er det noen måte å slå av notifications uten å gå inn på hver enkelt lenke man har deltatt og huke av? Fikk ikke e-postvarsler før, men nå kommer det varsel hver gang noen legger inn noe nytt i tråder jeg har deltatt i. Edited May 31, 2017 by Peik Link to comment Share on other sites More sharing options...
oggioffshore Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Er det bare meg? Men får ikke scrollet ned på sidene med musa, må fysisk bort på høyre side og dra opp/ ned....( chrome browser) er kun på LR forum sidene, musa fungerer på andre nett steder. Synes også, det er for mye kvitt, og lite kontraster i forhold til tidligere. Kunne godt vært mørkere og fetere tekst på overskrifter . Takker for oppraderingen. Sikkert en stor jobb . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted June 1, 2017 Author Share Posted June 1, 2017 13 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Jeg forsker, men får bare opp hva folk kommenterte sist. Ikke siste tråd som har blitt opprettet. Skal sjekke dette, alt er like nyt for meg som for dere. Admin panelet er endret dramatisk, kjenner ikke meg igjen i det hele tatt. Det kommer til å ta litt tid før jeg får oversikt over alle mulighetene og eventuelt endrer innstillinger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steinar Posted June 1, 2017 Author Share Posted June 1, 2017 11 timer siden, Peik skrev: Signaturen har forsvunnet. Dukker den opp igjen? Profilbildene har blitt uskarpe. Er det noen måte å slå av notifications uten å gå inn på hver enkelt lenke man har deltatt og huke av? Fikk ikke e-postvarsler før, men nå kommer det varsel hver gang noen legger inn noe nytt i tråder jeg har deltatt i. Har endret innstillingene for notifications slik at man nå ikke skal få dette automatisk. Man må gå inn og aktive velge hva man vil følge. Har ikke funnet innstillinger for signatur ennå, men den dukker nok opp igjen skal du se Det kan se ut som størrelsen på profilbildene er endret noe, skal sjekke dette også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peik Posted June 1, 2017 Share Posted June 1, 2017 Glimrende, dette blir bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts