Jump to content

K: D1: Ball joint extractor (track rod) (LRT-57-018)

Erlend Våge

Recommended Posts

Noen som har dette verktøyet til salgs eller utlån?

Skal bytte "lower swivel pin" / kingbolt men har klart å ødelegge torx-gjengene på den ene sia. Kan like gjerne ta av hele huset og fikse det opp siden jeg likevel må borre ut bolten osv...

Jeg skjønner ikke hva du sier. For å bytte underste, eller begge lagrene, trenger du bare av med bremseklaven (caliper) og navet samt akseltappen. Lagret kakker du ut.

Mener du torxskruene som holder pokalen mot akselhylsen?

Bore ut en skrue er siste løsning. Skal du bytte pokalen er det bedre å kappe pokalen og sveise på en mutter på hodet av skruen. Da får du nytt tak og skruen blir oppvarmet slik at den løsner.

Edited by lafterolf

Jeg mener denne tullingen til venstre på bildet. Rund...

IMG_8373.jpg

Har ikke planer om å bytte pokalen. Den bytta jeg for en 5-6 år siden. Men kan sveise på noe på den ødelagte bolten, bare jeg får hele greia løs. :)

Og verktøyet jeg trenger er for å løsne denne:

IMG_8374.jpg

Edit: Dobbelt opp...

Litt større bilde: https://postimg.org/image/u6jra7llz/

Edited by Erlend Våge

Det løsna. Må bestille nytt. Takk for tipsene!

Får ikke endeleddet løs fra styrestaget. Tar av hele greia og setter i skrustikka. Men det sitter som f... i andre enden også?!?! Uansett planer om å skifte styredemperen, så får vel bare holde på. :)

Kjøper nok ferdig pakke jeg. https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=3268.

Bestiller fra UK om ikke EWS har åpent igjen snart. Liker egentlig å holde de "lokale" delepusherne i live også.

Dropper drag link denne gangen, om det ikke har noen hensikt å skifte alt sammen på rustmarja?