pilster Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 Hei Litt pinlig detta her, men er det faktisk ikke termostat i motorblokken på 1.8 ? Er det bare termostat på slangen ? Det tar lang tid før motoren blir driftsvarm så jeg må ha noe foran radiator ellers fryser man jo av seg både det ene og det andre . Quote
Mr Rover 75 Posted October 14, 2016 Posted October 14, 2016 Hei, På senere modeller og de tidlige som ahr ombygd kjølesystem, så sitter termostaten i slangen bak radiatoren. Da skal det ikke være termostat i termostathuset bakom motoren, kun en åpen stålplate. Det har vært tilfeller hvor uvitende verksteder har montert inn en termostat i termostathuset bakom motor på biler med ombygd kjølesystem. Dette må for all del ungås. Sliter du med oppvarming, så ville jeg fått byttet termostaten i slangen. Da bør du montere inn den siste utgaven som åpner på 82 grader. Her: https://www.dmgrs.co.uk/collections/thermostats-and-waterpumps/products/prt-thermostat-rover-75-mg-zt-1-8-k-series-pem100990 Quote
pilster Posted October 17, 2016 Author Posted October 17, 2016 Åååå ja, takk :-) Jeg har modifisert anlegg og har ikke enda no problem men skal bytte termostat (i slangen) . :-) Quote
SmithCorona Posted October 17, 2016 Posted October 17, 2016 Følger Rover75 fullt ut, bruk 82-graders typen. Jeg har faktisk en helt ny liggende, OEM, har testet den mot originaldel og den åpner /lukker ved samme temperaturer. Send PM hvis du vil overta den. Quote
pilster Posted October 18, 2016 Author Posted October 18, 2016 Følger Rover75 fullt ut, bruk 82-graders typen. Jeg har faktisk en helt ny liggende, OEM, har testet den mot originaldel og den åpner /lukker ved samme temperaturer. Send PM hvis du vil overta den. PM sendt Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.