Jump to content

Recommended Posts

Posted

Massey Ferguson med hydraulikkpumpefeil vurderes kjøpt.

Noen som vet hvor mye jobb det er å bytte?

Den sitter visstnok i girkassa et sted. :o

Posted

99% sikker på at den må splittes ved motorhuset, og det er egentlig ingen kjempejobb. 2 kæll med et flatt gulv og en jekketralle, trekker unna motoren ganske greit på en sånn...

Posted (edited)

Økonomideler ,Grålum .

Teknisk hjelp og deler er bare en tlf. unna :D

sjekk : www.maskinisten.net og `dårlig løft på 3-punkten,MF135` eller søk you-tube,der ligger mye `snacks`

Kan være enkle årsaker til feil, så sjekk de ut før du starter på den store jobben. Som Joker sier ,deles må den , men bytte ,evt overhale pumpa er enkelt.Sånn relativt.

Og det er fordelen med å ha gml. Massey-Ferguson , delene er skjit-billig .(litt som Land Rover`n) Og man får alt ! :D:D Og Økonomideler er `mega` behjelpelig.

Uansett ,135 er ikke noen dårlig investering. Har sjøl en -59 MF 35 med 4 syl. diesel

Edited by runekristoffersen
Posted

Må tydeligvis ha tak i et barnebarn....... :P

Noen som vet om det finnes et MF-forum a la VBF?

Posted

Opptil flere !

Google : `massey ferguson traktor forum` og der vil komme opp fra mange land og flere språk.

Også gode engelske , hvor de sliter med samme problemer som vi . Men som med LR , der er flere og feilene skjer da oftere , så løsningene er der tidligere.

Posted

Sjekk hydraulikkfilter/sil først, ikke uvanlig at disse er 'tett'.

Litt usikker, men mener silen sitter under på bakenden, et lokk med 3-skruer, hvis ikke sitter den på høyre side.

Det sitter sannsynligvis en krane under setet, som sjalter olja mellom løftearmer og et tipputtak, prøv denne i forskjellige posisjoner mens du skyver løft/senk spaken for løftearmer.

Posted (edited)

Traktoren ble kjøpt og det var mye vann i hydraulikkolja.

Satser på på skift av alle (2) oljer og alle filtere som en start.

Fikk med et par bøker til den så det blir muligens en lang natt.

Regner med at oljer er rimeligst å kjøpe hos Felleskjøpet kontra MF-forhandler.

Så ut som om noen av filtrene kunne tas fra diesel LR.

Edited by gautes
Posted

Motoren er vel en 3-sylindret Perkins.

Min kone kjøpte en MF 135 for snart to år siden.

Perfekt traktor for småbruk. Startet alltid, og går som en (god) drøm. :)

Posted (edited)

Alltid mykje vatn i bakstussen på gamle MF. Det er ikkje tett ved girstenger o.l. Så lenge ein brukar traktoren av og til ser det ikkje ut til å bety så mykje.

Eg lar det berre vere, og så opnar eg tappeskruen litt på gløtt når traktoren har stått i ro ein periode. Då renn det ut ein skvett klart vatn.

Elles trudde eg pumpa var tilgjengeleg frå toppen slik det er på min 35. Der skrur ein av setet, opnar "lokket" med løftestenger og slikt. Fritt etter husken.

Edited by radovan
  • 5 years later...
Posted

Hei!

Har TO broblem med hydraulikken på MF135:

1. Når eg løfter armane heilt opp, låser det seg, og går ikkje ned igjen utan mykje herjing/venting.

2. Ved belastning, bankar det som om heile traktoren vil gå i lufta..

??????

Posted

Kan ikke hjelpe deg med svar på dette. Regner med Landroverforallepenga kan gi deg tips.

Min gamle har avgått ved døden hos ny eier grunnet tynn is på gårdsdammen .

• 3 years later...
Posted

Der skal det være kun motorolje , bruk samme som på motor !

Bytt en gang i året .