Jump to content

D3: Lekkasje crossover pipe

runebelune

Recommended Posts

Hei,

Hatt litt ulikt i kupeen den siste tiden. Fikk i dag bekreftet mistanken om at det med stor sannsynlighet er crossover pipen som lekker.

Forstår at dette er en stor jobb, der verkstedet kjører body off, da bolter kan sitte som f... Og de må på med varme etc...,

Tenker å kjøpe delene fra UK, og lurer på om noen kjenner til et verksted som er rimelige og som fikser dette?

Regner med at jeg ikke er den første som må gjøre dette.

Har funnet en DIY på UK forumet, men anser jobben som ganske stor for en IT nerd som meg.

Bilen er en 2006, og gått

Hvis noen kan dette og bol gjøre dette på kvelden, så gi beskjed?

Har 2 biler til som kan brukes, så haster ikke med å få det i orden.

Takk for innspill?

Blir sikkert ikke rimelig, om et verksted tar jobben, det medfører " body off" i utg punktet.

Er flere her inne som har gjort jobben med karrosseriet på.... men det er mye knot.

Hvor holder Du til?

Ja, 26000,- body off inkl del.

Tenkte på det i går å være litt føre var og da bytte litt mer. Vurderer nå å kjøpe

-crossover pipe

-turbo

-egr

Inkl pakninger, bolter etc fra England.kommer på 20-25000,- inkl mva og frakt.

Verkstedet beregner totalt 6t body off/om (3t hver vei) og fått en sum på litt under 20000,- noe som ikke var så ille syntes jeg. Da bytter de også bakre bremserør og løsner og smører opp noen bolter og fôringer som normalisert er vanskelig å nå.

Dette er familiebilen Nr 3, som primært blir brukt til hytte og langturkjøring. Kjører vel maks 6' i året, så er mye penger for lite bruk.

Hva tenkes?

R

Høres ut som en bra deal. Ville absolutt tatt tilleggsarbeidet med turbo etc men EGR ventilene er bare å blende, helt bortkastet. Du bør bestille nye bodymounts, iallefall de fremme. Det er foringene mellom karosseri og ramme.

Var jeg deg ville jeg bestillt downpipen også for å fjerne katalysatoren. Lykke til

Takk for svar Har ikke katalysator som jeg veit om. Det kom vel i 07 modellen eller tenker jeg partikkelfilter??

Hvor mange bodymounts er det?

Glødeplugger tenkte jeg å vente med til det faktisk er nødvendig og satse på han Jahrmann som er nevnt i forumet tidligere. Han har tydeligvis full kontroll på å få ut dette selv hvis de knekker. Bilen startet bra i vinter og har full DEFA på den i tillegg til fungerende webasto greia som er påmontert. Så satserpå at den fungerer en periode til?

• 7 years later...

Kanskje man får nok plass ved å ta ned girkassen og senke motoren i bakkant?? Tror problemet fort er at boltene/mutterne kan sitte godt og da er det ofte viktig å ha litt plass å komme til...

Jeg tok det i samme slengen som jeg byttet gearkasse. Men er jeg leste et sted noen som hadde gjort det uten å demontere gearkassen, bare slippe den ned i bakkant. Men det er så trangt uten gearkassen, så jeg tror jeg ikke hadde giddet å prøve engang uten å enten ta av karosseri eller ta ned gearkasse.