LandRover Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Jeg har lyst på en Vespa scooter-moped, men synes prisen synes å være det doble i forhold til andre Made in Asia mopeder. Det må da være andre ting enn merke som gjør Vespa er såpass dyrere? Quote
Frode Haaland Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Kjøp heller en gammal Lambretta - bad boyz scooter! Quote
LandRover Posted July 8, 2016 Author Posted July 8, 2016 Det skulle jeg så mer en gjerne. I gamle dager for lenge siden så fikk jeg lov å kjøre store motorsykler. Førerkortet den tid skulle fornyes hvert femte år og det glemte jeg. Norsk førerkort B gyldig i hundre år og bosatt i Sverige gjør at jeg ikke vill ta steget med utvidelse. For maks 50 cc regelen gjelder vel fortsatt for innehaver av B førerkort? Litt merkelig at får lov til å kjøre visse store busser (max 5 passasjerer) som gjelder hvis førerkortet ble tatt før 1996. Stor buss men ikke små motorsykler Quote
smejan Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Hvis noen kunne tenke seg en Vespa med litt mere futt kommer det en PX200E til salgs i løpet av sommeren, denne krever dog førerkort for klasse A. Quote
isak Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Jeg har lyst på en Vespa scooter-moped, men synes prisen synes å være det doble i forhold til andre Made in Asia mopeder. Det må da være andre ting enn merke som gjør Vespa er såpass dyrere? Scooter er ikke mitt spesialfelt, men Vespa er liksom alle "scooteres mor" - og har sammen med Lambretta en egen kult-status som disse riskokerne (helt sånn subjektivt sett...) ikke uten videre hamler opp med. Lykke til med "ny" Vespa (etterhvert)! Quote
LandRover Posted July 10, 2016 Author Posted July 10, 2016 Takk! Jeg er på flyttefot, til Norge. Det kan ta litt tid og er i tvil om jeg heller burde vente litt. Eventuelt kjøpe og registrere den i Norge så slipper jeg moms om jeg tar den med på flyttelasset. Jeg har fått den forståelse at det IKKE er såkallt årlig EU kontroll på mopeder 50cc 45 km time? Quote
Trond C Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Det er ikke PKK / EU kontroll på tohjulte motordoninger i det hele tatt i Norge, men det kan vel komme om noe tid. Fikk meg aldri Vespa jeg, bare Tempo med pedaler og motor. Drømmen var først en 125, som vi kunne kjøre som sekstenåringer med et dertil hørende førerkort som var billig og lett å få, så en 180 ved attenårsalder, men da ble det bil istedenfor. Ti år senere motorsykkel, men nå går det mot barndommen og jeg tenker Vespa igjen Det er vel ingen grunn til å tro at scootere og mopeder fra Japanske produsenter står tilbake for Vespa sine i kvalitet, jeg trodde de også holdt mye samme priser. Made in Asia kan være så mangt, lav pris sier vel en del om kvalitet / løsninger. Quote
LandRover Posted July 12, 2016 Author Posted July 12, 2016 (edited) Vespa og Land Rover har blitt et begrep (kanskje på kvalitet) i noen land. En type fra USA som jeg engang ble kjent med sa at han også hadde en Land Rover av merke Toyota. En kvinne her i Sverige som jeg kjenner klaget forleden dag på at hun ble lett påkjørt av en Vespa. Jo det var en scooter som hun kalte Vespa. Ikke nødvendigvis en scooter av merke Vespa. Edited July 12, 2016 by LandRover Quote
smejan Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Vespa og Land Rover har blitt et begrep (kanskje på kvalitet) i noen land. En type fra USA som jeg engang ble kjent med sa at han også hadde en Land Rover av merke Toyota. En kvinne her i Sverige som jeg kjenner klaget forleden dag på at hun ble lett påkjørt av en Vespa. Jo det var en scooter som hun kalte Vespa. Ikke nødvendigvis en scooter av merke Vespa. Noen merkenavn blir assosiert med jobben de gjør, ja. I USA var lenge Barco ensbetydende med videoprojektor, og å kopiere noe ble kalt Xeroxing. Ikke verst når du lager noe og det blir til et verb ? Quote
Pederover Posted Monday at 05:17 AM Posted Monday at 05:17 AM Da ble det 60 års-gave til meg selv gitt! 1966 mod Vespa 150 Super! Quote
lafterolf Posted Monday at 06:48 AM Posted Monday at 06:48 AM Gratulerer så mye, det var jo en perle! Quote
telindnor Posted Monday at 07:24 AM Posted Monday at 07:24 AM Vespa er kult, hadde en tilsvarende for noen år siden. Fikk ikke brukt den nok, så den fikk noen andre gleden av. Gratulerer med 60 btw 🇳🇴🥳 Quote
Stig Posted Monday at 08:03 AM Posted Monday at 08:03 AM Gratulerer med dagen og med en flott gave! Den blir noe å kjøre til forumtreffet med... 😉 Quote
Pederover Posted Monday at 08:37 AM Posted Monday at 08:37 AM Tusen takk! Nesten som Landrovere disse her, det er et hav med customdeler og modifikasjoner. Quote
Recommended Posts