Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har sett litt på lyspærer til speedometeret. Tenkte å bytte alle. Er det noen som vet hvordan type pære dette er? Tenkte å bytte til LED pærer istedet for vanlige halogen.

Tenkte også å bytte alle interiørlysene til LED også. Fant en side der det stod hvordan lengde alle pærene var i, men finner ikke tilbake til den nå...

Noen som vet hvordan lengde det er på pærene?

Posted

Hei!

Tenkte også å bytte alle interiørlysene til LED også. Fant en side der det stod hvordan lengde alle pærene var i, men finner ikke tilbake til den nå...

Noen som vet hvordan lengde det er på pærene?

Har byttet alle interiørlysene på min FL2 til LED. Stilig !!

I tillegg blir forbruket mindre om dører / bakluke blir stående åpen.

Tok ut en og en pære og sjekket. (husker ikke men noen er type Wedge). Bestilte så fra Kina. Men de begynner å bli billigere her hjemme no.

Vil ikke anbefale å bytte instrumentbelysningen med LED. De er ikke 100% stabile (fra Kina)

Og i tillegg kan det bli problemer med dimmingen av lyset.

Posted

Trodde de fleste biler i dag faktisk hadde LED i instrumentbelysningen orginalt?

På en "gammel" BMW jeg hadde for noen år siden, så sto det i alle fall i instruksjonsboksen at man IKKE måtte skru på instrumentlysene om man demonterte dashboardet, da instrumentbelysningens LED'er faktisk kunne gi synsskade(!!!) om man så direkte på de.

Om det faktisk er lyspærer, så er det ikke halogenpærer, men "gammeldagse" glødelamper. Dog har ikke jeg skiftet pærer i dashboardet siden min gamle 86' Nissan Bluebird...

Å skifte til LED i resten av interiørbelysningen, samt evt skiltlys og parklys kan sikkert ha noe for seg. :)