KethilF Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 (edited) Litt usikker på hva som ikke virker, men det blåser varm luft i kupéen. Drt jeg oppdaget ved en tilfeldighet er at reservoar, og vannet oppi, og vannslanger er ikke varme! Hva kan dette komme av? Det er en 92 D1 200 Edited December 13, 2015 by KethilF Quote
gautes Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Tenk deg et 8-tall. Nedre ringen er varmeapparatsløyfen som vannet sirkulerer i hele tiden når motoren går. Først når det er blitt så varmt at termostaten åpner blir øvre ring "innkoblet" og da blir slanger og radiator etterhvert varme. Quote
KethilF Posted December 13, 2015 Author Posted December 13, 2015 Når jeg da har kjørt Kråkstad til Åstjern og tilbake, da burde motor blitt varm sikkert....... Quote
WildRover Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Så lenge motoren ikke blir for varm er vel alt i orden? Quote
KethilF Posted December 13, 2015 Author Posted December 13, 2015 Jeg er jo enig i det, men synes det var litt rart. Quote
gautes Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Lite overskuddsvarme fra moderne motorer og ved lite pådrag,noen kalde grader, grei hastighet og/eller fullt pådrag på varmeapparatet blir det ikke nødvendigvis til at termostaten åpner. Imponert over observasjonene dine.Fortsett med det. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.