Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg fikk endelig feilsøkt litt på webastoen min. Det er i en ex mil. Fikk ingen reaksjon fra pumpa så jeg åpnet den og den så fin ut med bensin inni og membranen kunne skyves inn og ut. Men jeg prøvde å sette både 12V og 24V på den uten at jeg fikk noen reaksjon. Jeg tok strøm fra eksternt sted så jeg kunne overstyre evnt koblinger i webastoen. Kanskje spolen på pumpa har gått? Jeg fikk utslag på Ohm meteret når jeg målte på pumpa.

Posted

Hvis den er noenlunde lik pumpen på nyere Webastoer så skal den ha pulsvis strøm. Den vil levere litt drivstoff for hver gang du setter spenning på, derav tikkelyden.

Posted

Jeg har også forstått det slik og det er jo normalt for ei membranpumpe, men jeg fikk ingen reaksjon i det hele tatt. Ikke ett slag. :-( Hmm

Posted

Jeg skal se i morgen hva den heter. Jeg måtte ha bilen operativ og monterte sammen igjen. :-) Når jeg åpnet pumpen så gikk stempelet og membranen lett ut og inn. Så da er vel det bare en spole som blir satt under pulsvis spenning så membranen beveger seg. Hva kan Ohmen for ok spole være?

Jeg hadde en løs ledning som jeg satte borti 24V. Ingen reaksjon. Så jeg frykter spolebrudd. Jeg prøvde først med 12V.

Posted

Da har jeg fønni nummeret. Det er en Hardi MOD E57 DBCM. Jeg pusset litt på kontaktflatene inni mekanismen men kunne ikke måle Ohm i viklingen. Så da er det nok brudd.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...