TLT Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Ser veldig bra ut Kjartan. Gleder meg til å se den på veien igjen Når det gjelder donoren, så var det vel ikke mye igjen verken av ramme, karosseri, eller motor/gir. Så de brukbare restene går til et godt formål. Quote
lafterolf Posted October 22, 2015 Posted October 22, 2015 Det er første gang jeg ser en v8 der orginalsnekke på torpedoveggen fikk plass. Ser motoren ligger høyere enn vanlig. Det er nok lurt. Har du ramne fra serie 2? Quote
kulien Posted October 23, 2015 Author Posted October 23, 2015 Donorbilen var en serie 2. Så nå har jeg det også... Resten er serie 3, med diverse lapper og forsterkninger og reparasjoner rundt omkring. Denne vinner aldri pris for originalitet... Quote
Willhelm Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Godt du tar vare på Vedskjulet Kjartan. ? God jobb!! Blir bra å se når jeg kommer hjem. God tur i helgen!! Espen Quote
TLT Posted October 23, 2015 Posted October 23, 2015 Som svar på del en fra Lafte Rolf, så kan jeg opplyse om at det er mekket et veldig spesielt grenrør på venstre side. Og her er det trangt mellom arm fra snekke og grenrør Quote
kulien Posted October 28, 2015 Author Posted October 28, 2015 Og nå er det også kommet på litt understellsmasse på den nye "skuldra" til Vedskjulet. Går som nevnt smått, men dog i riktig retning. Nye vintertøfler til D3 kom på. En liten kjøretur til Grimstad sparte meg for utrolige 6.500,- for tilsvarende dekk. Slå den! God pris, god service og tilnærmet ingen ventetid på å komme inn i hallen. Og jammen fiksa de hjulet til Vedskjulet med det samme - uten å ta betalt. Hurra for Fevik Dekk. Quote
LANDreas Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Det er skummelt mye penger! Noen skor seg kraftig på andres sko. Husket du prosedyren før oppjekking da? Quote
kulien Posted October 28, 2015 Author Posted October 28, 2015 Tja, jeg lot motoren gå og holdt spaken nedover til det stod Suspension Locked at Access Height... Var det rett denne ganga? Gikk tilsynelatende bra denne ganga ihvertfall. Ellers så får som sagt Vedskjulet litt stell innimellom. Sånn ser den ut nå: Klar til å løfte av bakkassa. Fronten ser forøvrig sånn ut fortsatt. Kan begynne montering igjen der fremme nå. Quote
TLT Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Bra å se fremdrift for "Vedskjulet", og få gode tips om rimelige dekkleverandører Si fra om du trenger løftehjelp til bakkasse i kveld. Quote
kulien Posted October 29, 2015 Author Posted October 29, 2015 Si fra om du trenger løftehjelp til bakkasse i kveld. Jatakk! Har du mulighet til å stikke innom etter kl 20 en gang, så løfter vi den av med litt hjelp av Andreas og Kristian? Tenkte å bare vippe den rundt ala det vi gjorde med den grønne din, og legge den i oppkjørselen. Alt av skruer og ledninger er så langt jeg kan se tatt av. Du har gjort en god jobb forrige gang, så det var relativt enkelt. :-) Quote
kulien Posted October 30, 2015 Author Posted October 30, 2015 Som sagt, så gjort! Okeida, jeg kan vel være enig i at disse var modne for utskiftning. Gladmekking på en fredag. Quote
motom Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Du måtte pirke i tektylen Det er fali det Quote
kulien Posted October 30, 2015 Author Posted October 30, 2015 Det var PKK kontrolløren som pirka, den slyngelen. Men nå, snart et år senere skal han få se en ny og bedre tilstand ??? Quote
Land Rover for alle penga Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Oi, detta var ille.. Får man kjøpt nye "skinner"? Quote
Land Rover for alle penga Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Tok å pusset av gammel textyl og rust og behandlet bed biltemas understelsmasse. Vet at den ikke bare skjule rusta. Jeg kunne egentelig, bare hatt dt som det var, men for å beskytte mot salt og drit ble det sånn: 5 kg boks koster vel 200,- Quote
kulien Posted October 30, 2015 Author Posted October 30, 2015 Vi har vært og hentet noen "nye" fra en delebil og de ser ut til å være galvaniserte og av bedre kvalitet enn de originale. Setter det sammen igjen og legger på litt understellsguffe ja. Helt enig der. Quote
Willhelm Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Skippertaks mekanikeren slår på tromma nå altså! Kjempe bra Kjartan. Gleder meg til kaffe inspeksjon. -og høre åtteren din fyre opp igjen. E Quote
Land Rover for alle penga Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Som tips hvis du bruker biltema sin guffe, så er det å varme den, når den er kald er den jævelig å legge på, å bruker du malekost, bliir den ødelagdt. Men når den er på, så er den helt topp (får den på sprayboks og) blir ru da men men Quote
kulien Posted October 30, 2015 Author Posted October 30, 2015 Takk for tips. Bruker stort sett sprayboks eller sprøyte. ? Quote
Land Rover for alle penga Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Tok den inni skjermer, og under setekassa og, demper for støy. Quote
kulien Posted November 5, 2015 Author Posted November 5, 2015 Høyt henger den! Avsluttet rustsveisejobben i dag og fikk den ned på hjula igjen. Dessverre så fant jeg ikke igjen kontrollseddelen på bilen (et år siden den ble vist nå), så jeg kjørte bilen ut til verkstedet for å få en gjenpart. Da fant jeg ut at det jo var to mangler til som jeg ikke hadde sett på enda. Så nå er det inn igjen i garasjen og opp i lufta for en liten bremsegjennomgang og festing av den ene hovedlykten. Som sagt i annen tråd, bare resten igjen... Quote
kulien Posted November 5, 2015 Author Posted November 5, 2015 Var jo bare herRRRRRRlig å kjøre den en tur i dag da! Selv om det jo er helt tilfelle at den ikke trives så godt i regnvær. :-) Har sjel den bilen! Quote
Willhelm Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 Så gøy at du fikk luftet den litt da!!! Får finne meg noe Arcanol i morgen jeg. E Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.