Putte79 Posted September 2, 2015 Posted September 2, 2015 Hmmm... Var egentlig bare på jakt etter en 3.9 V8 med girkasse osv. Planen var at jeg skulle bruke denne motoren i et annet prosjekt jeg (Se egen tråd, driver å total ombygger en RRC 1989 2 dørs 3.5) holder på med. I teksten på finn.no virket det som bilen var i særdeles dårlig stand, men motoren var ok. Var i Oslo i forbindelse med jobb. Kjøpte bilen, og ble forelska med en gang. Turen hjem til trønderriket gikk helt smertefritt. Kona mente at om jeg også skulle beholde denne bilen, burde jeg selge en av de andre. Valget ble enkelt, solgte Audien til faren min ! : ) Og pengene fra dette salget har blitt brukt til å kjøpe deler til den nye RRC min. Alt av slitedeler under byttes, Dvs bremseskiver, bremseklosser,kaliptere,lager,alle foringer, nye kryss, nye dempere, nye fjærer, stabstag, ++++. Med tanke på rust er det som de fleste RRC. Men dette prosjektet er bare barnemat i forhold til det andre prosjektet mitt! Har skaffet meg alt av stål deler som skal byttes og sveises inn. Blir å bytte indre og ytre sils, fester framme, fotbrønner, bakre crossmember og nye inner winger framme (bytter også nedre del av A og B stolpe). Ellers så er ramma meget bra. Kun en liten plass som må sveies, men dette er så lite at jeg kommer til uten å måtte løfte av karosseri! : ) Plan: Dette prosjektet blir min mekke bil på ukedager (Pendler i forbindelse med jobb), og det andre prosjektet blir helga prosjektet mitt! Har da noe å gjøre både på kvelder når jeg er borte på jobb, og noe å kose meg med når jeg er hjemme i helga. Først Kona, så bilen! ; ) Har gått over å pussa ned hele ramma, smurt denne inn med owatrol, skal så legge x-antall strøk med owatrol/arcanol. Har startet bak på bilen, fått gjort følgende: Byttet bremser, klosser, kaliptere, fjærer med fester osv, dempere, bolter og foringer til bakre radius armer. Lager var meget bra, ble ikke byttet. Skal ut med diff, bytter denne med en 4pin diff som jeg har fra en P38A diff. Skal nå først jobbe meg rundt og under bilen med å bytte alle slitedeler, tar så karosseri. : ) Slutt resultat: Bilen skal se 100% orginal ut, men skal være som ny under med det beste av nye deler og alt av rust er borte. Quote
telindnor Posted September 2, 2015 Posted September 2, 2015 "Solgte Audien til faren min"..... he-he. Gratulerer med nok en RRC. Viruset blusser...morro Quote
Ronny Jacobsen Posted September 2, 2015 Posted September 2, 2015 Fiiiin Range Rover. Min og din vil bli bortimot identiske når jeg er ferdig Quote
robertsoevik Posted September 2, 2015 Posted September 2, 2015 Godt og se den har kommet til et bra hjem.? Quote
Tuscan Posted September 2, 2015 Posted September 2, 2015 Gratulerer med fin-fin Range Rover Classic !! Quote
Mastermo Posted September 3, 2015 Posted September 3, 2015 Hehe, gratulerer så mye. Regner med den blir å se på klubben etterhvert. Synd du må lete etter nye motor og girkasse igjen. Quote
lafterolf Posted September 3, 2015 Posted September 3, 2015 Fantastisk design på disse Gratulerer! Quote
Paal Helge Posted September 3, 2015 Posted September 3, 2015 Gratulerer! Ja, flotte linjer på disse bilene. Liker fronten :-) Quote
TLT Posted September 3, 2015 Posted September 3, 2015 Gratulerer Trenger du 3,9 liter og girkasse (automat), til det andre prosjektet, så har jeg det til overs her nede i sør. Quote
Putte79 Posted October 3, 2015 Author Posted October 3, 2015 Holder på å jobber på bilen i uke dager på Lillehammer. Pussa ned hele ramma. Olja og lakkert. Ferdig med aksel bak (pussa ned, olja, lakkert, bytte alle lager, pakninger, bremse kloser, dempere, fjærer, alle foringer osv). Holder på med fram aksel (bytter alt, fikser opp). Når jeg er ferdig med alt under inklusive hele driv linja, starter jobben med å sveise rust på karosseri. Quote
Ronny Jacobsen Posted October 3, 2015 Posted October 3, 2015 Her går det unna ja, pent blir det også Quote
Petter72 Posted October 4, 2015 Posted October 4, 2015 Det er deilig å se at du gjør det så nøye. Har en drøm om å pusse opp en bil helt fra bånn en gang jeg også. Men først må ungene ta litt mindre tid, kona må velsigne prosjektet, jobben må kreve litt mindre og gi meg litt mere fritid, men inntil det skjer så lar jeg meg inspirere av deg. Quote
ragnarsk Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Sånne historier liker jeg, de vinner lykke til med den flotte bilen. Og husk... ( som du har skjønt ) en LandRover er ikke delebil Quote
Ronny Jacobsen Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 (edited) Dette er ren prno Edited October 19, 2015 by Ronny Jacobsen Quote
Erik Iversen Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Flott arbeid Blir du lenge på Østlandet? Quote
Putte79 Posted October 20, 2015 Author Posted October 20, 2015 Takk! Er av og til hjemme i helgene. Jobber på denne bilen på ukedagene. Quote
Putte79 Posted November 23, 2015 Author Posted November 23, 2015 : ) Har ikke fått gjort noe på denne bilen siste 2 uker, men skal få gjort litt de neste ukene. Skal starte med litt stål arbeid! : ) I dag skulle jeg klargjøre litt. Der bilen nå står har det hvert mellom -10 til - 15 grader de siste dagene. Batteriet som stod i bilen var særdeles dårlig, dro på biltema og kjøpte meg et nytt AGM batteri. Satt dette inn nå i kveld og tenkte ja ja, å få start på bilen kommer nok til å ta noen dager! Men nei da, var nesten ikke borti nøkkelen. Bilen starta med en gang! Ble en topp kveld. Bilen er nå klar for videre arbeid. Quote
Recommended Posts