Kristian Kvart Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 Har akkurat hatt av høyre pokalhus på en Def 99 modell og presset da av endeleddene. Det er ikke montert noen smørenippel på endeleddene og når jeg tar tak i bolten synes jeg det kjennes ut som om kula går litt "kantete" og tregt. (slakk kjenner jeg ikke foir hånd, men vet ikke helt hvordan man sjekker for dette) Er det mulig å smøre opp dette eller er det bare å kjøpe nye endeledd ? Finnes disse i såfall med smørenippel eller er dette noe dere ettermonterer selv ved å borre opp eventuelt gjenge og skru i nippel ? Quote
lafterolf Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 (edited) De finnes med smørenippel, men mmansjetten morkner opp, og da blir det likevel bortkastet med smøring. Nå når de er skrudd av kan du trekke ned mansjetten og smette inn litt grease i åpningen. Jeg gjør det to ganger i året så fremt jeg husker det. Da holder de 200.000 km. Edited July 29, 2015 by lafterolf Quote
gautes Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 (edited) Lugger kula i endeleddet ved bevegelse er det slitt og kan med fordel byttes der og da. Relativt kort levetid igjen da før slakken kommer , er min erfaring. Å smøre opp slik Rolf nevner er god måte å forlenge levetiden på leddet på. Edited July 29, 2015 by gautes Quote
Kristian Kvart Posted July 29, 2015 Author Posted July 29, 2015 Blir EU kontroll i morra så jeg får satse på å bytte når jeg skal bytte pokalen. Quote
Recommended Posts