ihuga Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Hei. Jeg er ny her, men har lusket og lest litt i bakgrunnen en stund. Jeg er en lykkelig eier av en Exmil serie 3 , men nå har det skjedd.. det jeg fryktet mest, LUCAS, alt er orginalt i bilen 24v-systemet osv. den har gått som ei klokke. . . Den sluttet å lade, ganske sikker på at det er Jordingen som svikter. plutselig viser tanken full hele tiden, null lading .. hvor skal jeg begynne å lete. ladereet lyser svakt med mindre turtallet er så høyt som bare en exmil kan komme. Martin Quote
lafterolf Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Ta en feil i gangen, pris deg lykkelig for at ledningsnett er orginalt, mye lettere å feilsøke da. Jeg ville gjetta på utslitte børster på dynamoen. Vestfold ship har deler til den, eller du kan prøve under ønsker kjøpt her inne. Mange har bygd om til 12 volt og dynamoer burde finnes brukt. Quote
ihuga Posted July 20, 2015 Author Posted July 20, 2015 Takk for et godt svar.. jeg har tenkt mye på dynamoen.. men ville da tankmåleren vise full på heltid da? eller er dette bare enda lukasgreie. får sjekke litt til.. Quote
lafterolf Posted July 20, 2015 Posted July 20, 2015 Tviler på om de to feilene har sammenheng. Viser tankmåleren samme feil på begge tankene? Quote
ihuga Posted July 20, 2015 Author Posted July 20, 2015 tja si det. den ene tanken er full.. men ser ut til at den er veldig full.. Quote
Land Rover for alle penga Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Gratuler med ex mil, hvis det bare at den ikke ladet ville jeg sagt dynamoen, men siden det er noe med tankmåler og så kansje det er et rele? Quote
Thoma_s Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Tank måleren kan du koble av og se om det blir tom tank på måleren. Legger du den til jord skal det bli full tank. Tank måler på exmil går fra den bakre tanken og frem til tank velgeren. Der møter den måleren til fremre tank. Når du velger tank viser måler rett tank via små brytere på tank velgeren. Vil tippe du har to problem. et med måler i tank og et med lading. Verksteds håndboka til Forsvaret forklarer dynamo og lading. Der er det og kobling skjema. Quote
Eilif Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 På min Exmill henger også tankmåleren seg opp på topp innimellom men da er det bare å gi den ett lite kakk med pekefingeren så er den fin igjen Orginalt er ofte lettere enn alt ettermontert mikk makk. så prøv å hold liv i det orginale er min anbefaling! Quote
Paal Helge Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Fremre og bakre tank kan være i ulik tilstand. I mai oppdaget jeg at fremre tank var i dårlig forfatning. Tankføleren likeså. Den var rustet i en fast posisjon. Viste hele tiden halv tank. Det er stor prisforskjell på original tankføler til disse 2 tankene. Den bakre koster i underkant av 300kr. Den fremre koster 2800kr. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.