lafterolf Posted August 18, 2020 Posted August 18, 2020 Hadde du så lite forbruk med campingvogn bak? Quote
Ranger Posted August 18, 2020 Author Posted August 18, 2020 1 time siden, lafterolf skrev: Hadde du så lite forbruk med campingvogn bak? Jeg har ikke kjørt langt med vogn; bare ca 20 mil. Da målte jeg ikke nøye, men tror vi var over litern på mila. Quote
Ranger Posted August 18, 2020 Author Posted August 18, 2020 22 timer siden, Ranger skrev: Den bakerste bolten (til venstre i dette bildet siden det er høyresiden), som er vanskeligst å komme til, knakk til slutt på venstresiden etter mye jobbing. Jeg så etterhvert at en kunne ha jobbet litt med den bakerste bolten på forhånd fra undersiden, men da satt den allerede etter å ha brukt litt varme. Angrer også på at jeg jobbet for lenge med 12 kant fastnøkkel skralle, men det er ikke plass til mye annet. En 6 kant 13mm kopp på 1/4 skralle går så vidt. Det har jeg jo. Hvorfor brukte jeg den ikke? Håper noen andre som leser dette kan ha nytte av mine feil... En skal være forsiktig med varme også for det ligger noen ledninger innenfor klaven på venstresiden... Brukte BT kopp for ødelagte hoder og dro av bolten jevnt med braketten. Så nå er det bare å planlegge for borring.... Quote
Ranger Posted August 29, 2020 Author Posted August 29, 2020 På vei hjem fra landsmøtet: 310km tur/retur Quote
jorgenht Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 9 hours ago, Ranger said: På vei hjem fra landsmøtet: 310km tur/retur Bra timet Hvordan gikk det med den knekte bolten på Stabstaget? Quote
Ranger Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 Har ikke hatt tid til å fikse den. Tar den til uka.. Quote
YMK Posted August 30, 2020 Posted August 30, 2020 Minne fra 10år siden Bilder tatt av Knut B Jenssen Quote
Ranger Posted August 30, 2020 Author Posted August 30, 2020 He he; du var ikke så sikker på at vi skulle komme oss gjennom der Savner Varebilen når vi har TT i Bardu Quote
Ranger Posted September 2, 2020 Author Posted September 2, 2020 (edited) Dette settet fra Biltema gjorde susen. Borret opp og dro til med latmann. Ny bolt med låsemutter og skiver er monter. Nye kyllingbein er på plass. Job well done. Edited September 2, 2020 by Ranger Quote
Ranger Posted September 2, 2020 Author Posted September 2, 2020 (edited) 35 minutter siden, jorgenht skrev: Fikk du drillen inni der? Var heldig fordi det er bare den bakre bolten som er tilgjengelig fra undersiden. Trangt, men mulig. Hadde det vært den fremre så kunne en kanskje kutte/borre seg tilgang fra undersiden. Måtte bruke skrumaskinen som har er smalere chuck enn min store 220v boremaskin. I tillegg måtte jeg sette borrene bare halvveis inn i chucken for å nå opp/frem. Edited September 2, 2020 by Ranger Quote
jorgenht Posted September 2, 2020 Posted September 2, 2020 1 minute ago, Ranger said: Var heldig fordi det er bare den bakre bolten som er tilgjengelig fra undersiden. Trang, men mulig. Hadde det vært den fremre så kunne en kanskje kutte/borre seg tilgang fra undersiden. Måtte bruker skrumaskinen som har er smalere chuck enn min store 220v boremaskin. I tillegg måtte jeg sette borrene bare halvveis inn i chucken for å nå opp/frem. Lurt! Quote
Ranger Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Klargjøring for PKK og vinteren fortsetter med oljeskift og alle filter. Luftfilter... Quote
Ranger Posted September 30, 2020 Author Posted September 30, 2020 PKK i går: Fikk feil på lysene. De hadde forskjellig høyde. Skal visstnok være like med 1,2% helling. Hvilken vegg brukes i Tromsø for å justere? Har man nye klips - så skal man bruke dem! Diesel lekkasje på PPK er ikke greit Vasket og spylt over og under. Nå skal det være tett! Quote
Ranger Posted October 16, 2020 Author Posted October 16, 2020 0 på alle punkter i dag. Brukte spileveggen bak K1 for lys justering. Like høye og med 12cm senking på 10 meter avstand. Quote
Ranger Posted November 7, 2020 Author Posted November 7, 2020 I forbindelse med hengerprosjektet sleit jeg med å få park/baklys på hengeren. Tilfeldig oppdaget jeg at jeg hadde klarte jeg å ødelegge 13-7 pins overgangen så den kortsluttet 3 pinner Dermed gikk sikringen. Men hvilken?? Byttet alle bak i bilen uten hell Men feilen lå "i hanskerommet" ! Sikring 14 Hvorfor har de ikke samlet alle en plass? I tillegg ligger disse fremme. Quote
kulien Posted November 9, 2020 Posted November 9, 2020 Ut ifra hukommelsen så mener jeg at jeg måtte skifte en sikring bak hanskerommet på passasjersiden også en gang for å få liv igjen bak der. Men hvilken (som du jo spurte om), kan jeg dessverre ikke huske... Quote
Ranger Posted November 9, 2020 Author Posted November 9, 2020 Mest sannsynlig nummer 14, Det var den som var gåen hos meg. Quote
Ranger Posted March 9, 2021 Author Posted March 9, 2021 Fukt i venstre frontlykt mått behandles. Varmt bad gulv avslørte skitt på innsiden. Etter 5 minutter på 90 C ble klisteret mykt nok til å dra plasten fra hverandre. Husk 4 skruer så braketten på ene siden må av! Synderen er tidligere eier som har latt "bakdøren stå åpen". Quote
Ranger Posted March 11, 2021 Author Posted March 11, 2021 På 9.3.2021 den 21.40, Ranger skrev: Husk 4 skruer så braketten på ene siden må av! Rett skal være rett: Det er 2 skruer på hver side. Det er bare på den ene siden de ligger under braketten. Så ble det 5 minutter på 90C i ovnen også får å få varmet opp klisteret og klappet alt sammen. Samme hull og prosedyre på høyre side selvom det ikke var like mye fukt og skitt her. Nå montering. Quote
Ranger Posted May 10, 2021 Author Posted May 10, 2021 (edited) Endelig sommer Edited May 10, 2021 by Ranger Quote
Ranger Posted May 10, 2021 Author Posted May 10, 2021 (edited) Forbruket siste 24 timer etter E6 og E8 på piggdekk er ikke så aller værst. Edited May 10, 2021 by Ranger Quote
Recommended Posts