Ranger Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 (edited) Dette skal jo ikke være noe prosjekt, men jeg vet jo hva som kommer til å skje. Man må jo forbedre bilen og gjøre den til sin egen. Hentet i Trondheim og kjørt hjem. 17 timer i bilen uten problemer hverken for sjåføren eller bilen Harde fakta: 2008 varebil som er gått 181000 km i "Black Edition". Sommerdekk på 20" i 275/45 som skal ned til 255/50x20. Vinterdekk på 18" i 255/60 som må fornyes. Edited June 30, 2015 by Ranger Quote
Ranger Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Noen har byttet til LED pærer rundt om, Xenon i tåkelysene og D4 look på grill og baklys. Quote
Roar Moslet Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Gratulere med ny turbil, Christian Skal bli moro å få se og ta på ved neste anledning. Quote
Ranger Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Takk Det kom litt brått på og nattoget fra Bodø er undervurdert Quote
Ranger Posted July 3, 2015 Author Posted July 3, 2015 Takker. Hjemturen startet på et snitt på 0,72 sør for saltfjellet og endte opp på 0,74. Forventer at bykjøring vil ligge på rundt litern. Det er en anvendelig og stor bil. Lastet inn 24 gjerdestolper i går som skal være med til Lyngen. De tok nesten ingen plass. Hadde ute slepekroken. Den har egen plass bak et lokk i varerommet. Renset og smurte opp. Quote
Ranger Posted July 8, 2015 Author Posted July 8, 2015 (edited) For at vi skal kunne ha noe med på tur så må vi ha bøyler på taket. Takgrind blir for voldsomt. Land Rover originaldeler passer perfekt og var enkle å montere. Edited July 8, 2015 by Ranger Quote
Geir K.H. Posted July 9, 2015 Posted July 9, 2015 For at vi skal kunne ha noe med på tur så må vi ha bøyler på taket. Takgrind blir for voldsomt. Land Rover originaldeler passer perfekt og var enkle å montere. Hvor kjøpte du disse? Og hva kostet de? Quote
Ranger Posted July 9, 2015 Author Posted July 9, 2015 Famous Four: FF004196 - Locking Roof Crossbars GBP 195.00 PAIR Krever at du har rails fra før. Quote
Ranger Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 (edited) Dagens TLC bestod i filter (flertall) og oljeskift. I følge serviceheftet ca 15000km siden sist. Hadde bestilt full pakke fra FF så det var bare å komme i gang. De leverte med ny bunnplugg til motoren. Så nå har jeg en ekstra liggende siden jeg hadde bestilt en separat også. Kommentar til oljefilterets plassering og funksjon: Det må da tømmes slik det står "på hodet" på toppen av motoren. Hadde det ikke vært tomt hadde jo motor/understellet vært fullt av olje ved et bytte. Hmm... Ikke bra patent spør du meg... Sleit litt med å få ut filteret av boksen også... Det er kanskje en smart triks for å gjøre det enklere... Gledelig å se at det ikke var noe rust under. Noe overflaterust på beskyttelsesplatens festepunkter som selvsagt ble behandlet. Mindre gledelig var viftens tilstand. Her har nok multireimen havarert og tatt bladene en gang i tiden. Og noen har skippet bytte av viften Ny må bestilles og byttes. Kupefilter bak hanskerommet: Gammelt og nytt luft filter: Og den ødelagte viften: Edited August 4, 2015 by Ranger Quote
Ranger Posted August 9, 2015 Author Posted August 9, 2015 En liten tur på hytta. Mulig Lastebilen ikke blir like mye brukt opp dit i fremtiden. Det er mer komfort i en D3. Quote
oggioffshore Posted August 16, 2015 Posted August 16, 2015 Hei. Gratulerer med bilen Hiver du ut et bilde av grillen . Har lyst å bytte på min også Quote
Ranger Posted August 16, 2015 Author Posted August 16, 2015 (edited) Det er ikke jeg som har byttet den. Ser at FF har noen alternativer. Edited August 16, 2015 by Ranger Quote
LANDreas Posted August 16, 2015 Posted August 16, 2015 Oi! Plass til 275 på D3?!? Med hvilket innpress? Fin bil! Quote
oggioffshore Posted August 16, 2015 Posted August 16, 2015 (edited) Det er ikke jeg som har byttet den. Ser at FF har noen alternativer. Hei Kunne bare tenkt meg å sett hvordan det ser ut, har omtrent samme farge på min D3 Er jo kjempetøft med den grillen. Så her blir det bestilling. Takk for bildet Oggi Edited August 16, 2015 by oggioffshore Quote
Ranger Posted August 16, 2015 Author Posted August 16, 2015 (edited) Takk; vet ikke innpress siden jeg kjøpte den med de felgene. Ingen problem med plassen. Får sjekke innpress og bredde ved første og beste anledning. Edited August 16, 2015 by Ranger Quote
Ranger Posted August 20, 2015 Author Posted August 20, 2015 Fikk på plass nye plugger i front leppen. De blir spø med alderen. Jeg har knekt flere gamle og det stod noen rester i noen hull. Ellers så kom ny radiator vifte. Komplett. Mulig en kan hente bare viften og ikke senteret også med disse varenumrene: Senter: Viften: Quote
Ranger Posted August 27, 2015 Author Posted August 27, 2015 Søkte på V6 Lion som stod på lappe her om dagen. Det er jo en motor som mange bruker. Litt interessant lesning i Wiki. Der kunne det høres ut til at Land Rover er alene om viskoseviften. Jeg har fulgt tråden om motor havarier med interesse. Er ikke like nervøs lenger. Skift ofte og med rette spesifikasjoner så går nok det bra. Valget falt på Comma som er et Mobil1 produkt fra UK. Selges av BilXtra. Quote
Ranger Posted September 7, 2015 Author Posted September 7, 2015 Liten tur i helgen til Mørsvikbotn med NLRK av Nord. Litt fuktig i luften,men flott tur på gamle veier i området. Dukket opp Engine fault utpå lørdagen. Passet veldig dårlig. Alle hjelper til når et panser går opp. Av og på med batteripoler. Nullstilling av feilkoder. DPF-feilmelding dukka opp. Til sist når vi roa ned å studert detaljene i "feilkodeleseren" var det MAP sensor som ikke svarte som den skulle. Fikk på plass løs kontakt og alt var plutselig i skjønneste orden Quote
Ranger Posted September 9, 2015 Author Posted September 9, 2015 (edited) Foto: Ingvild-Anita Gundersen Edited September 9, 2015 by Ranger Quote
Ranger Posted September 12, 2015 Author Posted September 12, 2015 Super trekkvogn ..nå blir det garasje... Quote
Paal Helge Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Oj, dette blir flott garasje. Hvor mange kvm blir den på? Jeg har tenkt å leie meg en minigraver jeg også før vinteren.,planlagt å grave av noe jord rundt garasjen. Hvor effektiv var den minigraveren du brukte? Var det kraft i den til å utføre gravejobben du brukte den til? Innbiller meg litt at de ikke klarer så mye siden de er så små - mulig jeg tar feil..... :-) Quote
Ranger Posted September 13, 2015 Author Posted September 13, 2015 Det blir to porter (2,1 og 2,4m høy) totalt 36 kvadratmeter, med skrått tak. Jeg har bare flyttet på løse masser og til det fungerer en slik liten en helt greit. Hadde en større stein nede i bakken ved innkjøringen og den ga jeg opp. Utvidet gulvet i kjøreretningen i stedenfor. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.