Jump to content

D3 turbilen


Ranger

Recommended Posts

Dette skal jo ikke være noe prosjekt, men jeg vet jo hva som kommer til å skje. Man må jo forbedre bilen og gjøre den til sin egen. B)

Hentet i Trondheim og kjørt hjem. 17 timer i bilen uten problemer hverken for sjåføren eller bilen :)

 

Harde fakta:

2008 varebil som er gått 181000 km i "Black Edition".

Sommerdekk på 20" i 275/45 som skal ned til 255/50x20.

Vinterdekk på 18" i 255/60 som må fornyes.

gallery_196_852_69449.jpg

Edited by Ranger
Link to comment
Share on other sites

Takker. Hjemturen startet på et snitt på 0,72 sør for saltfjellet og endte opp på 0,74. Forventer at bykjøring vil ligge på rundt litern.

 

Det er en anvendelig og stor bil. Lastet inn 24 gjerdestolper i går som skal være med til Lyngen. De tok nesten ingen plass.

 

Hadde ute slepekroken. Den har egen plass bak et lokk i varerommet. Renset og smurte opp.

 

Link to comment
Share on other sites

For at vi skal kunne ha noe med på tur så må vi ha bøyler på taket. Takgrind blir for voldsomt.

Land Rover originaldeler passer perfekt og var enkle å montere.

 

med_gallery_196_852_1286253.jpg

 

med_gallery_196_852_1721018.jpg

Edited by Ranger
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dagens TLC bestod i filter (flertall) og oljeskift. I følge serviceheftet ca 15000km siden sist. Hadde bestilt full pakke fra FF så det var bare å komme i gang. De leverte med ny bunnplugg til motoren. Så nå har jeg en ekstra liggende siden jeg hadde bestilt en separat også.

 

Kommentar til oljefilterets plassering og funksjon: Det må da tømmes slik det står "på hodet" på toppen av motoren. Hadde det ikke vært tomt hadde jo motor/understellet vært fullt av olje ved et bytte. Hmm... Ikke bra patent spør du meg...

Sleit litt med å få ut filteret av boksen også... Det er kanskje en smart triks for å gjøre det enklere...

 

Gledelig å se at det ikke var noe rust under. :) Noe overflaterust på beskyttelsesplatens festepunkter som selvsagt ble behandlet.

Mindre gledelig var viftens tilstand. <_< Her har nok multireimen havarert og tatt bladene en gang i tiden. Og noen har skippet bytte av viften :angry: Ny må bestilles og byttes. -_-

 

Kupefilter bak hanskerommet:

med_gallery_196_852_526761.jpg

 

Gammelt og nytt luft filter:

med_gallery_196_852_571762.jpg

 

 

Og den ødelagte viften:

med_gallery_196_852_308975.jpg

 

Edited by Ranger
Link to comment
Share on other sites

Hei. Gratulerer med bilen

 

Hiver du ut et bilde av grillen .

 

Har lyst å bytte på min også

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke jeg som har byttet den. Ser at FF har noen alternativer.

 

 

 

Hei

 

Kunne bare tenkt meg å sett hvordan det ser ut, har omtrent samme farge på min D3

 

Er jo kjempetøft med den grillen. Så her blir det bestilling.

 

Takk for bildet

 

Oggi

 

B)

Edited by oggioffshore
Link to comment
Share on other sites

Fikk på plass nye plugger i front leppen. De blir spø med alderen. Jeg har knekt flere gamle og det stod noen rester i noen hull.

 

med_gallery_196_852_640004.jpg

 

 

Ellers så kom ny radiator vifte. Komplett. Mulig en kan hente bare viften og ikke senteret også med disse varenumrene:

 

Senter:

med_gallery_196_852_457012.jpg

 

 

Viften:

med_gallery_196_852_275594.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Søkte på V6 Lion som stod på lappe her om dagen. Det er jo en motor som mange bruker. Litt interessant lesning i Wiki. Der kunne det høres ut til at Land Rover er alene om viskoseviften.

 

Jeg har fulgt tråden om motor havarier med interesse. Er ikke like nervøs lenger. Skift ofte og med rette spesifikasjoner så går nok det bra. Valget falt på Comma som er et Mobil1 produkt fra UK. Selges av BilXtra.

 

gallery_196_852_666274.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liten tur i helgen til Mørsvikbotn med NLRK av Nord. Litt fuktig i luften,men flott tur på gamle veier i området.

Dukket opp Engine fault utpå lørdagen. Passet veldig dårlig. :blink: Alle hjelper til når et panser går opp. :o Av og på med batteripoler. Nullstilling av feilkoder. DPF-feilmelding dukka opp. Til sist når vi roa ned å studert detaljene i "feilkodeleseren" var det MAP sensor som ikke svarte som den skulle. Fikk på plass løs kontakt og alt var plutselig i skjønneste orden :)

Link to comment
Share on other sites

Oj, dette blir flott garasje. Hvor mange kvm blir den på? Jeg har tenkt å leie meg en minigraver jeg også før vinteren.,planlagt å grave av noe jord rundt garasjen. Hvor effektiv var den minigraveren du brukte? Var det kraft i den til å utføre gravejobben du brukte den til? Innbiller meg litt at de ikke klarer så mye siden de er så små - mulig jeg tar feil..... :-)

Link to comment
Share on other sites

Det blir to porter (2,1 og 2,4m høy) totalt 36 kvadratmeter, med skrått tak.

Jeg har bare flyttet på løse masser og til det fungerer en slik liten en helt greit. Hadde en større stein nede i bakken ved innkjøringen og den ga jeg opp. Utvidet gulvet i kjøreretningen i stedenfor.

garasje porter.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...