smejan Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 En av mine ansatte har en gammel Chevy han bruker til veteran-dragrace når det er sesong for det. På vinteren pleier han å ha den i en leid garasje, men nå går ikke det lengre. Han vurderer derfor en teltgarasje eller hva det nå heter, er det noen som har noen erfaringer med slikt? Vil gjerne høre om både produkter og tips til bruk for å unngå for mye fuktansamling med påfølgende rust. Er det for eksempel lurt å legge en presenning inni som gulv før han kjører inn bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnarsk Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Dancover.dk bra telt, billige og dyrere, Ville lagt noe på bakken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siglis Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Pass på å måke av snø på vinteren for mange av disse er ikke så forferdelig sterke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Kondens er og blir et problem og den samler seg ofte på gulvbelegget. Lierbussen står i telt med godt drenert grus under. Vått innvendig til stadighet,selv med alle ventiler oppe. Ville lett grundig etter ny og tørr garasje hvis jeg var han. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odder'n Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Kontakt opplag oslo. Eller send meg pm så kan jeg videreformidle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grunneieren Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Det er mulig, men på ingene måte ideelt, og en god teltgarage koster jo like mye som en ordentlig garage. Men dersom man må: sørg for litt varme inne i bilen (en gameldags 25w glødelampe f.eks. eller en sån liten space heater som brukes i koblings skap etc, men pass på å beskytte mot brann) Bruk dobbel pressening i telt garagen, d.v.s heng opp en lett pressening på innsiden med 5 - 10cm klaring mot ytterduken. En tykk / solid pressening eller plater f.eks under bilen er nok lurt. God lufting, nede ved gulv i enen enden og oppe under mønet i andre slik at du får kontinuerlig gjennomlufting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qcnr Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 https://www.carcoon.com/carcoon-double-skin-outdoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 (edited) Ser for meg litt problemer i sterk vind og bil med skarpe LRkanter. Edited June 23, 2015 by gautes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragnarsk Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Helge i Drammen har 2.4 x 6 m. ? Der er det også den solide duken 500 g/m2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
corpusviridans Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Har et telt fra Dancover med 500 gr.duk. Tåler en del snø og godt med vind. Har dog forankret med lange skruer i bakken. Står på asfalt uten ekstra duk på bakken. Er mye kondens, som påpekt lengre opp, så ville ikke oppbevart bil i det uten å finne en løsning på problemet. Men for all del, teltet i seg selv er bunn solid, står på 3. året uten tegn på slitasje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyM Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Jeg har et telt på 3,66 m x 7 m med betonggulv. Pga. av vannperler i taket når det er minusgrader og at betongen under veldig fort blir fuktig i regnvær så står 'porten' åpen og jeg har ordnet høy lufting i andre enden. Teltet har nå stått 3 vintre. Første vinter med bare medfølgende ganske tykk PE duk, men nå har jeg lagt på ordentlig PVC duk i tillegg. Selv med dobbel duk perler vannet i taket når det er kaldt. Ordentlig garasje er mye bedre, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siglis Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 For å unngå kondens må det være dobbelt lag med duk og luft imellom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smejan Posted June 24, 2015 Author Share Posted June 24, 2015 Takk for alle innspill, de overbringes i morgen :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts