EHS Posted June 18, 2015 Posted June 18, 2015 Jeg har en bakaksel liggende på Finn, som har funnet en ny eier på Vestlandet, ikke langt fra Karmøy. Om noen vil frakte denne akselen fra Moss til Karmøy, så står mottaker klar med hyggelig honorar i andre enden. Jeg har redskap til å laste på, og lossing på Karmøy er ikke noe problem; Bare lukk opp panseret, så står en ring av mennesker rundt bilen din, og alle vil hjelpe til. Hilsen Eivind PS: Akselen ligger i en transportkasse. Det er valgfritt om denne skal benyttes. Quote
krokansjefen Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 Kan ta med OM det blir tur. Vet ikke det sikkert før uka før. Quote
EHS Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Hvordan ligger du an, Krokansjefen? Neste uke er jeg hjemme og kan evt levere akselen til deg. Hilsen Eivind Quote
krokansjefen Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Dårlig pr. nå. Bilen er uten topp. Men mye har skjedd på 10 dager før, han der oppe trengte jo bare 7... Og da slappa han jo av en dag også! Beklager at jeg ikke har noe mer konkret å komme med. Quote
EHS Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Ok. Noen andre som ikke er avhengig av "divine intervention"? Quote
gautes Posted July 2, 2015 Posted July 2, 2015 Kun plass på takgrind og det er kanskje litt på kanten? Quote
EHS Posted July 2, 2015 Author Posted July 2, 2015 Bra engasjement, Gaute, men neppe særlig populært hos ordensmakten. En bakaksel i kasse veier vel ca 200kg. Selv om man tar vekk kassen, vil vekten være høyere enn godkjent taklast, dessverre......og så er det jo skrekkelig å kjøre med så topptung bil. ...men det er kanskje ikke så mange svinger mellom Østfold og Karmøy? :D Quote
gautes Posted July 2, 2015 Posted July 2, 2015 Den kan da umulig veie så mye?Ellers så var jeg vanvittig sterk i yngre dager. Lempet nemlig en hel Salisburyaksel ned og opp en kjellertrapp for overhaling og ARBmontering en vinter. Quote
EHS Posted July 2, 2015 Author Posted July 2, 2015 Kanskje bare kassa er tung. ...... Eller så har vi jo her funnet årsaken til ryggproblemene, Gaute? Quote
EHS Posted July 9, 2015 Author Posted July 9, 2015 Jeg får beskjed fra befrakter1 i dag om det er i orden eller ikke. En salisbury bakaksel veier minst 150kg, og den får ikke Gaute lov til å ha på taket; vi vil gjerne ha ham trygt hjem igjen. Noen andre med plass i bilen? Jeg begynner å slippe opp for tid, for på søndag drar jeg ut av Norge og kommer ikke tilbake før jeg lander i Haugesund. Kan levere raskt her på østlandet, og jeg bor jo også i et greit knutepunkt med E6 og bastøfergen innen tøffelavstand. Kjøper behøver slett ikke ha med trekassen, og det gjør det jo svært mye enklere. Hilsen Eivind Quote
EHS Posted July 11, 2015 Author Posted July 11, 2015 (edited) Jeg kjører en tur til Ski i morgen, videre til Hvaler og tilbake til Moss. Akslingen kan følge med om noen vil forbarme seg over oppdraget. Edited July 11, 2015 by EHS Quote
Recommended Posts