alexf Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Byttet begge indre styrestestag (H+V) for et år siden på verksted, og nå er venstre forhjul ute av synk med høyre (konstatert ved klunking ved bevegelse klokken 3 og 9). Hva er mulige syndere denne gang? Må få bestilt inn deler og fikset asap. Quote
EKJ Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Ytre kule kanskje? Eller indre igjen, hva med slark 12 og 6, da kan det jo være hjullager også. Quote
alexf Posted April 28, 2015 Author Posted April 28, 2015 Byttet hjullager for 1 mnd siden. Sikkert sleggen som gav nådestøtet. Noen måte å sjekke indre/ytre kule? Quote
alexf Posted April 29, 2015 Author Posted April 29, 2015 Er det denne jeg trenger? http://www.brit-car.co.uk/product.php/154453/0/ball_joint_assy_m14_outer_dis3_4 Tips til hva som er greit å bytte i samme slengen mottas med takk Quote
alexf Posted May 6, 2015 Author Posted May 6, 2015 Tenkte å sende inn en bestilling nå. Er det flere ting som kan og bør gjøres samtidig? Hvordan merker man slitasje på indre styreledd (QFK500020+QFK500010)? Kan dette brukes til å få av ytre styreledd? Quote
Larsframars Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 Slitasje på indre styreledd merker du når du har tatt av ytre og kjenner på styrestanga. Du ser/hører det også om du er under bilen og noen sitter og vrir på rattet. (beste måten og se om det er slark i alle ledd.) Du merker det om du bytter ytre ledd og det fortsatt er slark. Verktøyet du linket til over virker fint til å presse ut endeledd. Merkelig at styreleddene er slitte allerede? Enten så har det vært montert dårlige ledd eller så står du mye stille med bremsen inne og vrir på rattet? Quote
alexf Posted May 6, 2015 Author Posted May 6, 2015 Vrir minimalt på rattet pleier alltid å rulle før jeg svinger ved parkering osv. Verksted byttet kun indre ledd, noe jeg synes er rart. I dag ville jeg byttet indre + ytre, men lett å si når man er klok av skade.. Quote
Recommended Posts