Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nå gått til anskaffelse av Min første Land Rover Discovery.

Clutchen ikke virker på den dvs, den virker og jeg kan kjøre bilen, men ingenting skjer når jeg trykker på Clutch-pedalen. Har kjøpt inn ny Clutch (H:D) med forsterket arm og har kjøpt inn "messing" bussingen til girakselen.

Men, er det mye arbeid å bytte Clutch på denne? Har byttet mange Clutcer på andre biler før, men lurer på om det er noen spesielle ting jeg må tenke på. (Vanskelige bolter o.l). Har for tiden ikke tilgang på garasje, så jeg må skru ute på parkeringen he he. (Rennestein Auto).

Regner med at det er utløserarmen som har fått sitt på denne bilen, men har blitt fortalt at det kan være andre mulige feil, som kan resultere i en slik Clutch pedal.

Venter spent på innspill.

Posted

Største forskjellen er tyngden og en ekstra meloomaksel.

Så kommer girkassetravers,eksos og andre ting som står i veien.

Men alt går å gjøre på flatmark med sprek kropp.

Posted (edited)

I praksis kan du velge; Ut med mellomakslar, ev stabstag framme, reduksjonskasse, travers, eksos & girkasse. Av og til må ein løfte ut motor, ta ut gummidemparane på motorfundamentet for å sleppe motoren lenger ned for betre access.

eller

Ut med motor.

Det går ann å gjere versjon1 på rygg ute i søla & regn. Kjekt er det ikkje. men i nauden osv

Før du røske ut alt er det greit å sjekke sylinderen som sit på skjørtet på gearkassa. Er denne i funksjon? Er denne defekt har du storflaks

Edited by JefeDeMaquinas
Posted (edited)

Har Elefant og pågangsmot, er det greiest å ta ut motoren? Hvordan er det greiest å sjekke slave/masterpumpa? +en "demper" som jeg bare har hørt skal være der.

Edited by Superted123
Posted

Ikke undervurder hvor " lunt " det er å ligge under en bil, ift å stå i motorrommet å mekke når det er kaldt ute.
Å ligge under en bil på en isoporplate å mekke, er for meg vesentlig bedre enn å stå med fingra eksponert for alskens elementer. Har man tilgang på en vifteovn, og et par pledd som kan benyttes til å skape litt " le " er det jo nesten Luxus...

Posted

Sjekk i væskebekolder på masterpumpe.Har du lekkasje i slaven,som er vanlig etter lang tids bruk,så er det tomt der.

Slavesylinder kan du bestille med en gang,og virker ikke clutch´n etterpå,så har du allikevel en ny slave.

For den bytter man uansett ved clutch-jobb.